Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 28 marca 2013, 12:00

autor: Łukasz Szliselman

Graficzne rewelacje od Nvidii – realistyczna fizyka destrukcji, ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych

Firma Nvidia zaprezentowała najnowsze wersje swoich technologii odwzorowania fizyki. Zademonstrowane symulacje pokazują kolejny poziom w odwzorowaniu realistycznej destrukcji, ruchów ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych.

Rozwałka jeszcze nigdy nie była aż tak efektowna - Graficzne rewelacje od Nvidii – realistyczna fizyka destrukcji, ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych - wiadomość - 2013-03-28
Rozwałka jeszcze nigdy nie była aż tak efektowna

Nie tylko Activision ma pomysły na stworzenie realistycznie wyglądającej grafiki. Na tegorocznym GDC (Game Developers Conference) obecni są także przedstawiciele firmy Nvidia. Pokazali oni do tej pory kilka imponujących technologii fizycznych. Pierwsza z nich dotyczy destrukcji budynków i nazywa się Real Time Dynamic Fracture with Volumetric Approximate Convex Decompositions. Zostanie ona szczegółowo opisana w późniejszym czasie, ale już teraz widać, że sprawdza się znakomicie, nawet przy bardzo złożonych modelach otoczenia, a nie tylko przy prostych bryłach. Na razie możemy podziwiać jak przepiękny amfiteatr kawałek po kawałku obraca się w gruzy. Demo zostało nagrane na komputerze wyposażonym w kartę grafiki GeForce GTX 680.

Nvidia zaprezentowała również najnowszą wersję technologii odwzorowującej ruchy ubrań – APEX Clothing 1.3, która zostanie zaimplementowana w silniku PhysX SDK 3.3. Poprawiono m.in. system kolizji, dzięki czemu różne części stroju nie przenikają przez siebie.

Jak na wygląd ubrań wpływa APEX Clothing 1.3 - Graficzne rewelacje od Nvidii – realistyczna fizyka destrukcji, ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych - wiadomość - 2013-03-28
Jak na wygląd ubrań wpływa APEX Clothing 1.3

Zwróćcie uwagę, jak materiał faluje pod wpływem ruchów postaci:

To nie wszystko, nad czym ostatnio pracowali ludzie z Nvidii. Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda w akcji najnowsza wersja technologii symulującej fizykę płynów (SPH fluid solver), plus odrobina destrukcji.

Kolejne demo przedstawia użycie ostatniej wersji APEX Turbulence, czyli technologii odpowiedzialnej za efekty cząsteczkowe, takie jak dym i kurz. Symulacja odbyła się na CryEngine 3, by pokazać jak APEX Turbulence sprawdza się bez wykorzystania PhysX SDK.

Czy nowinki technologiczne Nvidii sprawią, że znajdziemy się o krok bliżej realizmu w grach? Wiele wskazuje, że tak. Wraz z nadejściem nowej generacji konsol możemy się spodziewać sporego postępu pod względem oprawy wizualnej również na PC, czego próbkę widać powyżej.