grafika (gry) - newsy i ciekawostki (4)
NieR: Automata wypiękniała po 4 latach od premiery
Gabriela Sicińska, 9 maja 2021, 12:50
NieR: Automata w końcu doczekała się finalnej wersji moda HD Texture Pack, który pozwala zabłysnąć wizualnej warstwie gry. Pracowano nad nim 4 lata.
Świat Rust piękniejszy niż kiedykolwiek dzięki nowej aktualizacji
Jakub Błażewicz, 7 maja 2021, 13:06
Rust doczekał się największych poprawek wizualnych w swojej historii. Zespół Facepunch Studio znacząco poprawił proceduralne generowanie świata i wygląd monumentów, zwłaszcza Złomowiska, po którym też można teraz pojeździć dźwigiem.
Rust wypięknieje, grafika gry ma zostać znacznie usprawniona
Bartosz Świątek, 6 maja 2021, 14:39
Deweloperzy z firmy Facepunch Studios poinformowali, że wraz z kolejną aktualizacją gra Rust doczeka się sporych zmian w oprawie graficznej. Poprawie ulegną też inne aspekty produkcji.
The Witcher 3 HD Reworked Project może być częścią Wiedźmina 3 na next-geny
Miłosz Szubert, 5 maja 2021, 13:30
Polski modder o pseudonimie Halk Hogan wypuścił nowy zwiastun kolejnej wersji swojego projektu HD Reworked Project, upiększającego grę Wiedźmin 3: Dziki Gon. Ponadto podzielił się on informacją, że studio CD Projekt RED zgłosiło się do niego z propozycją współpracy.
Red Dead Redemption 2 w 8K na RTX 3090, gra na modach wygląda niesamowicie
Paweł Musiolik, 5 maja 2021, 10:38
Red Dead Redemption 2 na modach w 8K na RTX 3090 wygląda znakomicie. Spora w tym zasługa dodanej przez fana obsługi ray tracingu.
Crysis Remastered z ray tracingiem na niemal wszystkich powierzchniach
Przemysław Dygas, 29 kwietnia 2021, 19:42
Nowa aktualizacja do Crysis Remastered wprowadza specjalną opcję ray tracingu. Ma ona zaoferować jak najlepsze efekty wizualne przy mniejszym wpływie na wydajność.
Age of Empires 4 obrywa za grafikę. Deweloperzy odpowiadają
Bartosz Świątek, 22 kwietnia 2021, 13:40
Część społeczności gry Age of Empires 4 nie jest zadowolona z kierunku artystycznego obranego przez twórców. Zdaniem tych fanów grafika jest zdecydowanie zbyt kolorowa i przerysowana. Twórcy bronią swoich decyzji przytaczając kilka różnych argumentów.
Nadciąga rewolucja w wyglądzie postaci w grach; MetaHuman Creator trafił do wczesnego dostępu
Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2021, 11:35
Epic Games dotrzymało słowa i udostępniło wczesną wersję MetaHuman Creator. Imponujące narzędzie do tworzenia niewiarygodnie realistycznych modeli postaci mogą sprawdzić wszyscy zainteresowani.
Nowy poziom grafiki w DCS; to jedna z najładniejszych gier na PC
Dariusz Matusiak, 15 kwietnia 2021, 11:53
Dzięki nowej łatce 2.7 podmieniającej chmury, DCS World wygląda równie wspaniale, co Microsoft Flight Simulator. To jedna z najpiękniejszych gier na PC.
Valheim z lepszą grafiką dzięki modyfikacji
Michał Ciężadlik, 29 marca 2021, 11:47
Valheim w dalszym ciągu przyciąga uwagę graczy i modderów. Jeden z nich postanowił wziąć się za ulepszenie graficzne tytułu, dodając do gry tekstury w zupełnie nowej jakości.
ETS2 1.40 i ATS 1.40 - patche w końcu wydane, wprowadzają spore zmiany
Miłosz Szubert, 24 marca 2021, 14:55
Zarówno Euro Truck Simulator 2, jak i American Truck Simulator otrzymały duże aktualizacje oznaczone numerem 1.40. Ich główną atrakcją jest nowy system oświetlenia, którym studio SCS Software chwali się już od dłuższego czasu.
Wiedźmin 3 w 8K po instalacji 50 modów pokazuje moc PC
Hubert Śledziewski, 23 marca 2021, 14:45
Czy sześcioletnia gra może wyglądać świetnie? Dzięki modom – tak. Zobaczcie, jak prezentuje się Wiedźmin 3 w 8K, z ray tracingiem i po zainstalowaniu 50 modów. Spoiler: rewelacyjnie!
ETS 2 i ATS Patch 1.40 - SCS chwali się lepszą grafiką. Oświetlenie w szczegółach
Michał Ciężadlik, 15 marca 2021, 12:11
Studio SCS Software podzieliło się ze społecznością szczegółami odnośnie zmian w Euro Truck Simulator 2 oraz American Truck Simulator. Obie produkcje w nadchodzącym patchu 1.40 otrzymają znacznie ulepszony model oświetlenia.
GTA 5 Remake Mod już do pobrania, zobacz jak poprawia grafikę
Przemysław Dygas, 15 marca 2021, 11:28
Osiem lat po premierze GTA V zyskało kolejne zasłużone odświeżenie graficzne. Nowy mod poprawia oprawę gry do poziomu z końcówki poprzedniej generacji konsol.
Nowy wymiar realizmu w grach; o takiej immersji nawet nam się nie śniło
Bartosz Świątek, 10 marca 2021, 14:34
Materiał zamieszczony na forum Reddit pokazuje, jak niesamowitym doświadczeniem może być gra Digital Combat Simulator w połączeniu z goglami VR i dodatkowym sprzętem. Film jest też świetną ilustracją tego, jak daleką drogę przeszły gry wideo od czasów Ponga i Pac-Mana.
Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach
Jakub Błażewicz, 10 lutego 2021, 19:20
Firma Epic Games zaprezentowała możliwości MetaHuman Creator. Nowe narzędzie pozwoli na łatwe tworzenie superrealistycznych wirtualnych aktorów na silniku Unreal Engine.
Wiedźmin 3 z jeszcze lepszą grafiką dzięki modowi
Bartosz Świątek, 26 stycznia 2021, 12:25
Modder Jolu42 opracował modyfikację Magical Graphics Settings – Beyond Ultra do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, która pozwala zwiększyć ustawienia graficzne powyżej maksymalnego poziomu.
Gabe Newell: interfejs mózg-komputer wyznaczy nowe standardy dla grafiki w grach
Jakub Błażewicz, 25 stycznia 2021, 21:15
Gabe Newell wrócił do tematu interfejsu neuronowego. Jego zdaniem technologia, która pozwoli m.in. pokierować w grach bezpośrednio za pomocą mózgu, to kwestia „bliskiej przyszłości”. Szef Valve przytacza też przykłady jej zastosowania, ale również potencjalnych zagrożeń.
Cyberpunk 2077 niczym Borderlands z modyfikacją Borderlandfy2077
Krystian Pieniążek, 18 stycznia 2021, 12:13
Cyberpunk 2077 doczekał się modyfikacji, która upodabnia go do gier z serii Borderlands. Mod Borderlandfy2077 dodaje do krawędzi trójwymiarowych obiektów grubą, komiksową kreskę. Efekt prezentuje się znakomicie.
NFS: Hot Pursuit Remastered - mod poprawia tekstury
Miłosz Szubert, 14 stycznia 2021, 13:15
W sieci pojawiła się modyfikacja do Need for Speed: Hot Pursuit Remastered. Poprawia ona tekstury pecetowej wersji tytułu, które wyglądały gorzej niż w oryginalnej wersji gry.
The Medium - twórcy opowiadają o projektowaniu dwóch światów
Filip Węgrzyn, 8 stycznia 2021, 21:15
Krakowskie studio Bloober Team opowiedziało o kulisach tworzenia oprawy wizualnej swojej najnowszej produkcji grozy - The Medium.
The Medium - szczegóły na temat ray tracingu
Bartosz Świątek, 5 stycznia 2021, 10:56
Jacek Zięba – producent w krakowskim studiu Bloober Team – przedstawił w niedawnym wywiadzie kilka detali na temat implementacji ray tracingu w survival horrorze The Medium.
Hitman 3 zaskakuje rozmiarem; będą ulepszenia silnika
Bartosz Świątek, 4 stycznia 2021, 10:20
Gra Hitman 3 – oferująca także zawartość dwóch poprzednich odsłon – będzie wymagała około 100 GB na dysku konsoli lub komputera. Otrzymamy także poprawiony silnik graficzny. Źródłem informacji są wypowiedzi jednego z deweloperów na forum ResetEra.
Assassin’s Creed Valhalla z lepszą grafiką na PC, PS5 i Xbox Series X/S po patchu
Adrian Werner, 29 grudnia 2020, 11:21
Jeden z producentów Assassin's Creed: Valhalla poinformował, że plany rozwoju gry obejmują ulepszenie jej grafiki na PC, Xboksie Series X/S oraz PS5.
FIFA 21 na PS5 i Xbox Series X; graficznie to prawdziwy next-gen
Bartosz Świątek, 21 grudnia 2020, 10:34
Film opublikowany na YouTube pokazuje różnicę w grafice pomiędzy konsolami ósmej i dziewiątej generacji w grze FIFA 21. Użytkownicy PS5 i Xboksa Series X / S otrzymali zdecydowanie ładniejszą produkcję.
GTA 4 z rewelacyjną grafiką, jest nowa wersja iCEnhancer
Paweł Musiolik, 16 grudnia 2020, 13:30
Po sześciu latach modyfikacja GTA 4 iCEnhancer powraca. Nowa wersja doda m.in. wolumetryczną mgłę, poprawione cienie i odbicia.
Nowa generacja włosów w FIFA 21; zobacz porównanie
Paweł Musiolik, 4 grudnia 2020, 12:03
Wraz z nową generacją konsol FIFA 21 wchodzi na wyższy poziom realizmu. Studio EA Sports zaimplementowało na PS5 i Xboksie Series X/S zbudowaną od podstaw fizykę włosów u piłkarzy. Wielu może to zaskoczyć, ale różnica jest ogromna.
Cyberpunk 2077 - porównanie grafiki na PC oraz konsole PlayStation i Xbox
Bartosz Woldański, 25 listopada 2020, 17:04
Za nami pokazy gry Cyberpunk 2077 na PlayStation 4 Pro i PS5 oraz Xboksach One X i Series X, więc nie trzeba było czekać długo na pierwsze porównania grafiki między wersjami konsolowymi a PC. Jak duże są różnice?
War Thunder z lepszą grafiką po ogromnej aktualizacji New Power
Paweł Musiolik, 18 listopada 2020, 13:28
Studio Gaijin Entertainment udostępniło aktualizację New Power do War Thunder. W znaczącym stopniu poprawia grafikę, dodaje kilkadziesiąt nowych pojazdów i setki usprawnień w rozgrywce.
Ray tracing w Cyberpunk 2077 nie na wyłączność Nvidii
Karol Laska, 10 listopada 2020, 20:49
Przedstawiciel Nividii orzekł, że firma nie ma tymczasowej wyłączności na używanie ray tracingu w Cyberpunku 2077. Zaprzecza to poprzednim doniesieniom CD Projekt RED.
Patch 1.07 do Horizon: Zero Dawn na PC poprawia m.in. shadery
Miłosz Szubert, 5 listopada 2020, 13:50
Pecetowa wersja gry Horizon: Zero Dawn otrzymała nową aktualizację, oznaczoną numerem 1.07. Usprawnia ona między innymi to, jak gra radzi sobie z shaderami.
Oto jak wygląda Fortnite z ray tracingiem
Arkadiusz Strzała, 4 listopada 2020, 12:00
Materiał wideo opublikowany na YouTube pokazuje, jak wygląda Fortnite uruchomiony z włączonym ray tracingiem. Jak wiele zmienia ta technologia w grze z tak specyficzną oprawą graficzną? Przekonaj się sam.
Fanowski remaster Crysisa zablokowany przez Crytek
Arkadiusz Strzała, 29 października 2020, 20:45
Twórca modyfikacji Crysisa dostał czerwone światło od studia Crytek. Powstawała fanowska, alternatywna wersja Crysis Remastered, ale nie spodobało się to twórcom oryginału.
Devil May Cry 5 na Xbox Series S bez ray tracingu
Paweł Woźniak, 27 października 2020, 14:38
Dowiedzieliśmy się dzisiaj, że edycja specjalna Devil May Cry 5, która trafi na konsole Xbox Series S, nie obsłuży technologii ray tracingu.
Ray tracing w Cyberpunk 2077 początkowo tylko na kartach Nvidii
Bartosz Świątek, 21 października 2020, 10:34
Artur Knapik ze studia CD Projekt RED zapowiedział w wywiadzie prasowym, że w dniu premiery ray tracing w Cyberpunku 2077 będzie dostępny wyłącznie dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia.
Poprawiony Kraków i siedziba GRYOnline w Microsoft Flight Simulator
Dariusz Matusiak, 16 października 2020, 12:11
Polska we Flight Simulator 2020 wygląda coraz lepiej. Obok Warszawy, Wrocławia, Lublina i Trójmiasta odpowiedniej oprawy doczekał się także Kraków.
Niektóre gry ósmej generacji będą dwa razy płynniejsze na nowym Xboksie
Bartosz Świątek, 14 października 2020, 13:50
Firma Microsoft poinformowała, że część gier ósmej generacji będzie działała dwukrotnie płynniej po uruchomieniu na konsolach Xbox Series X / Series S. Możemy też liczyć na szereg usprawnień w obszarze grafiki.
FIFA 21 bez lepszej grafiki niż FIFA 20 - oto porównanie na PC
Adrian Werner, 7 października 2020, 10:48
W sieci pojawiły się ciekawe screeny, porównujące oprawę wizualną gier FIFA 20 i FIFA 21. Wynika z nich, że tegoroczna odsłona nie oferuje żadnych istotnych ulepszeń grafiki.
NBA 2K21 wygląda obłędnie na PS5
Paweł Musiolik, 6 października 2020, 18:10
NBA 2K21 będzie prawdziwym pokazem mocy nowej generacji konsol. Pierwsze wideo prezentujące rozgrywkę z PS5 powoduje opad szczęki.
Niezwyciężony zachwyci oprawą; zaoferuje kilkanaście godzin zabawy
Paweł Musiolik, 3 października 2020, 17:23
Powstająca na bazie powieści Stanisława Lema gra Niezwyciężony zadebiutuje w drugiej połowie 2021 roku. Twórcy opowiadają o tym, jakie możliwości daje nowa generacja konsol, i zapewniają, że fani growych historii będą zachwyceni.
The Witcher 3 HD Reworked 12.0 Ultimate – premiera moda graficznego
Bartosz Woldański, 20 września 2020, 16:58
Zgodnie z zapowiedzią, opublikowano nową wersję dobrze znanej fanom graficznej modyfikacji do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Mowa o The Witcher 3 HD Reworked Project 12.0 Ultimate, którą można już pobierać ze strony Nexus Mods.
Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś
Mikołaj Łaszkiewicz, 17 września 2020, 11:55
Już dzisiaj aktualizacja do Fortnite wprowadzi obsługę ray tracingu i DLSS. To kolejny duży krok w popularyzacji technologii śledzenia promieni w grach.
Ubisoft poprawia grafikę remake'u Prince of Persia; oto pierwsze efekty
Bartosz Świątek, 15 września 2020, 12:16
W sieci pojawił się nowy screen z remake’u Prince of Persia: Sands of Time. Pokazuje on, jaką przemianę przeszła gra od czasu wersji alfa, na której bazował pierwszy zwiastun.
Xbox Series S odpali wstecznie kompatybilne gry w jakości z Xbox One S
Arkadiusz Strzała, 12 września 2020, 13:05
Xbox Series S został oficjalnie zapowiedziany jako najbardziej przystępna konsola Microsoftu. Niższa cena jednak wiąże się z pewnymi kompromisami. Jednym z nich ma być brak obsługi ulepszeń graficznych spotykanych w grach na Xboksie One X.
Prince of Persia Remake potrzebuje remake'u - twierdzą gracze. Ubisoft odpowiada
Paweł Woźniak, 11 września 2020, 18:43
Ubisoft odpowiedział na zarzuty graczy, według których stan prezentacji remake'u Prince of Persia: Piasków Czasu był tragiczny. Tym samym dowiedzieliśmy się m.in., dlaczego twórcy zdecydowali się obrać właśnie taki styl wizualny.
Crysis Remastered - tak wygląda ray tracing na Xboksie One X
Paweł Musiolik, 9 września 2020, 12:27
Crysis Remastered zaoferuje opcjonalny ray tracing w konsolowym wydaniu. Programowa implementacja technologii dostępna będzie na mocniejszych sprzętach – Xboksie One X i PlayStation 4 Pro.
Minecraft RTX - zobacz, jakiego blasku nabiera gra
Jakub Błażewicz, 4 września 2020, 14:30
Firma Nvidia udostępniła nowe światy dla uczestników beta-testów Minecraft RTX. Każdy z nich można pobrać za darmo, by sprawdzić zalety ray tracingu w popularnej produkcji studia Mojang.
Nowa wersja The Witcher 3 HD Reworked Project pojawi się we wrześniu
Bartosz Świątek, 1 września 2020, 11:33
Twórca The Witcher 3 HD Reworked Project, czyli popularnego moda graficznego do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu – Halk Hogan – poinformował, że najnowsza wersja modyfikacji zadebiutuje w połowie września.
Ray tracing w WoW: Shadowlands - zobacz, czy robi różnicę
Miłosz Szubert, 21 sierpnia 2020, 11:50
W sieci są dostępne screeny porównujące, jak wygląda World of Warcraft: Shadowlands z dodanymi niedawno cieniami generowanymi za pomocą techniki ray tracingu i bez. Ponadto pojawiają się doniesienia, że nowe efekty dość mocno obciążają komputer.
WoW Shadowlands z obsługą ray tracingu dzięki sterownikom Nvidia
Bartosz Woldański, 18 sierpnia 2020, 18:48
Najnowsze sterowniki do kart graficznych Nvidia GeForce wprowadziły obsługę techniki ray tracingu w grze World of Warcraft: Shadowlands. Zmiany będzie można sprawdzić, testując wersję beta ósmego dodatku do popularnego MMORPG-a.