grafika (gry) - newsy i ciekawostki (6)
Nvidia uważa, że ray tracing w PS5 i Xboksie Scarlett jest jej zasługą
Bartosz Świątek, 18 listopada 2019, 13:10
Jen-Hsun „Jensen” Huang - prezes firmy Nvidia - stwierdził w wywiadzie prasowym, że obsługa ray tracingu w konsolach nowej generacji jest pośrednio zasługą jego koncernu.
Zobacz Red Dead Redemption 2 na ustawieniach niższych od... najniższych
Konrad Serafiński, 17 listopada 2019, 10:05
Zastanawialiście się kiedyś, jak wyglądałoby Red Dead Redemption 2, gdyby zamiast dopracowanych modeli postaci użyć... ziemniaków? Ok, może to zbyt duże uproszczenie, ale po prostu musicie zobaczyć ten materiał.
Star Wars Jedi: Fallen Order na PC – poznaliśmy ustawienia graficzne
Krystian Pieniążek, 14 listopada 2019, 18:45
Star Wars Jedi: Upadły Zakon na komputerach osobistych pozwoli graczom dostosować szereg opcji związanych z jakością oprawy graficznej. Do sieci trafiły zrzuty ekranu prezentujące listę ustawień czekających w pecetowej wersji najnowszego dzieła studia Respawn Entertainment.
Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu
Jakub Błażewicz, 13 listopada 2019, 20:10
Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.
Porównanie trailerów Death Stranding z cut-scenkami w grze
Paweł Woźniak, 7 listopada 2019, 17:36
Serwis GameSpot przygotował materiał wideo porównujący zwiastuny Death Stranding z fragmentami finalnej wersji gry. Drobnych zmian doczekały się niektóre elementy graficzne, ale całość prezentuje się całkiem podobnie do tego, co twórcy pokazywali przez ostatnie lata.
Red Dead Redemption 2 na PC bez obsługi RTX
Agnieszka Adamus, 1 listopada 2019, 19:41
Wczoraj zaprezentowane zostały nowe screeny 4K z pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Zainteresowanie graczy wzbudziło zamieszczone na nich logo „RTX”, które mogłoby wskazywać na to, że tytuł wykorzysta ray tracing. Nvidia zaprzeczyła jednak, że produkcja będzie wspierać tę technologię.
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla otrzyma graficzny mod z obsługą ray tracingu
Agnieszka Adamus, 1 listopada 2019, 12:51
Powstaje odświeżona wersja gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Grupa kryjąca się pod nazwą Remaster Studio opublikowała film prezentujący mod poprawiający graficzne aspekty tytułu. Wśród poprawek, jakie ma on wprowadzić, znajdziemy między innymi nowy system pogodowy oraz obsługę ray tracingu.
Pierwsze mody do The Outer Worlds – stonowane kolory i próby optymalizacji
Krystian Pieniążek, 31 października 2019, 16:23
Od premiery The Outer Worlds nie minął nawet tydzień, a gra już doczekała się pierwszych fanowskich modyfikacji. Ich autorzy zajęli się HUD-em i paletą kolorów, a także próbują poprawić optymalizację.
CoD: Modern Warfare – porównanie graficzne między PS4, Xbox One i PC z ray tracingiem
Adrian Werner, 31 października 2019, 09:19
Serwis Candyland wypuścił materiał wideo z porównaniem graficznym Call of Duty: Modern Warfare na Xboksie One X, PlayStation 4 Pro oraz PC na maksymalnych ustawieniach z ray tracingiem.
Zobacz, jak pięknie wygląda Orgrimmar z WoW-a na Unreal Engine 4
Bartosz Świątek, 28 października 2019, 09:59
Wiktor Ohman z firmy Quixel odtworzył bramę miasta Orgrimmar z World of Warcraft na silniku graficznym Unreal Engine 4. Efekt jego pracy prezentuje się zupełnie inaczej od oryginału i naprawdę potrafi zaprzeć dech w piersiach.
Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX
Adrian Werner, 23 października 2019, 12:42
Firma Nvidia ogłosiła, że na karcie GeForce RTX 2060 Minecraft z ray tracingiem ma działać w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.
The Outer Worlds w 4K tylko na Xboksie One X. PS4 Pro bez usprawnień
Bartosz Świątek, 17 października 2019, 16:59
[Aktualizacja] The Outer Worlds w wersji na Xboksa One X będzie posiadało usprawnienia graficzne. Twórcy nie planują natomiast ulepszeń oprawy na PlayStation 4 Pro.
Minecraft RTX - zobacz gameplay z ray tracingiem
Bartosz Świątek, 16 października 2019, 11:05
W czasie targow PAX Aus 2019 zaprezentowano gameplay z Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu. Po zmianach tytuł prezentuje się bardzo dobrze.
Ray tracing zawita do World of Tanks. Zobacz wideo
Krzysztof Kałuziński, 15 października 2019, 15:13
Ray tracing trafi do WoT. Studio Wargaming we współpracy z firmą Intel opracowało rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się technologią na każdym komputerze z DirectX 11. Dotyczy to także pecetów z kartami graficznymi, które ray tracingu nie obsługują.
Wiedźmin 3 - premiera na Switch. Gra zbiera dobre recenzje
Adrian Werner, 15 października 2019, 10:59
Doczekaliśmy się wreszcie premiery The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition, czyli konwersji Wiedźmina 3 na Nintendo Switch. Pierwsze recenzje są w większosci bardzo pozytywne. W sieci pojawiło się również porównanie graficzne tej wersji z wydaniem na PlayStation 4.
Nvidia stworzyła studio, które doda ray tracing do kolejnych gier
Konrad Serafiński, 13 października 2019, 08:05
Nvidia otworzyła studio, które w przyszłości będzie odpowiedzialne za dodanie efektów ray tracingu do kolejnej klasycznej gry komputerowej. Na razie nie znamy szczegółów, ale może chodzić o Unreala lub Dooma 3.
Graficzny lifting moda Wiedźmin: Pożegnanie Białego Wilka – zobacz porównanie
Krystian Pieniążek, 19 września 2019, 16:18
Prace nad modem Wiedźmin: Pożegnanie Białego Wilka idą pełną parą. Autorzy podzielili się obrazkami porównującymi aktualny wygląd projektu z tym, jak prezentował się on wcześniej.
Borderlands 3 – porównanie graficzne i problemy techniczne
Adrian Werner, 15 września 2019, 11:14
W sieci pojawił się materiał wideo oferujący porównanie graficzne między Borderlands 3 na Xboksie One X i PlayStation 4. Z kolei wersja pecetowa zmaga się z problemami technicznymi, ale mimo to cieszy się ogromną popularnością, dwukrotnie przebijając rekord aktywności Borderlands 2.
Square Enix przedstawia implementację ray tracingu w Luminous Engine
Bartosz Świątek, 5 września 2019, 14:14
Firma Square Enix przedstawiła demo obrazujące możliwości najnowszej wersji technologii graficznej Luminous Engine. Silnik obsługuje głośną funkcję ray tracingu, a jego możliwości są naprawdę imponujące.
Zapowiedź remasteru Crysisa w zwiastunie nowej wersji CryEngine 5.6?
Paweł Woźniak, 2 września 2019, 11:14
W zwiastunie najnowszej wersji silnika CryEngine oprócz ulepszonych funkcji możemy zobaczyć wyspę znaną z pierwszej części Crysisa. Całkiem możliwe, że jest to zapowiedź remasteru produkcji.
Gameplay z Cyberpunka 2077 wykorzystał RTX 2080 Ti oraz ray tracing
Konrad Serafiński, 31 sierpnia 2019, 08:42
Firma Nvidia pochwaliła się za pośrednictwem Twittera, że wczorajszy zapis rozgrywki z gry Cyberpunk 2077 został przechwycony przy użyciu karty grafiki GeForce RTX 2080 Ti oraz z włączoną technologią ray tracingu.
Problemy techniczne Control na PS4 i Xbox One. Duże spadki klatek
Jakub Błażewicz, 29 sierpnia 2019, 16:55
Grupa Digital Foundry opublikowała analizę techniczną konsolowych wydań gry Control. Z testów wynika, że podstawowe modele PlayStation 4 i Xboksa One nie do końca sobie radzą z nową grą studia Remedy Entertainment.
Control – premiera nowej gry twórców Max Payne i Alan Wake
Adrian Werner, 27 sierpnia 2019, 09:31
Na rynku zadebiutowała gra Control, czyli najnowsza produkcja autorstwa studia Remedy, znanego z serii Max Payne i Alan Wake. W sieci pojawił się również ciekawy filmik, pokazujący, jak prezentuje się pecetowa wersja z ray tracingiem.
Wiedźmin 3: porównanie grafiki Switch vs. PS4
Bartosz Faryna, 20 sierpnia 2019, 14:10
Przeniesienie gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsolę Nintendo Switch wywołało sporo kontrowersji. W sieci pojawiły się już nawet pierwsze gameplaye, dzięki którym możemy na własne oczy przekonać się, jak bardzo gra została okrojona na potrzeby przenośnej konsoli.
Zwiastun Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu
Miłosz Szubert, 19 sierpnia 2019, 12:55
Firma Nvidia zaprezentowała trailer Minecrafta z obsługą ray tracingu. Oficjalne wsparcie dla tej technologii ma pojawić się w tej popularnej produkcji od studia Mojang AB w przyszłym roku.
Call of Duty: Modern Warfare - oficjalny trailer z ray tracingiem
Konrad Serafiński, 19 sierpnia 2019, 11:58
Firma Nvidia podzieliła się z graczami krótkim trailerem, prezentującym technologię ray tracingu w grze Call of Duty: Modern Warfare. Uczestnicy gamescomu 2019 będą mogli przetestować tytuł ze wszystkimi wodotryskami graficznymi.
Na razie nie zobaczymy ray tracingu w Assetto Corsa Competizione
Konrad Hazi, 17 sierpnia 2019, 11:00
Twórcy gry zdradzili, że obecnie skupiają się na innych rzeczach i mogą powrócić do kwestii wprowadzenia ray tracingu dopiero po zakończeniu tych prac. Studio KUNOS Simulazioni zajęte jest obecnie ogólnym rozwojem i optymalizacją tytułu.
Minecraft: aktualizacja Super Duper Graphics Pack skasowana
Bartosz Świątek, 13 sierpnia 2019, 12:20
To już koniec Super Duper Graphics Packa - ambitnego, darmowego DLC do Minecrafta, które miało odmienić oprawę graficzną leciwej produkcji. Studio Mojang poinformowało o skasowaniu tego projektu.
Star Wars: KotOR 2 otrzymało mod z teksturami usprawnionymi przez AI
Bartosz Świątek, 5 sierpnia 2019, 15:06
Gra Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords od studia Obsidian Entertainment otrzymała modyfikację, która ulepsza grafikę. Twórca moda wykorzystał sztuczną inteligencję by poprawić wygląd kilkuset tekstur.
Nvidia: pierwsza gra AAA wymagająca ray tracingu pojawi się w 2023 roku
Jakub Błażewicz, 29 lipca 2019, 21:22
Morgan McGuire z firmy Nvidia wypowiedział się w sprawie wykorzystania ray tracingu w grach. Jego zdaniem pierwsza wysokobudżetowa produkcja wymagająca tej technologii ukaże się w 2023 roku.
Nvidia odwzorowała lądowanie misji kosmicznej Apollo 11
Julia Dragović, 19 lipca 2019, 22:12
Nvidia pokazała możliwości ray tracingu publikując odtworzone (i ulepszone) nagranie z lądowania statku misji kosmicznej Apollo 11 na Księżycu. Właśnie mija 50. rocznica tego wiekopomnego wydarzenia.
Mod The Witcher 3 HD Reworked Project 10.0 – nowe szaty Wiedźmina
Bartosz Świątek, 19 lipca 2019, 11:35
Na portalu Nexus Mods pojawiła się kolejna wersja moda zmieniającego tekstury w trzeciej części serii Wiedźmin. Modyfikacja The Witcher 3 HD Reworked Project 10.0 Reborn wprowadza olbrzymie zmiany w wyglądzie gry, a jej używanie nie wiąże się z dużym spadkiem wydajności.
Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI
Bartosz Świątek, 17 lipca 2019, 12:29
Polski modder hub997 opracował pakiet ulepszonych tekstur do ośmioletniej gry studia CD Projekt RED – Wiedźmina 2: Zabójców Królów. Modyfikacja wykorzystuje skalowanie do 2K/4K oraz sztuczną inteligencję, by poprawić wygląd postaci i potworów.
StarCraft przemieniony w kreskówkę. Płatny mod StarCraft Cartooned już dostępny
Julia Dragović, 10 lipca 2019, 10:22
Nowy mod graficzny od Blizzarda i CarBot Animations do StarCraft: Remastered jest już w sprzedaży. Nakładka zmienia grafikę całej gry w kreskówkę rodem z serialu CarBota – StarCrafts.
AMD opatentowało własny sposób na ray tracing
Bartosz Świątek, 1 lipca 2019, 10:14
Wygląda na to, że firma AMD już od pewnego czasu pracuje nad własnym pomysłem na sprzętową obsługę ray tracingu. W 2017 roku koncern opatentował hybrydowe rozwiązanie, które ma pozwolić na elastyczniejsze korzystanie ze śledzenia promieni. Nie da się wykluczyć, że to właśnie wariant tej technologii trafi do PlayStation 5 i Xboksa Scarlett.
Szef Infinity Ward Polska o możliwościach silnika CoD: Modern Warfare
Dariusz Matusiak, 27 czerwca 2019, 16:54
Nowy silnik graficzny dla serii Call of Duty, który zostanie wykorzystany w nadchodzącym Modern Warfare, powstaje w Polsce, w krakowskim oddziale studia Infinity Ward. Szef projektu, Michał Drobot, opowiedział ze szczegółami o możliwościach tej technologii.
Zobacz Minecrafta z fotorealistycznymi teksturami i ray tracingiem
Miłosz Szubert, 26 czerwca 2019, 13:20
W serwisie YouTube pojawił się filmik pokazujący, jak za pomocą paczki Stratum 2K Texture i shaderów Continuum RT można sprawić, że Minecraft wygląda niemalże nie do poznania. Na tego typu zabawy trzeba jednak wydać trochę pieniędzy.
Wyjątkowy mod graficzny do StarCraft: Remastered od Carbot Animations
Miłosz Szubert, 21 czerwca 2019, 13:20
YouTube'owy kanał Carbot Animations przygotował we współpracy z firmą Blizzard specjalną nakładkę graficzną do gry StarCraft: Remastered, która zmienia oprawę wizualną kultowego RTS-a na kreskówkową. Zadebiutuje ona 10 lipca bieżącego roku.
Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu
Jakub Mirowski, 12 czerwca 2019, 00:33
Firma Nvidia poinformowała, że współpracuje ze studiem CD Projekt RED przy Cyberpunku 2077. Dzięki temu gra polskiego zespołu wykorzysta możliwości oferowane przez technologię ray tracingu.
Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4
Jakub Błażewicz, 2 czerwca 2019, 12:26
W sieci pojawiło się grywalne demo technologiczne Unreal Engine 4. Pozwala ono sprawdzić za darmo potencjał ray tracingu, a przy okazji zdemolować miasteczko jako marsjański robot.
Dying Light 2 z najlepszą grafiką na PC
Bartosz Krawcewicz, 24 maja 2019, 20:56
Przedstawiciel studia Techland udzielił serwisowi Wccftech wywiadu odnośnie Dying Light 2, nadchodzącej kontynuacji popularnej gry z otwartym światem. Dowiedzieliśmy się z niego, że tytuł w wersji na PC będzie obsługiwał zaawansowane opcje graficzne niedostępne na konsolach.
Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing
Bartosz Krawcewicz, 23 maja 2019, 18:19
W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.
EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite
Konrad Hazi, 22 maja 2019, 12:45
EA opublikowało serię filmów prezentujących nowe możliwości silnika Frostbite w zakresie renderowania włosów. Technologia ma być wczesną zapowiedzią tego, jak mogą wyglądać gry przyszłości.
Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade
Konrad Hazi, 19 maja 2019, 15:30
Najnowsza wersja alfa popularnej aplikacji Reshade umożliwia włączenie ray tracingu w wielu współczesnych oraz klasycznych tytułach. Dzięki aplikacji możemy uzyskać zdecydowanie lepszą jakość obrazu, jednak odbywa się to kosztem sporego obciążenia komputera.
Sniper Elite V2 Remastered - porównanie graficzne do oryginału
Konrad Serafiński, 13 maja 2019, 09:30
Na kanale PC Gaming Videos w serwisie YouTube pojawił się film prezentujący różnice pomiędzy Sniper Elite V2 Remastered a oryginalną wersją. Sprawdźcie go, jeśli jesteście ciekawi, w jaki sposób zmieniła się produkcja studia Rebellion.
Final Fantasy VII Remake - jak zmieniła się gra od 2015 roku
Adrian Werner, 12 maja 2019, 11:19
W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo oferujący porównanie między najnowszym zwiastunem Final Fantasy VII Remake a wersją pokazaną w 2015 roku. Różnice są spore.
Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom
Bartosz Świątek, 7 maja 2019, 12:45
Serwis Digital Foundry opublikował interesujący materiał o modach do kultowej strzelanki studia Crytek – Crysis. Dzięki fanowskim modyfikacjom produkcja została wzbogacona o obsługę ray tracingu oraz tryb kooperacyjny.
Days Gone - porównanie graficzne pokazu na E3 2016 z finalną wersją
Adrian Werner, 28 kwietnia 2019, 09:48
W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo, który porównuje pierwszą prezentację Days Gone z targów E3 2016 z wersją gry, która ostatecznie zadebiutowała na rynku.
30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem
Konrad Serafiński, 25 kwietnia 2019, 17:00
W sieci pojawił się trwający ponad pół godziny film, prezentujący Minecrafta z obsługą path tracingu (mniej popularnej wersji ray tracingu). Wszystko ponownie dzięki wykorzystaniu modyfikacji SEUS.
Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K
Miłosz Szubert, 18 kwietnia 2019, 10:30
Popularne RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion otrzymało mod podbijający rozdzielczość niemal wszystkich tekstur do 4K i 8K. Dokonano tego za pomocą narzędzia Gigapixel AI. Całość waży około 4,5 GB.