autor: Michał Kułakowski
Konsolowe Dark Souls II wygląda znacznie gorzej niż na trailerach z 2013 roku
Gracze porównali jakość grafiki z właśnie opublikowanego Dark Souls II z jego zapisami z rozgrywki, pochodzącymi z ubiegłego roku. Różnica pomiędzy obiema wersjami jest bardzo duża i to na niekorzyść ostatecznego produktu. Wiele osób podejrzewa więc, że fragmenty gameplayu pochodziły z bardziej efektownej, pecetowej edycji tytułu.
- Producent: From Software
- Wydawca: Bandai-Namco
- Gatunek: RPG akcji
- Platformy docelowe: PC, PS3, X360
- Premiera: 14 marca (konsole), 25 kwietnia (PC)
Dziś miała miejsce oficjalna europejska premiera gry Dark Solus II na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Oznacza to, że pierwsze pudełka trafiły już do fanów gotowych, by stawić czoła dziełu studia From Software. Zważywszy na ostatnie kontrowersje związane z negatywną zmianą jakości grafiki w Watch Dogs, wiele osób baczniej i ciekawiej przygląda się teraz trailerom i materiałom z rozgrywki, które pojawiały się przed debiutem gier. Jeden z fanów serii Dark Souls przyjrzał się filmowi z gameplayem pokazanemu w kwietniu 2013 roku i porównał przedstawione w nim lokacje z tym, co możemy zobaczyć w ostatecznej wersji gry na PlayStation 3. Bez wątpienia, różnice widać na pierwszy rzut oka i wielu miejscach potrafią być one porażające. W wersji na platformę firmy Sony znacznie gorzej wyglądają tekstury, a także budujące specyficzny nastrój oświetlenie. Brakuje również wielu drobniejszych, lecz efektownych trików graficznych.
Pytaniem pozostaje więc to, czemu twórcy w tamtym roku zdecydowali się na pokazanie gameplayu tak dalekiego od ostatecznej wersji gry. W tej chwili możemy przypuszczać, że to co zobaczyliśmy wówczas jest w rzeczywistości materiałem z pecetowej edycji Dark Souls II. Widnieją na nim komendy pada, odnoszące się do kontrolera Xboksa, popularnego wśród producentów na PC. Deweloperzy wspominali wielokrotnie, że druga część cyklu powstaje od początku także z myślą o komputerach. Fakt ten pozwala im na skalowanie dostępnych efektów. Znacznie lepiej wyglądająca edycja nie byłaby więc w tym wypadku niczym dziwnym zwłaszcza, że mogłaby być podstawą opracowania szybkiego portu na konsole nowej generacji. Na razie twórcy nie komentują całej sprawy. Jej nagłośnienie, a także perspektywa konwersji na PlayStation 4 i Xboksa One mogłaby zresztą wpłynąć niekorzystnie na sprzedaż właśnie wydanego tytułu. Być może dopiero pod koniec kwietnia uda nam się zweryfikować czy wersja Dark Souls II na PC rzeczywiście będzie różniła się tak znacząco od konsolowej, jak na opublikowanym dziś porównaniu.
W środę, w artykule poświęconemu porównaniu edycji Dark Souls II na Xboksie 360 i PlayStation 3, informowaliśmy o tym, że obie wersje gry działają płynniej niż pierwsza część, ale nadal mają problemy z wydajnością, nawet po zastosowaniu nowych sztuczek graficznych. Gracze zauważyli także, że tytuł wygląda nieco lepiej niż jego wersja beta udostępniona w tamtym roku, ale ostatecznie jakością nie odbiega znacząco od tego co zobaczyliśmy w pierwszym Dark Souls.
Dark Souls II to kolejna odsłona wymagającej serii mrocznych gier RPG akcji, które zasłynęły ze swojego wysokiego, a zarazem świetnie zrównoważonego poziomu trudności. Produkcja studia From Software zadebiutowała dziś w Europie na PlayStation 3 i Xboksie 360. Na komputerach PC pojawi się natomiast 25 kwietnia. Oficjalnie nie ma planów portu tytułu na konsole nowej generacji. Polskim dystrybutorem gry jest firma Cenega, dzięki której świat Dark Souls II zwiedzimy również w polskiej wersji językowej.