Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 czerwca 2020, 13:16

Premierowy Cyberpunk 2077 ładniejszy na PS5 i Xbox Series X [aktualizacja]

Adam Kiciński, prezes firmy CD Projekt, wypowiedział się na temat przyczyn opóźnienia premiery gry Cyberpunk 2077. Potwierdził też, że polska produkcja będzie dostępna na premierę także na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X.

Aktualizacja

Studio CD Projekt Red potwierdziło słowa Adama Kicińskiego na Facebooku. Egzemplarze Cyberpunka 2077 w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox One będą kompatybilne z odpowiednikami tych platform z dziewiątej generacji. Gra otrzyma też – tak jak podawał prezes firmy CD Projekt – darmową aktualizację dedykowaną next-genom. Dotyczy to zarówno wydań pudełkowych, jak i cyfrowych.

Oryginalna wiadomość

Najważniejsze informacje:
  • Adam Kiciński z firmy CD Projekt ujawnił garść informacji odnośnie kolejnego opóźnienia Cyberpunka 2077;
  • prezes polskiej spółki zapewnił, że przesunięcie terminu premiery nie wynika z obecnej sytuacji z koronawirusem, lecz wymagającego końcowego etapu produkcji;
  • jednocześnie Kiciński potwierdził, że Cyberpunk 2077 będzie grywalny na PS5 i XSX już w dniu premiery z dedykowaną aktualizacją; aczkolwiek na prawdziwe nextgenowe uaktualnienie przyjdzie nam poczekać do 2021 roku.

Przełożenie premiery Cyberpunka 2077 odbiło się głośnym echem w branży gier. Obejmowało to głównie jęki zawodu i narzekania na kolejną obsuwę wyczekiwanej produkcji, mimo zapewnień twórców o de facto ukończeniu prac nad rozgrywką i zawartością. Więcej o przyczynach opóźnienia (i nie tylko) mówił prezes firmy CD Projekt Adam Kiciński w ramach rozmowy z inwestorami (via Reddit). Polak zaprzeczył, jakoby powodem opóźnienia była sytuacja z koronawirusem. Po prostu końcowy etap produkcji gry jest bardzo wymagający, zważywszy na rozmiar i skomplikowanie tytułu.

Premierowy Cyberpunk 2077 ładniejszy na PS5 i Xbox Series X [aktualizacja] - ilustracja #1
Oczekiwanie na Cyberpunka 2077 dłuży się niemiłosiernie.

Adam Kiciński niejako potwierdził też zapewnienia o kompletnej zawartości i rozgrywce w obecnej wersji tytułu. Przedstawiciele prasy z całego świata mają już okazję zapoznać się z Cyberpunkiem 2077 poprzez streaming, by przygotować swoje zapowiedzi, które zostaną opublikowane po pokazie Night City Wire 25 czerwca. „Demo” jest ograniczone czasowo, ale poza tym dziennikarze mają pełną swobodę. Jedyne braki dotyczą fabuły – twórcy nie chcą przedwcześnie zdradzać zbyt wiele na temat historii – oraz niewyeliminowanych bugów. Nie liczcie jednak zbytnio na wysyp nagrań z rozgrywki. Kiciński wspomina o „czytaniu” zapowiedzi, co sugeruje, że poza oficjalnym materiałem CD Projekt RED otrzymamy jedynie artykuły prasowe. Polacy nie przewidują też żadnych wydarzeń na żywo w najbliższym czasie.

W trakcie rozmowy padły też pytania na temat wydania Cyberpunka 2077 na konsolach dziewiątej generacji. Adam Kiciński potwierdził, że gra będzie grywalna na PlayStation 5 oraz Xboksie Series X w dniu premiery produkcji (o ile obie platformy będą już dostępne, choć prezes CDP wierzy w ich debiut w podobnym terminie). Tytuł otrzyma od razu pierwszą aktualizację pod next geny, przy czym „pierwszą” jest tu kluczowe. Na prawdziwe doświadczenie nowej generacji poczekamy do 2021 roku. Na szczęście stosowne uaktualnienie będzie dostępne za darmo dla posiadaczy Cyberpunka 2077 w wersji na dowolną konsolę, wliczając w to PlayStation 4 oraz Xboksa One.

Kiciński wspomniał też pokrótce m.in. o planowanych dodatkach (które mają zostać ujawnione „wkrótce”) oraz opóźnieniu premiery trybu multiplayer proporcjonalnie do debiutu podstawowej wersji gry. Pełną treść rozmowy znajdziecie pod tym adresem. Cyberpunk 2077 zadebiutuje (oby) 19 listopada na komputerach osobistych, jak również konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz – jeśli ujrzymy je do tego czasu – Xbox Series X i PlayStation 5.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej