Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2025, 13:55

autor: Adrian Werner

CS 1.6 zalicza comeback jako CS: Legacy, to może być powrót do najlepszych czasów Countera

Grupa moderów pracuje nad projektem CS: Legacy, czyli remakiem Counter-Strike 1.6 zbudowanym na najnowszej wersji silnika Source.

Źródło fot. Valve
i

Counter-Strike 2 ma już prawie dwa lata, a w miniony weekend gra ustanowiła nowy rekord aktywności, przyciągając przed ekrany 1 824 989 graczy jednocześnie na Steamie. Mimo tych sukcesów istnieją gracze, którzy wciąż preferują starego dobrego CS-a 1.6. Z myślą o nich grupa moderów pracuje nad nieoficjalnym remakiem.

  1. Projekt zatytułowano CS: Legacy i jego wczesny dostęp ma ruszyć jeszcze w tym roku. Gra powstaje jako pełny remake, odtwarzający całą zawartość i rozgrywkę pierwowzoru na najnowszej wersji silnika Source.
  2. Twórcy wypuścili również pierwszy zwiastun, który możecie obejrzeć poniżej. Prezentuje on m.in. odświeżone wersje klasycznych map: de_nuke oraz fy_pool_day.

Projekt jest bardzo ambitny, ale twórcy mają doświadczenie w modach tego typu. CS: Legacy tworzy bowiem ta sama ekipa, która wcześniej przygotowała CS ProMod, czyli modyfikację do Counter-Strike: Source, której celem było ulepszenie gry i zbliżenie jej bardziej do specyfiki CS 1.6.

Twórcy zamierzają wypuścić CS: Legacy jako całkowicie darmową grę na Steamie. Tutaj rodzą się jednak pewne obawy. O ile studio Valve nie wtrąca się prawie nigdy do klasycznych modów, to inaczej wygląda sprawa z fanowskimi projektami na silniku Source, dystrybuowanymi oficjalnie na Steamie.

Niedawno pisaliśmy o zablokowaniu premiery Counter-Strike: Classic Offense, a w zeszłym roku podobny koniec spotkał remake Team Fortress 2 na silniku Source 2. W obu przypadkach zadecydowały problemy prawne, związane z nieautoryzowanym wykorzystywaniem elementów graficznych lub kodu, który wyciekł. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy CS: Legacy wiedzą, czego unikać, aby nie powtórzyć losu tych projektów.

  1. Counter-Strike 2 na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej