grafika (gry) - newsy i ciekawostki (4)

Counter-Strike na Unreal Engine 5; Inferno i Dust 2 odtworzone przez modera
Adam Królak, 18 lipca 2021, 15:05
Tak mógłby wyglądać Counter-Strike: Global Offensive na silniku Unreal Engine 5. Moder przeniósł Inferno i Dust 2 na popularny silnik.

EVE Online piękniejsze - twórcy testują graficzną aktualizację
Jakub Błażewicz, 24 czerwca 2021, 12:53
Grafika w EVE Online doczeka się odświeżenia. Studio CCP Games rozpoczęło testy aktualizacji, dzięki której wszechświat kosmicznego MMORPG nabierze kolorów.

Minecraft - ten Lego texture-pack jest przepiękny
Michał Ciężadlik, 24 czerwca 2021, 11:40
Modyfikacja do Minecrafta dodaje do gry paczkę pieczołowicie odwzorowanych tekstur imitujących klocki Lego. Jest na co popatrzeć.

Ponad 50 modów, rozdzielczość 8K i Wiedźmin 3: Dziki Gon - tak wyciska się maksimum z gry
Paweł Musiolik, 20 czerwca 2021, 12:08
Wiedźmin 3: Dziki Gon nadal potrafi zachwycić. Zainstalowanie 50 modów i odpalenie gry w 8K na RTX 3090 powoduje opad szczęki u grającego.

STALKER 2 i STALKER: Czyste niebo. Zobacz, jak wypada porównanie grafiki
Patryk Kubiak, 17 czerwca 2021, 19:00
Dzięki zaangażowaniu społeczności gry takie jak STALKER: Czyste niebo nadal żyją. Na jednym z youtube’owych kanałów pojawiło się porównanie grafiki STALKER-a 2 z produkcją z 2008 roku. Sprawdź, jak wypada.

Ładniejsze eksplozje i poprawki błędów; No Man's Sky otrzymało aktualizację 3.53
Przemysław Dygas, 17 czerwca 2021, 18:41
No Man's Sky otrzymało właśnie kolejną aktualizację, która naprawia błędy, jakie pojawiły się przy okazji dużego update’u o tytule Prism. Ponadto poprawia ona niektóre efekty wizualne.

Fortnite z poprawioną grafiką i nowymi wymaganiami sprzętowymi na PC
Hubert Śledziewski, 4 czerwca 2021, 11:18
Epic Games ogłosiło, że Fortnite otrzyma na starcie 7. sezonu aktualizację poprawiającą grafikę. Oznacza to zmianę wymagań sprzętowych gry na PC.

The Ascent z obsługą ray tracingu i DLSS na PC
Hubert Śledziewski, 4 czerwca 2021, 09:19
Gra The Ascent od studia Neon Giant otrzyma na PC wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Wydawca produkcji, firma Curve Digital, opublikowała nowy trailer, pokazujący wykorzystanie obydwu technologii.

No Man's Sky piękniejsze dzięki aktualizacji Prism
Jakub Błażewicz, 2 czerwca 2021, 18:20
No Man's Sky otrzymało kolejną wielką aktualizację. Wersja 3.5 (o tytule Prism) to przede wszystkim liczne upiększenia graficzne, ale też garść nowości pokroju możliwości oswajania latających zwierząt.

Biomutant z aktualizacją na PC. Poprawa dialogów, grafiki i nowy poziom trudności
Patryk Kubiak, 2 czerwca 2021, 11:40
Biomutant dostał obszerną łatkę, która dodaje szereg nowych funkcji i poprawia to, co krytycy wypominali jako najbardziej irytujące elementy gameplaya. Na razie z patcha 1.4 mogą cieszyć się posiadacze wersji pecetowej gry.

The Ascent - twórcy opowiadają o grafice i Xbox Series X
Bartosz Świątek, 25 maja 2021, 10:53
Deweloperzy odpowiedzialni za grę The Ascent – studio Neon Giant – zapowiadają, że ich dzieło przesunie granice tego, co jest możliwe na konsolach, jeśli chodzi o grafikę. Na Xboksie Series X pięknej oprawie ma towarzyszyć także wysoka płynność rozgrywki.

GTA 5 realistyczne jak nigdy dzięki SI
Jakub Błażewicz, 12 maja 2021, 18:11
Jak wyglądałaby NAPRAWDĘ realistyczna grafika w grach? Na to pytanie odpowiada eksperyment, w ramach którego badacze przedstawili fotorealistyczną (choć niekoniecznie piękniejszą) grafikę Grand Theft Auto V.

NieR: Automata wypiękniała po 4 latach od premiery
Gabriela Sicińska, 9 maja 2021, 12:50
NieR: Automata w końcu doczekała się finalnej wersji moda HD Texture Pack, który pozwala zabłysnąć wizualnej warstwie gry. Pracowano nad nim 4 lata.

Świat Rust piękniejszy niż kiedykolwiek dzięki nowej aktualizacji
Jakub Błażewicz, 7 maja 2021, 13:06
Rust doczekał się największych poprawek wizualnych w swojej historii. Zespół Facepunch Studio znacząco poprawił proceduralne generowanie świata i wygląd monumentów, zwłaszcza Złomowiska, po którym też można teraz pojeździć dźwigiem.

Rust wypięknieje, grafika gry ma zostać znacznie usprawniona
Bartosz Świątek, 6 maja 2021, 14:39
Deweloperzy z firmy Facepunch Studios poinformowali, że wraz z kolejną aktualizacją gra Rust doczeka się sporych zmian w oprawie graficznej. Poprawie ulegną też inne aspekty produkcji.

The Witcher 3 HD Reworked Project może być częścią Wiedźmina 3 na next-geny
Miłosz Szubert, 5 maja 2021, 13:30
Polski modder o pseudonimie Halk Hogan wypuścił nowy zwiastun kolejnej wersji swojego projektu HD Reworked Project, upiększającego grę Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ponadto podzielił się on informacją, że studio CD Projekt RED zgłosiło się do niego z propozycją współpracy.

Red Dead Redemption 2 w 8K na RTX 3090, gra na modach wygląda niesamowicie
Paweł Musiolik, 5 maja 2021, 10:38
Red Dead Redemption 2 na modach w 8K na RTX 3090 wygląda znakomicie. Spora w tym zasługa dodanej przez fana obsługi ray tracingu.

Crysis Remastered z ray tracingiem na niemal wszystkich powierzchniach
Przemysław Dygas, 29 kwietnia 2021, 19:42
Nowa aktualizacja do Crysis Remastered wprowadza specjalną opcję ray tracingu. Ma ona zaoferować jak najlepsze efekty wizualne przy mniejszym wpływie na wydajność.

Age of Empires 4 obrywa za grafikę. Deweloperzy odpowiadają
Bartosz Świątek, 22 kwietnia 2021, 13:40
Część społeczności gry Age of Empires 4 nie jest zadowolona z kierunku artystycznego obranego przez twórców. Zdaniem tych fanów grafika jest zdecydowanie zbyt kolorowa i przerysowana. Twórcy bronią swoich decyzji przytaczając kilka różnych argumentów.

Nadciąga rewolucja w wyglądzie postaci w grach; MetaHuman Creator trafił do wczesnego dostępu
Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2021, 11:35
Epic Games dotrzymało słowa i udostępniło wczesną wersję MetaHuman Creator. Imponujące narzędzie do tworzenia niewiarygodnie realistycznych modeli postaci mogą sprawdzić wszyscy zainteresowani.

Nowy poziom grafiki w DCS; to jedna z najładniejszych gier na PC
Dariusz Matusiak, 15 kwietnia 2021, 11:53
Dzięki nowej łatce 2.7 podmieniającej chmury, DCS World wygląda równie wspaniale, co Microsoft Flight Simulator. To jedna z najpiękniejszych gier na PC.

Valheim z lepszą grafiką dzięki modyfikacji
Michał Ciężadlik, 29 marca 2021, 11:47
Valheim w dalszym ciągu przyciąga uwagę graczy i modderów. Jeden z nich postanowił wziąć się za ulepszenie graficzne tytułu, dodając do gry tekstury w zupełnie nowej jakości.

ETS2 1.40 i ATS 1.40 - patche w końcu wydane, wprowadzają spore zmiany
Miłosz Szubert, 24 marca 2021, 14:55
Zarówno Euro Truck Simulator 2, jak i American Truck Simulator otrzymały duże aktualizacje oznaczone numerem 1.40. Ich główną atrakcją jest nowy system oświetlenia, którym studio SCS Software chwali się już od dłuższego czasu.

Wiedźmin 3 w 8K po instalacji 50 modów pokazuje moc PC
Hubert Śledziewski, 23 marca 2021, 14:45
Czy sześcioletnia gra może wyglądać świetnie? Dzięki modom – tak. Zobaczcie, jak prezentuje się Wiedźmin 3 w 8K, z ray tracingiem i po zainstalowaniu 50 modów. Spoiler: rewelacyjnie!

ETS 2 i ATS Patch 1.40 - SCS chwali się lepszą grafiką. Oświetlenie w szczegółach
Michał Ciężadlik, 15 marca 2021, 12:11
Studio SCS Software podzieliło się ze społecznością szczegółami odnośnie zmian w Euro Truck Simulator 2 oraz American Truck Simulator. Obie produkcje w nadchodzącym patchu 1.40 otrzymają znacznie ulepszony model oświetlenia.

GTA 5 Remake Mod już do pobrania, zobacz jak poprawia grafikę
Przemysław Dygas, 15 marca 2021, 11:28
Osiem lat po premierze GTA V zyskało kolejne zasłużone odświeżenie graficzne. Nowy mod poprawia oprawę gry do poziomu z końcówki poprzedniej generacji konsol.

Nowy wymiar realizmu w grach; o takiej immersji nawet nam się nie śniło
Bartosz Świątek, 10 marca 2021, 14:34
Materiał zamieszczony na forum Reddit pokazuje, jak niesamowitym doświadczeniem może być gra Digital Combat Simulator w połączeniu z goglami VR i dodatkowym sprzętem. Film jest też świetną ilustracją tego, jak daleką drogę przeszły gry wideo od czasów Ponga i Pac-Mana.

Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach
Jakub Błażewicz, 10 lutego 2021, 19:20
Firma Epic Games zaprezentowała możliwości MetaHuman Creator. Nowe narzędzie pozwoli na łatwe tworzenie superrealistycznych wirtualnych aktorów na silniku Unreal Engine.

Wiedźmin 3 z jeszcze lepszą grafiką dzięki modowi
Bartosz Świątek, 26 stycznia 2021, 12:25
Modder Jolu42 opracował modyfikację Magical Graphics Settings – Beyond Ultra do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, która pozwala zwiększyć ustawienia graficzne powyżej maksymalnego poziomu.

Gabe Newell: interfejs mózg-komputer wyznaczy nowe standardy dla grafiki w grach
Jakub Błażewicz, 25 stycznia 2021, 21:15
Gabe Newell wrócił do tematu interfejsu neuronowego. Jego zdaniem technologia, która pozwoli m.in. pokierować w grach bezpośrednio za pomocą mózgu, to kwestia „bliskiej przyszłości”. Szef Valve przytacza też przykłady jej zastosowania, ale również potencjalnych zagrożeń.

Cyberpunk 2077 niczym Borderlands z modyfikacją Borderlandfy2077
Krystian Pieniążek, 18 stycznia 2021, 12:13
Cyberpunk 2077 doczekał się modyfikacji, która upodabnia go do gier z serii Borderlands. Mod Borderlandfy2077 dodaje do krawędzi trójwymiarowych obiektów grubą, komiksową kreskę. Efekt prezentuje się znakomicie.

NFS: Hot Pursuit Remastered - mod poprawia tekstury
Miłosz Szubert, 14 stycznia 2021, 13:15
W sieci pojawiła się modyfikacja do Need for Speed: Hot Pursuit Remastered. Poprawia ona tekstury pecetowej wersji tytułu, które wyglądały gorzej niż w oryginalnej wersji gry.

The Medium - twórcy opowiadają o projektowaniu dwóch światów
Filip Węgrzyn, 8 stycznia 2021, 21:15
Krakowskie studio Bloober Team opowiedziało o kulisach tworzenia oprawy wizualnej swojej najnowszej produkcji grozy - The Medium.

The Medium - szczegóły na temat ray tracingu
Bartosz Świątek, 5 stycznia 2021, 10:56
Jacek Zięba – producent w krakowskim studiu Bloober Team – przedstawił w niedawnym wywiadzie kilka detali na temat implementacji ray tracingu w survival horrorze The Medium.

Hitman 3 zaskakuje rozmiarem; będą ulepszenia silnika
Bartosz Świątek, 4 stycznia 2021, 10:20
Gra Hitman 3 – oferująca także zawartość dwóch poprzednich odsłon – będzie wymagała około 100 GB na dysku konsoli lub komputera. Otrzymamy także poprawiony silnik graficzny. Źródłem informacji są wypowiedzi jednego z deweloperów na forum ResetEra.

Assassin’s Creed Valhalla z lepszą grafiką na PC, PS5 i Xbox Series X/S po patchu
Adrian Werner, 29 grudnia 2020, 11:21
Jeden z producentów Assassin's Creed: Valhalla poinformował, że plany rozwoju gry obejmują ulepszenie jej grafiki na PC, Xboksie Series X/S oraz PS5.

FIFA 21 na PS5 i Xbox Series X; graficznie to prawdziwy next-gen
Bartosz Świątek, 21 grudnia 2020, 10:34
Film opublikowany na YouTube pokazuje różnicę w grafice pomiędzy konsolami ósmej i dziewiątej generacji w grze FIFA 21. Użytkownicy PS5 i Xboksa Series X / S otrzymali zdecydowanie ładniejszą produkcję.

GTA 4 z rewelacyjną grafiką, jest nowa wersja iCEnhancer
Paweł Musiolik, 16 grudnia 2020, 13:30
Po sześciu latach modyfikacja GTA 4 iCEnhancer powraca. Nowa wersja doda m.in. wolumetryczną mgłę, poprawione cienie i odbicia.

Nowa generacja włosów w FIFA 21; zobacz porównanie
Paweł Musiolik, 4 grudnia 2020, 12:03
Wraz z nową generacją konsol FIFA 21 wchodzi na wyższy poziom realizmu. Studio EA Sports zaimplementowało na PS5 i Xboksie Series X/S zbudowaną od podstaw fizykę włosów u piłkarzy. Wielu może to zaskoczyć, ale różnica jest ogromna.

Cyberpunk 2077 - porównanie grafiki na PC oraz konsole PlayStation i Xbox
Bartosz Woldański, 25 listopada 2020, 17:04
Za nami pokazy gry Cyberpunk 2077 na PlayStation 4 Pro i PS5 oraz Xboksach One X i Series X, więc nie trzeba było czekać długo na pierwsze porównania grafiki między wersjami konsolowymi a PC. Jak duże są różnice?

War Thunder z lepszą grafiką po ogromnej aktualizacji New Power
Paweł Musiolik, 18 listopada 2020, 13:28
Studio Gaijin Entertainment udostępniło aktualizację New Power do War Thunder. W znaczącym stopniu poprawia grafikę, dodaje kilkadziesiąt nowych pojazdów i setki usprawnień w rozgrywce.

Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii
Karol Laska, 10 listopada 2020, 20:49
Przedstawiciel Nividii orzekł, że firma nie ma tymczasowej wyłączności na używanie ray tracingu w Cyberpunku 2077. Zaprzecza to poprzednim doniesieniom CD Projekt RED.

Patch 1.07 do Horizon: Zero Dawn na PC poprawia m.in. shadery
Miłosz Szubert, 5 listopada 2020, 13:50
Pecetowa wersja gry Horizon: Zero Dawn otrzymała nową aktualizację, oznaczoną numerem 1.07. Usprawnia ona między innymi to, jak gra radzi sobie z shaderami.

Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem
Arkadiusz Strzała, 4 listopada 2020, 12:00
Materiał wideo opublikowany na YouTube pokazuje, jak wygląda Fortnite uruchomiony z włączonym ray tracingiem. Jak wiele zmienia ta technologia w grze z tak specyficzną oprawą graficzną? Przekonaj się sam.

Fanowski remaster Crysisa zablokowany przez Crytek
Arkadiusz Strzała, 29 października 2020, 20:45
Twórca modyfikacji Crysisa dostał czerwone światło od studia Crytek. Powstawała fanowska, alternatywna wersja Crysis Remastered, ale nie spodobało się to twórcom oryginału.

Devil May Cry 5 na Xbox Series S bez ray tracingu
Paweł Woźniak, 27 października 2020, 14:38
Dowiedzieliśmy się dzisiaj, że edycja specjalna Devil May Cry 5, która trafi na konsole Xbox Series S, nie obsłuży technologii ray tracingu.

Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii
Bartosz Świątek, 21 października 2020, 10:34
Artur Knapik ze studia CD Projekt RED zapowiedział w wywiadzie prasowym, że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia.

Poprawiony Kraków i siedziba GRYOnline w Microsoft Flight Simulator
Dariusz Matusiak, 16 października 2020, 12:11
Polska we Flight Simulator 2020 wygląda coraz lepiej. Obok Warszawy, Wrocławia, Lublina i Trójmiasta odpowiedniej oprawy doczekał się także Kraków.

Niektóre gry ósmej generacji będą dwa razy płynniejsze na nowym Xboksie
Bartosz Świątek, 14 października 2020, 13:50
Firma Microsoft poinformowała, że część gier ósmej generacji będzie działała dwukrotnie płynniej po uruchomieniu na konsolach Xbox Series X / Series S. Możemy też liczyć na szereg usprawnień w obszarze grafiki.

FIFA 21 bez lepszej grafiki niż FIFA 20 - oto porównanie na PC
Adrian Werner, 7 października 2020, 10:48
W sieci pojawiły się ciekawe screeny, porównujące oprawę wizualną gier FIFA 20 i FIFA 21. Wynika z nich, że tegoroczna odsłona nie oferuje żadnych istotnych ulepszeń grafiki.