autor: Bartosz Świątek
Zobacz, jak pięknie wygląda Orgrimmar z WoW-a na Unreal Engine 4
Wiktor Ohman z firmy Quixel odtworzył bramę miasta Orgrimmar z World of Warcraft na silniku graficznym Unreal Engine 4. Efekt jego pracy prezentuje się zupełnie inaczej od oryginału i naprawdę potrafi zaprzeć dech w piersiach.
Wiktor Ohman - szef działu projektów artystycznych firmy Quixel - postanowił odtworzyć fragment lokacji znanej z World of Warcraft na silniku Unreal Engine 4. Mowa o bramie wielkiego miasta orków - Orgrimmaru. Trzeba przyznać, że efekty pracy grafika zapierają dech w piersi. Możecie je podziwiać na poniższym flmie.
W oczy rzuca się przede wszystkim realizm - scena wygląda zupełnie inaczej niż w pierwowzorze (dla porównania - poniżej obrazek z WoW). Zarówno oświetlenie, tekstury, jak i budynki prezentują zupełnie inny poziom zaawansowania. Wiktor Ohman wykorzystał w swojej pracy tzw. megaskany (mowa o rozwijanej przez firmę Quixel bibliotece zawierającej tysiące modeli i tekstur bazujących na skanach prawdziwych obiektów i miejsc).
Warto odnotować, że to nie pierwszy projekt tego typu na koncie omawianego twórcy. Wcześniej mieliśmy okazję podziwiać remaki Silent Hill 2 oraz Counter-Strike. W obydwu przypadkach również wykorzystano Unreal Engine 4. Wracając jednak do WoW-a - jak Wam się podoba taka wersja Orgrimmaru? Chcielibyście zagrać w takie MMO, czy może preferujecie nieco komiksowy styl graficzny pierwowzoru?