autor: Łukasz Szliselman
Fotorealistyczne twarze w wydaniu Activision
Firma Activision zaprezentowała nowoczesną technologię renderowania twarzy. Trzeba przyznać, że efekty pracy grafików z amerykańskiej korporacji robią ogromne wrażenie. Zobaczcie sami!
Na trwającej właśnie konferencji GDC (Game Developers Conference) swoje „pięć minut” miała również firma Activision. Nie, nie pokazali nowego Call of Duty. Zrobili coś znacznie lepszego. Przedstawiciele korporacji z działu badawczo-rozwojowego pochwalili się autorską technologią ultra-realistycznego renderowania twarzy. Prezentacja przeprowadzona została w czasie rzeczywistym na dwuletnim laptopie z kartą grafiki GeForce GTX 680 przy 180 klatkach na sekundę. Podobna animacja została umieszczone na YouTubie. Twórcy zaznaczają, że grafika nie pochodzi z żadnej powstającej gry – jest to na razie jedynie demo technologiczne.
Jorge Jimenez, dyrektor technologiczny z Activision, powiedział: „Wierzymy, że ta technologia pomoże nam przenieść postaci z obecnej generacji na następną.” Podkreślił również, jak ogromne znaczenie ma realistyczne odwzorowanie nawet najmniejszych detali twarzy i oczu przy próbie oddania emocji. Oglądając efekty pracy grafików z Activision nietrudno się z tym zgodzić. Przyjrzyjcie się uważnie poniższym zdjęciom, szczególną uwagę zwracając na refleksy światła w wyraźnie wilgotnych oczach.
Poniżej jeszcze kilka fotek porównujących model postaci z włączonym i wyłączonym next-genowym renderowaniem. Więcej znajdziecie pod tym adresem.
Pytanie, ile czasu jeszcze przyjdzie nam poczekać, zanim taka czy podobna technologia zostanie zastosowana w grach? Znając życie, pewnie szybciej niż się spodziewamy.