autor: Szymon Liebert
Project Phoenix od AMD i Crytek pokazuje „grafikę następnej generacji” – demo technologiczne z GDC 2013
Project Phoenix to demo technologiczne od firm AMD i Crytek, pokazujące „grafikę następnej generacji”. Materiał powstał na bazie silnika CryEngine 3 i został zaprezentowany za zamkniętymi drzwiami na imprezie GDC 2013.
Firmy AMD i Crytek zaprezentowały demo technologiczne Project Phoenix na tegorocznej imprezie GDC, która odbyła się w marcu w San Francisco. Wcześniej nie wiedzieliśmy o tym fakcie, bo materiał został pokazany za zamkniętymi drzwiami i napisało o nim niewiele stron. Jedną z nich jest niemieckojęzyczny PC Games Hardware. W próbce możliwości sprzętu, przygotowanej na bazie CryEngine 3, oglądamy nową wersję Ruby, postaci z wcześniejszych dem AMD.
Osobom obecnym na prezentacji AMD pokazano zaledwie trzydziestosekundowy film, w którym Ruby niszczy robota. Możecie obejrzeć go poniżej za pośrednictwem wspomnianego serwisu. Niestety, jest to tylko wideo nagrane kamerą, więc jego jakość pozostawia wiele do życzenia. Osoby interesujące się tematem efektów i silników graficznych na pewno jednak wypatrzą w nim kilka ciekawostek. W demie wykorzystano standard Tress FX, odpowiadający za włosy postaci.
„Project Phoenix został przygotowany dla AMD we współpracy z firmami Illfonic oraz Crytek” – czytamy na stronie twórców serii Crysis. Jego założeniem było pokazanie generowanej w czasie rzeczywistym grafiki następnej generacji, działającej na architekturze AMD Graphics Core Next. Całość powstała na silniku CryEngine 3 i korzysta z wielu nowoczesnych efektów.
Dokładniejsze informacje na temat tej próbki nowych technologii można uzyskać z prezentacji w formacie Powerpoint. Autorzy opisują w niej proces tworzenia odświeżonej wersji Ruby (wraz z animacjami), zestawiają wykorzystane narzędzia i omawiają funkcje CryEngine 3. Większość z tych danych zainteresuje głównie pasjonatów lub osoby zajmujące się grafiką, czy sprzętem.
Ostatnio nie brakowało prezentacji nowych silników, bo wkrótce doczekamy się kolejnej generacji konsol (ujawnionej już PlayStation 4 i wciąż tajemniczego „następnego Xboksa”). Swoje „zabawki” pokazali między innymi Epic Games (Unreal Engine 4), Square Enix (Luminous Studio), Capcom (Panta Rhei) i paru innych deweloperów.