Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Pliki do gier 18 lipca 2021, 15:05

autor: Adam Królak

Counter-Strike na Unreal Engine 5; Inferno i Dust 2 odtworzone przez modera

Tak mógłby wyglądać Counter-Strike: Global Offensive na silniku Unreal Engine 5. Moder przeniósł Inferno i Dust 2 na popularny silnik.

Moder o pseudonimie Cloacked odtworzył dwie mapy z gry Counter-Strike: Global Offensive na silniku Unreal Engine 5. Co ciekawe, w przeciwieństwie do większości tego typu przeróbek, można swobodnie pobierać i testować ten projekt.

Oczywiście po pobraniu pliku możemy jedynie eksplorować zrekonstruowane mapy. Nie dane nam jest strzelać, rzucać granatów ani podkładać ładunków wybuchowych – i prawdopodobnie tak już zostanie. Do wyboru mamy przeniesione na silnik UE5 Inferno i Dust 2 – czyli jedne z popularniejszych map w CS:GO. Twórca napisał jednak, że z czasem doda nowe mapy i funkcje, a być może zaimplementuje także tryb wieloosobowy. Jak miałoby to wyglądać, na razie nie wiadomo, ale historia podobnych projektów nakazuje nam zachować umiarkowany optymizm.

Counter-Strike na Unreal Engine 5; Inferno i Dust 2 odtworzone przez modera - ilustracja #1

Mimo że nie przeniesiono mechaniki gry, to i tak projekt robi wrażenie. Mapy prezentują się całkiem dobrze i na pewno rozbudzają wyobraźnię niejednego fana Counter-Strike’a. Dzięki użytkownikowi YouTube’a o nicku AREZ możemy zobaczyć, jak wygląda efekt końcowy na karcie GeForce RTX 3090. Należy liczyć się z tym, że materiał wideo nie będzie w pełni odzwierciedlał aspektów wizualnych projektu.

Część fanów CS: GO nie była jednak zadowolona z efektów pracy. W komentarzach użytkowników na stronie DSOGaming, a także w opiniach pod filmem na YouTube znajdziemy wiele głosów, że „obraz jest zbyt jasny” i psuje wysiłek włożony w projekt.

Wygląda fajnie, ale oświetlenie jest tragiczne i niszczy całą włożoną pracę. Niebo prawie mnie oślepiło – czytamy na stronie dsogaming.com.

To wygląda okropnie. Wszystko jest za jasne, nie możesz nawet zobaczyć nieba, bo to wszystko jeden wielki rozmazany bałagan – wtóruje inny użytkownik.

Jeżeli ktoś sam chciałby przekonać się, jak mógłby wyglądać Counter-Strike: Global Offensive na silniku Unreal Engine, to może bez problemu pobrać pliki. Projekt „waży” niecałe 7 GB.

Unreal Engine to jeden z najpopularniejszych i jednocześnie najbardziej zaawansowanych silników gier. Stosowany jest zarówno przez mniejsze studia, jak i w produkcjach wysokobudżetowych (np. Fortnite czy PES 2022). Najnowszy Unreal Engine 5 wprowadza ogromne zmiany, między innymi w kwestii renderowania grafiki i globalnego oświetlenia.

Podobnych projektów jest wiele. Sam Counter-Strike wielokrotnie doczekał się bliźniaczych „przeróbek”. W 2019 roku szerokim echem odbiła się rekonstrukcja mapy Dust 2 na Unreal Engine 4. Nie tylko CS:GO jest na celowniku moderów testujących możliwości silnika UE. Niedawno pisaliśmy o zrekonstruowanej zachodniej wieży strażniczej ze Skyrima – efekt pracy zachwyca.

Fanów Obliviona na pewno zaciekawi inny projekt, który przeniósł Cesarskie Miasto na Unreal Engine 5.

Adam Królak

Adam Królak

Pecetowiec, pasjonat starszych i zapomnianych produkcji z duszą (głównie gier RPG i strategicznych), w które grywa po dziś dzień. Często wraca też do gier 8-bitowych, w które zagrywał się w dzieciństwie. Chętnie podróżuje i uczy się języków. Interesuje się Azją z naciskiem na Indonezję, Japonię i Koreę. Lubi kino azjatyckie, indonezyjską kuchnię i książki fantasy.

więcej