Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2014, 06:30

autor: Michał Kułakowski

Wiedźmin 3: Dziki Gon – informacje o wydajności wersji gry na PC i konsolach

W sieci pojawiły się plotki związane z wydajnością gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Dowiedzieliśmy się w jakich rozdzielczościach ma ponoć działać gra na systemach Sony i Microsoftu, a także jak poradzi sobie na pecetach wyposażonych w superwydajną kartę grafiki GeForce GTX780Ti.

Wiedźmin 3 zaoferuje wyjątkowo duży i otwarty świat, który wystawi na próbę wydajność konsol i komputerów

Rosyjski serwis internetowy Gametech podzielił się plotkami związanymi z wydajnością oraz oprawą graficzną gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Niepotwierdzone informacje zamieszczone na stronie dotyczą zarówno jej pecetowej jak i konsolowej wersji. Dzieło CD Projekt RED ma być, co nie jest zaskoczeniem dla osób, które czytały wypowiedzi twórców i zapowiedzi produkcji, wyjątkowo wymagającym tytułem. Nawet bardziej niż druga odsłona serii wystawi na próbę najpotężniejsze współczesne konfiguracje sprzętowe.

Gametech twierdzi, że przy włączonych wszystkich detalach i opcjach graficznych (w tym anti-aliasingu MSAA x8), w rozdzielczości 1080p tytuł uzyska zaledwie 35-40 FPS-ów na pececie wyposażonym w kartę graficzną GeForce GTX 780Ti. Oczywiście komputer z Tytanem na pokładzie jest w stanie zaoferować optymalne 60 FPS-ów, ale tylko jeżeli zmienimy ustawienia aliasingu. Warto przypomnieć, że warte średnio ponad 2000 złotych karty GTX 780Ti reklamowane są jako demony prędkości i jedne z najpotężniejszych układów graficznych dostępnych dla graczy i domowych użytkowników.

Jeżeli chodzi o konsolową wersję Wiedźmina 3, to pod względem technicznym wiodącą platformą będzie PlayStation 4. Na konsoli Sony gra ma działać jednak jedynie w natywnej rozdzielczości 900p, z docelową prędkością 30 klatek na sekundę. Xbox One, podobnie jak w przypadku kilku wydanych już next-genowych tytułów, zaoferuje maksymalnie obraz w 720p (upscalowany do Full HD) przy 30 FPS-ach. Co więcej, plotka głosi, że gra będzie wyglądać podobnie jak Wiedźmin 2, a poziom detali i efektów na konsolach odpowie minimalnym ustawieniom graficznym na pecetach.

Autorski silnik gry powstał z myślą o grach RPG

Do rewelacji Gametech należy podejść z dużą rezerwą. Nawet jeżeli okazałyby się prawdziwe warto pamiętać, że do premiery zostało jeszcze sporo czasu. CD Projekt z pewnością zadba o dalszą optymalizację kodu gry. Tak czy inaczej, posiadacze starszych pecetów mogą mieć problemy z uruchomieniem Wiedźmina 3 w wymarzonej rozdzielczości i z upragnionym poziomem detali. Twórcy nie ukrywają, że priorytetem jest dla nich nadal PC. Jako nieliczni w branży chcą przełamywać kolejne techniczne bariery i pozwolić zbudowanemu przez siebie silnikowi wytrzymać próbę czasu.

Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się równocześnie na konsolach Xbox One i PlayStation 4, a także komputerach PC. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku. Początkowo miała mieć miejsce jesienią, ale twórcy zdecydowali się na jej przesunięcie, z powodu chęci dopracowania tytułu. Więcej o całej sprawie i ciekawostkach związanych z produkcją tytułu w naszym wywiadzie Marcinem Iwińskim z CD Projekt RED, a także w dwuczęściowej rozmowie z twórcami, przeprowadzonej przez serwis tvgry.

  1. Zapowiedź gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
  2. Wiedźmin 3 będzie dopieszczony na 100% – o premierze, DLC i Skyrimie rozmawiamy z Marcinem Iwińskim
  3. tvgry.pl – Wiedźmin 3 od kuchni - rozmawiamy z twórcami! Część 1
  4. tvgry.pl – Wiedźmin 3 od kuchni - rozmawiamy z twórcami! Część 2
  5. Oficjalna strona gry Wiedźmin 3: Dziki Gon