grafika (gry) - newsy i ciekawostki (11)
Watch Dogs na PC będzie ładniejsze od trailera z E3 2012; PS4 i XONE „na zbliżonym poziomie”
Michał Jodłowski, 12 marca 2014, 13:05
Jonathan Morin, dyrektor kreatywny Watch Dogs, ujawnił na Twitterze, że Watch Dogs na PC będzie ładniejsze od tego, co pokazano w trailerze z prezentacji E3 2012. Stwierdził także, że wersja na PlayStation 4 będzie wyglądać tak, jak w najnowszym trailerze, choć pytanie o wersję na Xbox One zostało przez niego w znacznym stopniu ominięte.
Dark Souls II - wersja na Xboksa 360 działa płynniej od tej na PlayStation 3
Marcin Skierski, 12 marca 2014, 11:15
Według danych serwisu Digital Foundry, gra Dark Souls II działa nieco płynniej na Xboksie 360 niż na PlayStation 3. Redaktorzy Digital Foundry porównali wersje na obie konsole w obszernym artykule. Udostępnili też filmy zestawiające ze sobą poziom oprawy graficznej i płynność animacji na wspomnianych platformach sprzętowych.
Grafika na zwiastunach z E3 - wszyscy oszukują!
Filip Grabski, 11 marca 2014, 11:03
Dorzucam trzy grosze do watch_dogs_gate związanej z brzydszą, niż się spodziewano, grafiką w ostatnim zwiastunie. Bo chodzi o to, że to nie pierwszy raz!
Watch Dogs – twórcy o kontrowersjach związanych z oprawą graficzną
Michał Kułakowski, 9 marca 2014, 10:40
Twórcy gry Watch Dogs odpowiedzieli na wątpliwości graczy, którzy zauważają, że na najnowszych materiałach promocyjnych oprawa graficzna tytułu odnotowuje znaczący spadek jakości, w porównaniu z pierwszymi trailerami i prezentacjami.
Watch Dogs – PlayStation 4 z grafiką w 1080p, Xbox One z 960p
Michał Kułakowski, 7 marca 2014, 19:17
Według niepotwierdzonych informacji Watch Dogs będzie różnił się natywną rozdzielczością w wersji na konsole nowej generacji. Co więcej, obie edycje gry mają wyświetlać obraz w maksymalnie 30 klatach na sekundę. Ubisoft potwierdziło przy tym, że w grze znajdzie się tryb swobodnej rozgrywki, przeznaczony dla maksymalnie 8 graczy.
Watch Dogs wygląda obecnie gorzej niż na pierwszym zwiastunie z E3 2012
Marcin Skierski, 7 marca 2014, 13:00
Z porównania opublikowanego przez serwis DSOGaming wynika, że gra Watch Dogs wygląda obecnie gorzej niż na pierwszym zwiastunie z targów E3 2012. Wszystko wskazuje na to, że studio Ubisoft Montreal w trakcie procesu dewelopingu zostało zmuszone do dokonania kilku cięć w oprawie graficznej.
World of Warcraft: Warlords of Draenor – Blizzard upiększa orczycę. Zobacz ulepszony model postaci
Łukasz Szliselman, 20 lutego 2014, 10:44
Studio Blizzard Entertainment zaprezentowało ulepszony model orczycy, jaki do gry World of Warcraft wprowadzi rozszerzenie Warlords of Draenor. Celem twórców było dodanie większej liczby wielokątów, dokładniejszych tekstur i ładniejszych animacji przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowej sylwetki.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - film porównujący różne wersje gry
Marcin Skierski, 19 lutego 2014, 12:15
Na oficjalnej stronie internetowej firmy Konami pojawił się film porównujący oprawę graficzną różnych wersji gry Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. To najlepsza okazja, by sprawdzić poszczególne edycje w ruchu.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - 1080p na PS4 i 720p na Xboksie One
Marcin Skierski, 17 lutego 2014, 12:17
Studio Kojima Productions potwierdziło, że gra Metal Gear Solid V: Ground Zeroes w wersji na PlayStation 4 będzie działać w rozdzielczości 1080p, podczas gdy na Xboksie One ma to być tylko 720p. Obie edycje zaoferują płynność na poziomie 60 klatek na sekundę. Inaczej będzie na PlayStation 3 oraz Xboksie 360 - tutaj możemy liczyć na rozdzielczość 720p i 30 klatek na sekundę.
Tomb Raider: Definitive Edition na PS4 kontra wersja PC
Łukasz Szliselman, 30 stycznia 2014, 13:30
Jak prezentuje się Tomb Raider: Definitive Edition na PlayStation 4 w zestawieniu z wersją PC? Różnice możemy wyraźnie dostrzec oglądając porównanie grafiki obu wydań opublikowane przez serwis Eurogamer. Czy edycja „definitywna” faktycznie oferuje najwięcej?
World of Warcraft: Warlords of Draenor – nowe modele postaci na screenach
Adam Zechenter, 24 stycznia 2014, 12:46
Jedną ze zmian, którą przyniesie dodatek Warlords of Draenor do MMO World of Warcraft będą odświeżone modele postaci. Firma Blizzard podzieliła się właśnie z fanami screenami, pokazującymi jak postępują nad nimi prace.
Resident Evil 4: Ultimate HD Edition - porównanie tekstur HD i SD
Marcin Skierski, 24 stycznia 2014, 11:05
Firma Capcom udostępniła screeny porównujące jakość tekstur HD i SD w grze Resident Evil 4: Ultimate HD Edition. Kolejna reedycja czwartej części popularnej serii ukaże się 28 lutego bieżącego roku na PC.
Fable Anniversary - zobacz porównanie graficzne z pierwowzorem
Marcin Skierski, 24 stycznia 2014, 10:42
Za dwa tygodnie na rynku zadebiutuje Fable Anniversary - remake uznanej gry RPG akcji autorstwa zespołu Lionhead Studios. Przed premierą warto zapoznać się z filmem porównującym oprawę graficzną najnowszej produkcji z oryginałem wydanym początkowo na pierwszego Xboksa w 2004 roku.
Tomb Raider: Definitive Edition z 60 klatkami na PlayStation 4
Kamil Zwijacz, 23 stycznia 2014, 20:58
Producent wykonawczy gry Tomb Raider: Definitive Edition, Scott Amos, wyjawił podczas wywiadu dla serwisu GamesRadar, że nowa wersja popularnej produkcji przez większą część zabawy działać będzie w 60 klatkach na sekundę na konsoli PlayStation 4. Niestety to samo nie dotyczy Xboksa One, który musi zadowolić się 30 klatkami. Obie edycja mogą za to pochwalić się rozdzielczością 1080p.
Assassin’s Creed IV: Black Flag – przepych graficzny wersji PC oraz uaktualnione wymagania sprzętowe
Łukasz Szliselman, 20 listopada 2013, 14:30
Studio Ubisoft Montreal opublikowało film opowiadajacy o zaletach pecetowej wersji Assassin’s Creed IV: Black Flag. Szczególnie okazale gra zaprezentuje się na komputerach z podzespołami Nvidii. Podano również oficjalne wymagania sprzętowe produkcji.
NBA 2K14 i NBA Live 14 - zobacz porównanie graficzne na PlayStation 4
Marcin Skierski, 20 listopada 2013, 11:25
Kilka dni temu wraz z amerykańską premierą PlayStation 4 na tamtejszym rynku pojawiły się także next-genowe wersje NBA 2K14 i NBA Live 14. Serwis GameSpot w specjalnym materiale wideo porównał oprawę graficzną w obu grach. Który tytuł wygląda lepiej?
Dying Light – system oświetlenia i nowa lokacja na filmiku
Bartosz Woldański, 18 listopada 2013, 19:29
Polska firma Techland wespół z koncernem Warner Bros. udostępnili nowy materiał wideo z Dying Light, czyli jednego z najbardziej oczekiwanych rodzimych tytułów przyszłego roku. Przybliżono na nim wykorzystaną technologię.
Battlefield 4 w 900p na PlayStation 4 i 720p na Xboksie One - porównanie
Marcin Skierski, 29 października 2013, 13:12
W kilku serwisach branżowych pojawiły się pierwsze porównania poszczególnych wersji gry Battlefield 4. Wygląda na to, że najwyższym poziomem oprawy graficznej będą mogli cieszyć się posiadacze odpowiednio mocnych pecetów. Z kolei na PlayStation 4 oraz Xboksie One twórcom nie udało się uzyskać obiecanej rozdzielczości 1080p. Na konsoli Microsoftu osiągnięto tylko 720p.
FIFA 14 na PlayStation 4 i Xboksie One z lepszą SI oraz grafiką w 1080p
Marcin Skierski, 29 sierpnia 2013, 11:00
David Rutter ze studia EA Sports opowiedział serwisowi Eurogamer o różnicach w grze FIFA 14 pomiędzy wersjami na obecną i nadchodzącą generację konsol. Przyszli posiadacze PlayStation 4 oraz Xboksa One mogą liczyć przede wszystkim na oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p, lepiej wyglądających i reagujących kibiców, a także usprawnioną sztuczną inteligencję zawodników.
Call of Duty: Ghosts - pecetowa wersja będzie wyglądać najładniej
Marcin Skierski, 17 sierpnia 2013, 13:25
Mark Rubin ze studia Infinity Ward twierdzi, że Call of Duty: Ghosts na PC będzie najlepiej wyglądającą wersją nadchodzącej odsłony popularnej serii strzelanin. Pod względem graficznym ma wyprzedzać nawet edycje na PlayStation 4 i Xboksa One.
The Order: 1886 zaprezentuje oświetlenie na miarę nowej generacji
Łukasz Szliselman, 29 lipca 2013, 11:30
Twórcy The Order: 1886 wykorzystają możliwości konsol nowej generacji, by zaprojektować realistyczne cieniowanie w grze. Studio Ready At Dawn zadba o to, by każdy materiał reagował na światło nieco inaczej, co widać na zaprezentowanych obrazkach.
Nowa technologia Microsoftu zapewni „niebywałą” ilość detali w grach
Marcin Skierski, 27 czerwca 2013, 09:45
Firma Microsoft zaprezentowała technologię „tiled resources”, pozwalającą na zawarcie „niebywałej” ilości detali w grach na Xboksa One i pecety z systemem Windows 8.1. Wszystko to bez nadmiernego obciążania sprzętu.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – prezentacja technologii graficznych
Łukasz Szliselman, 14 czerwca 2013, 14:06
W sieci pojawiły się filmy przedstawiające zaawansowane efekty wizualne obecne w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zobaczcie jak najnowsze technologie firmy Nvidia sprawdzą się w akcji.
Twórcy Killzone: Shadow Fall o możliwościach PlayStation 4
Łukasz Szliselman, 31 maja 2013, 13:45
Twórcy Killzone: Shadow Fall bardzo pochlebnie wypowiadają się na temat pracy z nową konsolą firmy Sony – szczególnie jeśli chodzi o przystępność dla dewelopera i możliwości techniczne urządzenia. Swoimi opiniami dzielą się w filmie, który opatrzyliśmy w polskie napisy.
Call of Duty: Ghosts - czy next-genowy silnik rzeczywiście zachwyca?
Marcin Skierski, 23 maja 2013, 10:45
Do stworzenia gry Call of Duty: Ghosts studio Infinity Ward wykorzysta silnik nowej generacji. Po wtorkowej prezentacji jego możliwości można jednak zadać sobie pytanie, czy rzeczywiście jest się czym zachwycać?
CryEngine 3 realistyczny jak nigdy – nowe demo na silniku studia Crytek
Szymon Liebert, 24 kwietnia 2013, 12:35
CryEngine 3 to wszechstronny silnik, przy pomocy którego można tworzyć wiele różnych środowisk. Udowadnia to filmik francuskiej firmy Enodo, zajmującej się realizowaniem wirtualnych przestrzeni dla zastosowań biznesowych.
Project Phoenix od AMD i Crytek pokazuje „grafikę następnej generacji” – demo technologiczne z GDC 2013
Szymon Liebert, 12 kwietnia 2013, 12:19
Project Phoenix to demo technologiczne od firm AMD i Crytek, pokazujące „grafikę następnej generacji”. Materiał powstał na bazie silnika CryEngine 3 i został zaprezentowany za zamkniętymi drzwiami na imprezie GDC 2013.
The Last of Us udowadnia, że chaos może być piękny
Łukasz Szliselman, 9 kwietnia 2013, 12:40
Najnowszy film z kulisów produkcji The Last of Us skupia się na kreacji świata gry. Artyści opowiadają o powstawaniu lokacji, w których przyroda krzyżuje się z miastem oraz o tym, jak dużą rolę pełni oświetlenie i cieniowanie.
Graficzne rewelacje od Nvidii – realistyczna fizyka destrukcji, ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych
Łukasz Szliselman, 28 marca 2013, 12:00
Firma Nvidia zaprezentowała najnowsze wersje swoich technologii odwzorowania fizyki. Zademonstrowane symulacje pokazują kolejny poziom w odwzorowaniu realistycznej destrukcji, ruchów ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych.
Fotorealistyczne twarze w wydaniu Activision
Łukasz Szliselman, 28 marca 2013, 10:50
Firma Activision zaprezentowała nowoczesną technologię renderowania twarzy. Trzeba przyznać, że efekty pracy grafików z amerykańskiej korporacji robią ogromne wrażenie. Zobaczcie sami!
TRESSFX - sposób AMD na fotorealistyczne włosy w grach
Przemysław Bartula, 25 lutego 2013, 12:13
Jesteśmy coraz bliżsi osiągnięcia fotorealistycznej grafiki w grach komputerowych. Kolejny krok ku długo wyczekiwanemu celowi zrobiło AMD, prezentując technologię o nazwie roboczej TRESSFX.
Premiera gry Crysis 3 w Polsce - graficzny gigant debiutuje na rynku
Marcin Skierski, 21 lutego 2013, 11:05
Stało się - strzelanina Crysis 3 oficjalnie zadebiutowała w Polsce. Gracze mogą sami sprawdzić, czy produkcja studia Crytek ma do zaoferowania coś więcej, niż tylko najwyższej klasy oprawę graficzną.
Finalna wersja Aliens: Colonial Marines brzydsza niż demo z 2011 roku
Łukasz Szliselman, 14 lutego 2013, 13:00
Czy wczesna wersja gry może wyglądać lepiej niż gotowa produkcja? Jest tak wypadku Aliens: Colonial Marines – demo z 2011 roku wyglądało dużo lepiej niż efekt końcowy. Na szczęście dzięki narzędzi SweetFX da się poprawić nieco oprawę graficzną najnowszego tytułu o Obcym.
SimCity z dodatkowymi filtrami graficznymi, w tym dla daltonistów
Aleksander Kaczmarek, 26 stycznia 2013, 13:30
Ocean Quigley ze studia Maxis ujawnił, że w finalnej wersji gry SimCity znajdzie się 18 filtrów graficznych. Co ważne, 3 z nich dedykowane są graczom zmagającym się z zaburzeniami rozpoznawania kolorów (daltonizmem).
Nvidia testuje GeForce Experience – program, który wybiera najlepsze ustawienia graficzne
Szymon Liebert, 7 grudnia 2012, 11:27
Ruszyły zamknięte testy GeForce Experience, czyli darmowej aplikacji firmy Nvidia, która zoptymalizuje ustawienia graficzne za gracza. Aplikacja ściągnie także automatycznie nowe sterowniki do karty grafiki.
Crysis 3 na PC – zaawansowane opcje graficzne dostępne w dniu premiery
Szymon Liebert, 4 grudnia 2012, 11:12
Studio Crytek potwierdziło, że Crysis 3 będzie miał komplet zaawansowanych ustawień graficznych w dniu premiery. Pecetowa wersja produkcji otrzyma też tekstury w wysokiej rozdzielczości i wiele poprawek wizualnych.
Prezentacja możliwości CryEngine 3 robi wrażenie
Kamil Ostrowski, 10 sierpnia 2012, 13:43
Firma Crytek opublikowała w sieci krótki filmik prezentujący możliwości najnowszej wersji silnika CryEngine. Niemcy znani są z dbałości o grafikę w swoich produkcjach, także jest na co popatrzeć. Jeżeli Crysis 3 będzie prezentował ten poziom, to wkraczamy w kolejną fazę na drodze do fotorealizmu w grach wideo.
Texture Pack Combiner – najlepszy mod graficzny do The Elder Scrolls V: Skyrim, jaki powstał
Łukasz Szliselman, 25 lipca 2012, 11:40
Modder Mortac wypuścił właśnie mod graficzny do The Elder Scrolls V: Skyrim o nazwie Texture Pack Combiner. Łączy on ze sobą trzy popularne paczki tekstur, wybierając i spinając razem najlepsze z nich. Jeśli macie w miarę mocny komputer, koniecznie sprawdźcie, co potrafi to cudeńko!
Podrasuj grafikę w Grand Theft Auto IV za sprawą moda iCEnhancer 2.1
Marcin Skierski, 18 lipca 2012, 13:40
Prace nad darmową modyfikacją iCEnhancer do gry Grand Theft Auto IV zostały zakończone. Dzieło moddera iCE La GlacE znacznie poprawia oprawę graficzną tego tytułu i warto na nie zwrócić uwagę szczególnie ze względu na aktualnie trwającą promocję w serwisie Steam.
Crysis 3 nie powali nas grafiką. Na graczy czeka wciągająca historia
Mateusz Kądziołka, 4 lipca 2012, 10:42
Przedstawiciele firmy Crytek powiedzieli, że Crysis 3 nie będzie grą rewolucyjną, jeśli chodzi o oprawę graficzną. Trzecia część serii strzelanek ma za to zaoferować głęboką historię.
Imponujące demo technologiczne Square-Enix działa na współczesnym PC
Szymon Liebert, 28 czerwca 2012, 19:12
Prezentacja nowego silnika Square-Enix działa na współczesnym pececie. Firma przekonuje, że Luminous, nowa technologia, podniesie poprzeczkę w wielu kategoriach.
Firma Square-Enix pokazała grafikę przyszłości – tak może wyglądać następna gra Final Fantasy
Szymon Liebert, 6 czerwca 2012, 09:31
Koncern Square-Enix pokazał demo nowego silnika graficznego, który potrafi generować imponujące sceny. Tak mogą wyglądać przyszłe odsłony Final Fantasy i inne gry tego wydawcy.
O możliwościach graficznych pecetowej wersji gry Crysis 3
Marcin Skierski, 7 maja 2012, 12:55
Redaktorzy serwisu Spong przeprowadzili wywiad z Rasmusem Højengaardem, starszym dyrektorem kreatywnym studia Crytek. Rozmówca zapewnił, że zapowiedź konsolowych edycji gry Crysis 3 nie wpłynie negatywnie na oprawę graficzną pecetowej wersji.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboksie 360 i PC - porównanie oprawy graficznej
Marcin Skierski, 6 kwietnia 2012, 10:55
W sieci pojawił się materiał filmowy prezentujący w ruchu grę Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboksie 360 oraz PC. Dzięki temu posiadacze obydwu platform sprzętowych mogą porównać obie edycje pod względem oprawy graficznej.
The Elder Scrolls V: Skyrim - premiera narzędzi moderskich i ulepszonych tekstur
Adrian Werner, 8 lutego 2012, 10:31
Zgodnie z zapowiedziami studio Bethesda wypuściło narzędzia moderskie do The Elder Scrolls V: Skyrim. Ponadto udostępniono aktualizację zwiększającą szczegółowość tekstur.
Pecetowa wersja gry Alan Wake z poprawionymi teksturami... gdzieniegdzie
Aleksander Kaczmarek, 1 lutego 2012, 11:03
Nie będzie Alana Wake'a HD. Zdaniem deweloperów ze studia Remedy Entertainment podniesienie rozdzielczości tekstur w pecetowej wersji gry pochłonęłoby zbyt wiele czasu, podniosło wymagania sprzętowe i nie przełożyło się na zauważalne korzyści w oprawie graficznej. Podrasowane zostaną więc tylko te elementy, które wcześniej pomniejszono z uwagi na ograniczone możliwości konsoli Xbox 360.
Nvidia wyjaśnia jak zmienić zaawansowane opcje graficzne w grze The Elder Scrolls V: Skyrim
Marcin Skierski, 8 grudnia 2011, 12:35
Na oficjalnej stronie kart graficznych GeForce pojawił się poradnik dla posiadaczy pecetowej wersji gry The Elder Scrolls V: Skyrim. Artykuł zawiera wiele wskazówek na temat dostosowania opcji graficznych do swojego komputera.
The Elder Scrolls V: Skyrim - porównanie oprawy graficznej na PC, PlayStation 3 i Xboksie 360
Mateusz Kądziołka, 12 listopada 2011, 09:19
Na serwisie Youtube pojawił się film porównujący oprawę graficzną gry The Elder Scrolls V: Skyrim na trzech platformach docelowych, czyli PC, PlayStation 3 i Xboksie 360. Autor materiału zaprezentował różnice w generowaniu krajobrazu, wnętrz i animacji postaci.
Wygląd gry Battlefield 3 na konsoli Xbox 360 bez pakietu tekstur HD
Marek Oramus, 25 października 2011, 08:19
Z materiału przygotowanego przez serwis WikiGameGuides wynika, że gra Battlefield 3 bez zainstalowanego pakietu tekstur w wysokiej rozdzielczości prezentuje się znacznie poniżej oczekiwań.
Nowe sterowniki firmy AMD/ATI poprawiają wydajność gry Rage oraz Battlefield 3
Marcin Skierski, 8 października 2011, 12:00
Firma AMD/ATI opublikowała nową wersję sterowników poprawiających wydajność w grze Rage oraz wersji beta Battlefield 3. AMD Catalyst 11.10 Preview Version 2 ściągniecie z oficjalnej strony internetowej producenta.