Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 stycznia 2014, 13:30

autor: Łukasz Szliselman

Tomb Raider: Definitive Edition na PS4 kontra wersja PC

Jak prezentuje się Tomb Raider: Definitive Edition na PlayStation 4 w zestawieniu z wersją PC? Różnice możemy wyraźnie dostrzec oglądając porównanie grafiki obu wydań opublikowane przez serwis Eurogamer. Czy edycja „definitywna” faktycznie oferuje najwięcej?

To trzeba przyznać, brud na ciele Lary wygląda lepiej na PlayStation 4

Serwis Eurogamer przygotował kilka ciekawych zestawień porównujących grafikę generowaną w grze Tomb Raider w edycjach na poszczególne platformy sprzętowe. Dzięki nim możemy przekonać się m.in., czym różni się Tomb Raider: Definitive Edition od wydanej w ubiegłym roku wersji PC. Przypomnijmy, że Tomb Raider: Definitive Edition nie jest jedynie prostą konwersją – a przynajmniej tak twierdzą twórcy, studio United Front Games. Zobaczmy zatem, jak Tomb Raider: Definitive Edition wypada w porównaniu z edycją pecetową na maksymalnych detalach. Jako że gra prezentuje się nieco lepiej na PlayStation 4 niż na Xboksie One, to właśnie konsola firmy Sony posłuży tu za wzór.

Na potrzeby konsol nowej generacji Lara Craft doczekała się poważnego liftingu. Cała jej głowa została przemodelowana w wyższej rozdzielczości, włosy zyskały własną fizykę dzięki technologii TressFX 2.0, a skóra bohaterki otrzymała realistyczne oświetlenie za sprawą tajemniczo brzmiącego rozproszenia podpowierzchniowego. A przecież nowa Lara to tylko początek całościowych poprawek graficznych obecnych w Definitive Edition. Nextgenowy Tomb Raider może pochwalić się również bardziej wiarygodnym zachowaniem roślinności oraz ruchomych elementów ekwipunku panny Croft (np. łuku czy czekana).

Z drugiej strony wersjom konsolowym brakuje tesselacji obiektów (tj. odbywającego się w czasie rzeczywistym procesu zagęszczania siatki wielokątów, dzięki czemu modele stają się dokładniejsze). Również niektóre tekstury wydają się mieć niższą rozdzielczość niż te na PC. Poza tym najmocniejsze blaszaki są w stanie wyświetlić obraz w oszałamiającej rozdzielczości 4K (czterokrotnie wyższej niż 1080p) oraz wykorzystać nieobecną na konsolach technologię SSAA (supersampling).

Ogólnie rzecz biorąc, zarówno konsolowa Definitive Edition, jak i wersja PC ma swoje plusy i minusy, choć to ta pierwsza całościowo prezentuje się lepiej. Dziwi tylko fakt, że twórcy postanowili nazwać nextgenową edycję Tomb Raider „definitywną” – wszak nie oferuje ona wszystkich fajerwerków graficznych, na jakie mogą sobie pozwolić pecetowcy. Natomiast jeśli chcecie przekonać się, jakie różnice w wydajności w Tomb Raider: Definitive Edition występują pomiędzy wydaniem na PS4 a XONE, zajrzyjcie do tego newsa.

  1. Oficjalna strona gry Tomb Raider
  2. Recenzja gry Tomb Raider