autor: Michał Jodłowski
Watch Dogs na PC będzie ładniejsze od trailera z E3 2012; PS4 i XONE „na zbliżonym poziomie”
Jonathan Morin, dyrektor kreatywny Watch Dogs, ujawnił na Twitterze, że Watch Dogs na PC będzie ładniejsze od tego, co pokazano w trailerze z prezentacji E3 2012. Stwierdził także, że wersja na PlayStation 4 będzie wyglądać tak, jak w najnowszym trailerze, choć pytanie o wersję na Xbox One zostało przez niego w znacznym stopniu ominięte.
Jonathan Morin – dyrektor kreatywny pracujący nad Watch Dogs – odpowiadając na pytania fanów na Twitterze, ujawnił kilka szczegółów na temat nadchodzącej produkcji Ubisoftu. Stwierdził przede wszystkim, że wersja na pecety jest lepsza „pod wieloma względami” od tego, co twórcy pokazali w zwiastunie z prezentacji podczas targów E3 w 2012 roku Chociaż nie sprecyzował dokładnie, jakie względy ma na myśli, to zdradził, że efekty graficzne, takie jak efekty świetlne, symulacja deszczu, głębia ostrości czy efekty cząsteczkowe, będą wyświetlane w wyższej rozdzielczości na PC, co ma robić „zauważalną” różnicę. Nie omieszkał dodać, że wersje na konsole nowej generacji stoją „na zbliżonym poziomie” (choć nie do końca wiadomo, o jakich ustawieniach mówimy; według Morina, pecetowe Watch Dogs wygląda „oszałamiająco” na wysokich ustawieniach).
Co ciekawe, na prośbę o porównanie najnowszego trailera z wersją Watch Dogs na Xbox One, wymijająco napisał, że „obie [wersje] wyglądają świetnie”. Dla przypomnienia: kilka dni temu pisaliśmy o niepotwierdzonych informacjach, jakoby wersja na Xbox One miała posiadać niższą rozdzielczość natywną.
Dyskusje na temat jakości grafiki zaprezentowanej w najnowszym trailerze Watch Dogs nie ustają. Twórcom stawiane są zarzuty, że gra graficznie prezentuje się gorzej od tego, co pokazano w materiałach z lat ubiegłych. Morin wyjaśnił, że najnowszy zwiastun fabularny został stworzony w oparciu o wersję na PlayStation 4, zaś jakości graficznej Watch Dogs nic nie zagraża. Obiecał także, że pojawi się materiał jakości HD z pecetowej wersji.
Morin udzielił również informacji odnośnie wersji na Wii U, której premiera została przeniesiona na bliżej nieznany termin, choć Dominic Guay, starszy producent Watch Dogs, w rozmowie z portalem Polygon podał, że premiera na Wii U jest możliwa jeszcze w tym roku. Morin został poproszony o porównanie jakości grafiki wersji na konsolę Nintendo do wersji na konsole PS3/X360 i PS4/XONE i wskazanie, do których platform jest jej najbliżej. Odpowiedział, że jest „tak jakby po środku”, choć bliżej jej do PS3/X360.
Warto przypomnieć, że w Serwisie Informacyjnym podaliśmy dzisiaj minimalne wymagania sprzętowe Watch Dogs w wersji na komputery osobiste.