autor: Szymon Liebert
Crysis 3 na PC – zaawansowane opcje graficzne dostępne w dniu premiery
Studio Crytek potwierdziło, że Crysis 3 będzie miał komplet zaawansowanych ustawień graficznych w dniu premiery. Pecetowa wersja produkcji otrzyma też tekstury w wysokiej rozdzielczości i wiele poprawek wizualnych.
Pecetowa wersja gry Crysis 3 będzie zawierała komplet zaawansowanych opcji graficznych w dniu premiery. Potwierdziła to firma Crytek dla serwisu PC Gamer. Informacja jest o tyle istotna, że druga odsłona serii zadebiutowała na komputerach z zaledwie czterema ustawieniami i dopiero później została rozbudowana o pełnoprawne narzędzia konfiguracyjne. Marco Corbetta, jeden z producentów gry, wyjaśnił, że stało się tak z braku czasu i koncentracji na edycjach konsolowych.
W menu Crysis 3 znajdziemy tak lubianą przez posiadaczy pecetów zakładkę „zaawansowanych opcji graficznych”. Wspomniany serwis podaje, że wpłyniemy w niej na ustawienia efektów, obiektów, cząsteczek, post processingu, cieniowania, cieni, wody, filtrowania anizotropowego, rozdzielczości tekstur, rozmycia oraz flar. Produkcja będzie więc wyposażona w narzędzia, które pomogą dostosować jej wydajność pod kątem dość sporych wymagań sprzętowych (podanych wczoraj).
Trzeci Crysis nie powtórzy błędu pecetowej edycji „dwójki”, która w dniu premiery została zubożona o opcje graficzne. Corbetta, producent ze studia Crytek, wyjaśnił, że wynikało to z chęci równoczesnego wydania gry na wszystkich platformach z podobnymi funkcjami. Firma od początku planowała wypuścić później łatkę wprowadzającą obsługę DirectX11 i zaawansowane ustawienia. Tym razem deweloper miał więcej czasu, co przełoży się także na sporo nowych elementów graficznych.
Przedstawiciel studia Crytek podał, że oprócz ustawień zaawansowanych, Crysis 3 otrzyma w dniu premiery pakiet tekstur w wysokiej rozdzielczości oraz wsparcie dla DirectX 11 wraz z efektem teselacji. Producent pracował też nad poprawieniem takich aspektów jak system nawigacji sztucznej inteligencji, animacje, woda, mgła, cienie chmur, antyaliasing, materiały, roślinność, cząsteczki, flary oraz trawa. Do tego doszły próby dalszego polepszenia wydajności oraz optymalizacji. Jak widać, szykuje się kolejna uczta zarówno dla graczy, jak i maniaków nowych technologii.
Crysis 3 opowie dalsze losy uniwersum, które znamy z perspektywy posiadaczy tak zwanego nanokombinezonu, oferującego ponadludzkie możliwości. W trzeciej części serii studia Crytek staniemy do walki z obcą rasą Ceph i korporacją Cell. Miejscem akcji ma być futurystyczna kopuła zbudowana na terenie Nowego Jorku i składająca się z siedmiu mikroświatów. Produkcja wyjdzie w lutym 2013 roku na komputerach PC, Xboksie 360 i PlayStation 3.