Patch 1.07 do Horizon: Zero Dawn na PC poprawia m.in. shadery
Pecetowa wersja gry Horizon: Zero Dawn otrzymała nową aktualizację, oznaczoną numerem 1.07. Usprawnia ona między innymi to, jak gra radzi sobie z shaderami.
Studio Guerrilla Games kontynuuje naprawę pecetowej wersji Horizon: Zero Dawn. Ostatnio otrzymała ona kolejną aktualizację, noszącą sygnaturę 1.07. W jej ramach twórcy zdecydowali się na małe przepisanie metody radzenia sobie z shaderami przez silnik gry. W konsekwencji proces ich optymalizacji tuż po pierwszym uruchomieniu gry stał się całkowicie opcjonalny. Teraz mogą być one przetwarzane w menu głównym tytułu (istnieje opcja pominięcia tego etapu, lecz zapewni on szybsze wczytywanie) oraz dynamicznie już podczas samej zabawy (co pozwoli na natychmiastowe wskoczenie do zabawy, lecz później czasy ładowania będą dłuższe). Ponadto opcja filtrowania anizotropowego powinna teraz działać zgodnie z oczekiwaniami.
Niestety, mimo tych poprawek pecetowa wersja Horizon: Zero Dawn wciąż cierpi na sporo problemów. Sami twórcy przyznają, że nie wszystkie opcje działają w sposób prawidłowy. Na domiar złego, na pewnych określonych układach graficznych, procesorach (zwłaszcza tych posiadających więcej niż 16 rdzeni) oraz konfiguracjach sprzętowych produkcja może mieć pewne kłopoty z wydajnością i stabilnością. Ekipę z Guerrilla Games czeka zatem jeszcze sporo pracy.
- Oficjalna strona gry Horizon: Zero Dawn
- Recenzja gry Horizon Zero Dawn – więcej takiego postapo!
- Horizon Zero Dawn - poradnik do gry