autor: Aleksander Kaczmarek
SimCity z dodatkowymi filtrami graficznymi, w tym dla daltonistów
Ocean Quigley ze studia Maxis ujawnił, że w finalnej wersji gry SimCity znajdzie się 18 filtrów graficznych. Co ważne, 3 z nich dedykowane są graczom zmagającym się z zaburzeniami rozpoznawania kolorów (daltonizmem).
Ślepota barw to wrodzona lub nabyta niezdolność rozpoznawania różnic pomiędzy wszystkim bądź niektórymi kolorami, które normalnie dostrzegane są przez inne osoby. Potocznie stosowane określenie „daltonizm” (deuteranopia) w rzeczywistości odnosi się do jednego z wielu rodzajów zaburzeń, objawiającego się brakiem rozróżnienia koloru czerwonego, pomarańczowego, żółtego i zielonego.
Twórcy gier rzadko przejmują się tym, jak ich dzieła odbierane są przez osoby cierpiące na tzw. ślepotę barw. Tymczasem w SimCity kolorystyka otoczenia stanowić ma element interfejsu użytkownika, przekazując istotne informacje o wirtualnym mieście i jego mieszkańcach. W trakcie prac deweloperzy ze studia Maxis zorientowali się jednak, że nie wszyscy gracze będą w stanie w pełni komfortowo korzystać z takiego rozwiązania.
Problem trudno uznać za marginalny, bo zdaniem Oceana Quigley'a, dyrektora artystycznego SimCity dotyczyć może nawet 5-6 procent odbiorców. Wśród osób cierpiących na zaburzenia rozpoznawania barw jest także szef zespołu testerów w studiu Maxis, który przyznał, że przez swoją przypadłość gra trochę na zasadzie przypadku.
W odpowiedzi deweloperzy przygotowali zestaw trzech specjalnych filtrów graficznych, które mają pomóc graczom uskarżającym się na najczęściej występujące rodzaje ślepoty barw, a więc przede wszystkim daltonizm.
SimCity to wyczekiwana przez fanów nowa odsłona niezwykle popularnej serii symulacji życia wirtualnego miasta. Gra, nad którą pracuje studio Maxis, ukaże się 5 marca (w Polsce dwa dni później) wyłącznie w wersji na komputery PC.
- Oficjalna strona internetowa gry SimCity
- Graliśmy w SimCity, godną następczynię "czwórki"!
- Współpraca to nie miejska legenda – testujemy SimCity!