Ray tracing w WoW: Shadowlands - zobacz, czy robi różnicę
W sieci są dostępne screeny porównujące, jak wygląda World of Warcraft: Shadowlands z dodanymi niedawno cieniami generowanymi za pomocą techniki ray tracingu i bez. Ponadto pojawiają się doniesienia, że nowe efekty dość mocno obciążają komputer.
W miniony wtorek informowaliśmy Was o premierze nowych sterowników do kart grafiki od firmy Nvidia, których jedną z najważniejszych funkcji jest dodanie techniki ray tracingu do World of Warcraft: Shadowlands. Jak na razie dzięki niej w wersji beta najnowszego rozszerzenia do przebojowego MMORPG-a od firmy Blizzard można włączyć ładniejsze, bardziej realistyczne i precyzyjniej odwzorowane cienie. Jak to działa w praktyce? Możecie to zobaczyć na poniższych screenach. Więcej obrazków porównawczych znajdziecie na tej stronie.
Jak widzicie, w World of Warcraft: Shadowlands cienie wygenerowane za pomocą techniki ray tracingu występują w trzech poziomach jakości – Fair, Good i High (powyższe screeny zostały zrobione z włączonym najwyższym ustawieniem). Niestety, jak donoszą gracze (via DSOG), potrafią one dość mocno obciążyć sprzęt i drastycznie wpłynąć na płynność zabawy. Na przykład GeForce RTX 2080 Ti nie jest w stanie zapewnić rozgrywki w stałych 60 klatkach przy uruchomionej opcji Good.
Jeśli macie odpowiedni sprzęt, lubicie World of Warcraft i chcielibyście osobiście sprawdzić ray tracingowe cienie w Shadowlands, to możecie spróbować szczęścia i zapisać się do testów wersji beta. Odpowiedni formularz znajdziecie tutaj.
- Oficjalna strona internetowa WoW Shadowlands
- Blizzard nie składa broni – Graliśmy w World of Warcraft Shadowlands
- Czym jest ray tracing – technologia światła i cieni?