World of Warcraft: Warlords of Draenor – nowe modele postaci na screenach
Jedną ze zmian, którą przyniesie dodatek Warlords of Draenor do MMO World of Warcraft będą odświeżone modele postaci. Firma Blizzard podzieliła się właśnie z fanami screenami, pokazującymi jak postępują nad nimi prace.
- Nowa kraina – Draenor.
- Wzrost maksymalnego poziomu postaci do 100 levelu.
- Możliwość założenia i zarządzania garnizonem.
- Odświeżenie modeli postaci i ich animacji.
Studio Blizzard zapowiedziało powstanie kolejnego dodatku do World of Warcraft jeszcze w listopadzie, w trakcie trwania dorocznego konwentu BlizzCon 2013. Rozszerzenie zatytułowane Warlords of Draenor będzie piątym z kolei zestawem usprawnień do popularnego tytułu MMO, obchodzącego swoje dziesiąte urodziny w listopadzie tego roku. Wśród najważniejszych zmian, które przyniesie Warlords of Draenor będzie m.in. wprowadzenie nowej krainy (Draenor) czy wzrost maksymalnego poziomu bohaterów do 100 levelu. Zaplanowano również lekkie odświeżenie nie najnowszej już oprawy graficznej, a konkretnie modelów postaci. Niedawno twórcy pokazali screeny z efektami swoich prac, fani World of Warcraft mogą więc zobaczyć, w jakim kierunku zmierzają twórcy.
Głównym powodem odświeżania wyglądu postaci były opinie, które dotarły do Blizzarda. Gracze sugerowali, że bohaterowie z nowszych dodatków wyglądają o wiele lepiej, niż ci z podstawowej wersji gry i wcześniejszych rozszerzeń.
We wpisie na stronie gry potwierdzono, że twórcy projektują nowe modele zupełnie od zera, choć oczywiście wzorują się na tych już istniejących. Aby osiągnąć lepsze rezultaty, projektanci zwiększyli z 1000 do 5000 liczbę polygonów (w grafice 3D polygony wykorzystywane są do tworzenia trójwymiarowych obiektów i postaci), dwukrotnie powiększyli rozdzielczość tekstur, a także dodali postaciom nowe „stawy” (czyli rodzaj połączeń między polygonami), co powinno znacząco zwiększyć możliwości ich animacji i wyrażania przez nie ekspresji.
Twórcy podzielili się z graczami kilkoma screenami, ukazującymi efekty prac, które niniejszym prezentujemy. Zazwyczaj z lewej ukazany jest aktualny model postaci, a z prawej widzimy jego poprawioną wersję. Jak podkreślono, brak emocji na twarzach jest zamierzony – podstawowy model jest bowiem projektowany w taki sposób, aby jak najmniej wyrażał. Dzięki temu łatwiej będzie przy tworzeniu animacji zaprojektować wiele różnych emocji.
Choć nie znamy dokładnej daty premiery Warlords of Draenor, to wiadomo już, że zamknięte beta testy powinny niedługo ruszyć. Dodatek ma ukazać się jeszcze w tym roku.