autor: Michał Kułakowski
Watch Dogs – twórcy o kontrowersjach związanych z oprawą graficzną
Twórcy gry Watch Dogs odpowiedzieli na wątpliwości graczy, którzy zauważają, że na najnowszych materiałach promocyjnych oprawa graficzna tytułu odnotowuje znaczący spadek jakości, w porównaniu z pierwszymi trailerami i prezentacjami.
Pierwszy trailer gry z 2012 roku wzbudził ogromne oczekiwania, którym muszą teraz sprostać deweloeprzy
W ostatnich kilku dniach gracze zażarcie dyskutują na temat Watch Dogs. Rozmowy te nie stawiają jednak nadchodzącego w maju tytułu w zbyt pozytywnym świetle. Jak pisaliśmy w piątek, kontrowersje wybuchły wokół najnowszych materiałów z gry. Komentatorzy uznali prawie zgodnie, że wypadają one blado z tym co mogliśmy zobaczyć wiele miesięcy temu. Zarówno na starszych trailerach, jak i podczas debiutanckiej prezentacji z targów E3 2012. Jeżeli dodamy do tego nieoficjalne informacje o różnicach pomiędzy wersjami produkcji na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 to okazuje się, że specjaliści od PR w Ubisofcie mają obecnie ręce pełne roboty.
Deweloperzy Watch Dogs starają się obecnie na różne sposoby uspokoić fanów. W sesji pytań i odpowiedzi, zrealizowanej na żywo w serwisie Twitch, nie popisali się jednak swoimi odpowiedziami. Unikając tematu skierowali graczy mających wątpliwości do tekstów dziennikarskich i zapowiedzi, które były publikowane w różnych serwisach na początku tego miesiąca. Co więcej, Jonathan Morin, jeden z dyrektorów kreatywnych gry stwierdził, że nie rozumie krążących w sieci obaw. Jego zdaniem, Watch Dogs nie zostało zdegradowane w żaden sposób, a jakości oprawy graficznej nic nie zagraża. Na koniec jeszcze raz dodał, że gracze powinni poczytać lub zobaczyć wypowiedzi dziennikarzy, którzy w ubiegłym tygodniu zostali zaproszeni przez Ubisoft na specjalny event, podczas którego mogli zobaczyć grę w akcji.
Morin bronił swojego dzieła także na Twitterze. Zapewnił, że wersja tytułu na PlayStation 4 będzie wyglądać tak jak na trailerze pokazanym na targach E3 w 2013 roku. Co więcej, w rozmowie z serwisem VideoGamer uznał również, że jeżeli chodzi o różnego rodzaju detale Watch Dogs wygląda obecnie nawet lepiej niż w 2012 roku. Uspokajając Morin jeszcze raz zagwarantował, że Ubisoft nie zdecydowało się na żadne cięcia w grafice.
Watch Dogs zadebiutuje w sklepach 27 maja. Gra pojawi się wówczas na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 oraz PlayStation 4. Debiut wersji tytułu na Wii U został chwilowo wstrzymany. Produkcja będzie posiadać kinową polską wersje językową na wszystkich platformach sprzętowych.