Valve zablokowało debiut moda do CS-a w dniu premiery. Twórcy przeprowadzają dochodzenie
Premiera Counter-Strike: Classic Offensive nie doszła do skutku za sprawą Valve, co zmusiło twórców moda do przeprowadzenia dochodzenia.

Twórcy wyczekiwanej modyfikacji Counter-Strike: Classic Offense muszą przeprowadzić dochodzenie po zablokowaniu premiery moda przez Valve. Istnieje szansa, że ostatecznie modyfikacja trafi na Steama.
Tak podali twórcy projektu w oświadczeniu, które opublikowano miesiąc po wycofaniu karty moda ze Steama w styczniu. Jak czytamy, dziś rano firma Valve skontaktowała się z zespołem i wyraziła obawy, że ich dzieło może już nie spełniać zaleceń oraz reguł wyłożonych w umowie użytkownika Steama.
W świetle tych zastrzeżeń zespół Classic Offensive zdecydował się przeprowadzić szczegółowe badanie obecnej wersji modyfikacji, by upewnić się, że nic w kodzie gry nie narusza zasad platformy firmy Valve (via PCGamesN). Nie podano szczegółów, ale jeden z twórców napomknął w osobnym wpisie zamieszczonym w serwisie X, jakoby chodziło o „redystrybucję”, być może w związku z możliwością obecności plików oryginalnego wydania CSGO.

Fani CS-a są rozgoryczeni tą informacją. Modyfikacja powstaje od ponad 8 lat i zyskała nawet aprobatę Valve w ramach programu Steam Greenlight. Zablokowanie projektu de facto w dniu premiery (Classic Offensive miało zadebiutować dziś, tj. 12 marca; przynajmniej na to wskazywał wpis dewelopera) wywołało zrozumiałe oburzenie graczy.
Niemniej część internautów zauważa przytomnie, że Valve nie nakazało (jeszcze) porzucenia projektu, jak miało to miejsce w przypadku innych fanowskich dzieł. Sama inicjatywa Greenlight od dawna nie istnieje, a „zielone światło” od spółki może być nieaktualne w kontekście obecnych zasad Steama.
Jest więc szansa, że po przeprowadzeniu „audytu” kodu przez zespół (i ewentualnym usunięciu wątpliwych elementów) Counter-Strike: Classic Offensive ostatecznie trafi na Steama. Na to wskazuje nawet komunikat moderów, proszących graczy o cierpliwość.
Pytanie tylko, jak długo będziemy musieli czekać na potwierdzenie dalszych losów tej modyfikacji?