Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2013, 14:06

autor: Łukasz Szliselman

Wiedźmin 3: Dziki Gon – prezentacja technologii graficznych

W sieci pojawiły się filmy przedstawiające zaawansowane efekty wizualne obecne w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zobaczcie jak najnowsze technologie firmy Nvidia sprawdzą się w akcji.

Grafika w Wiedźminie 3 niewątpliwie wpłynie pozytywnie na wrażenie immersji - Wiedźmin 3: Dziki Gon – prezentacja technologii graficznych - wiadomość - 2013-06-14
Grafika w Wiedźminie 3 niewątpliwie wpłynie pozytywnie na wrażenie immersji

Pierwszy gameplay z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon mogliśmy obejrzeć podczas konferencji Microsoftu na tegorocznych E3. Nie był to jedyny pokaz tytułu – trzeci Wiedźmin zagościł również na konferencji prasowej firmy Nvidia (o czym wspominaliśmy już wcześniej), gdzie pochwalono się zastosowanymi w grze technologiami. Trochę już o nich słyszeliśmy, ale teraz możemy zobaczyć je w akcji. Filmiki z pokazu opublikowane zostały przez serwis MaximusPC. Jeden z nich pokazuje jak wyglądają efekty graficzne zaimplementowane w nadchodzącej produkcji studia CD Projekt RED.

Widzimy jak prezentują się m.in. nowe renderowanie, przebłyski świetlne (bloom shaft), perspektywa powietrzna (aerial perspective fog, co oznacza, że mgła staje się bardziej niebieskawa wraz z odległością), fizyka sierści (dzięki technologii PhysX), realistyczna fizyka wody (flexible water simulation), 16-krotna teselacja, odbicia w czasie rzeczywistym i inne technologie. Poniżej możecie zobaczyć jaki wpływ na realizm grafiki ma fizyka wilczego futra:

Wiedźmin 3 niewątpliwie będzie grą piękną. Trzeba jednak najprawdopodobniej przygotować się na miażdżące wymagania sprzętowe wersji na PC. Te były już wysokie w przypadku „dwójki”, zwłaszcza gdy chcieliśmy zagrać na najwyższych ustawieniach graficznych. Tym razem oprócz zaawansowanej oprawy wizualnej nasze procesory obciąży duży otwarty świat, po którym przemieszczać się będziemy bez żadnych ekranów ładowania. Miejmy nadzieję, że przy optymalizacji Wiedźmina 3 CD Projekt RED spisze się równie dobrze co w kwestii fabularnej gry. Twórcy mają na to czas do przyszłego roku, kiedy to tytuł ukaże się na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.