Epic prezentuje MetaHuman Creator. Tak będą wyglądali ludzie w przyszłych grach
Firma Epic Games zaprezentowała możliwości MetaHuman Creator. Nowe narzędzie pozwoli na łatwe tworzenie superrealistycznych wirtualnych aktorów na silniku Unreal Engine.
Przy ciągłych ogłoszeniach promocji na Epic Games Store łatwo zapomnieć, że owa platforma jest tylko jednym z przedsięwzięć Epic Games. Firma Tima Sweeneya to przecież także stale rozwijany i niezwykle popularny Unreal Engine. Próbkę możliwości piątej edycji tej technologii mogliśmy zobaczyć jeszcze w zeszłym roku, ale najwyraźniej był to tylko przedsmak tego, co przyniesie ze sobą nowa generacja UE. Epic Games zaprezentowało MetaHuman Creator – narzędzie w chmurze pozwalające na tworzenie i edytowanie niewiarygodnie realistycznych cyfrowych aktorów. Próbkę możliwości oprogramowania zaprezentowano na dwóch filmikach zamieszczonych w serwisie YouTube.
Realizm „MetaCzłowieka” nie ogranicza się tylko do niezwykle szczegółowego wyglądu twarzy. Edytor pozwoli na stworzenie całego modelu bohatera, włącznie z włosami i ubraniem, gotowego do animacji Efekt ma być porównywalny z tym, co oferują wysokobudżetowe produkcje. Co najważniejsze, wszystko to będzie bardzo proste: cały proces kreacji wirtualnego aktora ma zająć mniej niż godzinę zamiast całych dni czy nawet tygodni. Ponadto po ukończeniu projektu deweloperzy będą mogli z łatwością wyeksportować postać do gry lub przenieść jej dane (na przykład dotyczące animacji lub szkieletu modelu) do kolejnego projektu.
MetaHuman Creator wciąż jest na dość wczesnym etapie rozwoju. Na razie twórcy mogą sprawdzić tylko dwa modele przygotowane przez Epic Games, które można wykorzystać w tytułach opartych na Unreal Engine w wersji 4.26.1. Wczesna wersja narzędzia ma być gotowa do testów w przeciągu najbliższych miesięcy.