autor: Mateusz Wróbel
Star Wars: Battlefront 2 - zobacz zmiany graficzne
EA DICE pracuje nad ulepszeniem gry Star Wars: Battlefront II. Szwedzkie studio w pocie czoła wypuszcza aktualizacje, które upiększają oprawę graficzną, eliminują błędy uniemożliwiające rozgrywkę czy też modernizują ruchy postaci. Kanał Cinematic Captures przygotował zestawienie, w którym widać postępy prac.
- EA DICE stopniowo wypuszcza graficzne aktualizacje do Star Wars: Battlefront II.
- Na przestrzeni kilkunastu miesięcy wprowadzano wiele poprawek graficznych w zakresie postaci oraz terenów, zmodernizowano animacje i wyeliminowano różne błędy.
- Kanał Cinematic Captures przygotował ciekawe zestawienie, porównujące stan gry z końcówki 2018 roku z tym po najnowszej aktualizacji.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy do gry Star Wars: Battlefront II trafiały aktualizacje ulepszające jej oprawę wizualną. Ogromnych zmian doczekali się bohaterowie – mowa tutaj m.in. o Kylo Renie, Rey, Luke’u Skywalkerze, Anakinie Skywalkerze czy też Darcie Vaderze. Oprócz zwiększenia szczegółowości modeli ulepszono animacje postaci na polu bitwy. Modernizacji doczekały się również mapy. Poprawki w oświetleniu, cieniowaniu, jakości tekstur czy też w kolorach sprawiają, że produkcja wygląda coraz ładniej. Zmiany graficzne przybliża porównanie przygotowane przez kanał Cinematic Captures.
Warto dodać, że niecały tydzień temu na serwerach gry pojawiła się łatka, która wyeliminowała różne krytyczne błędy znalezione po wprowadzeniu aktualizacji BB – mowa tutaj m.in. o umiejętności generała Grievousa, potrafiącej całkowicie wyczerpać wytrzymałość przeciwnika. Zredukowano też ilość obrażeń, które mógł zadawać Darth Vader podczas używania umiejętności Force Choke (tzw. chwyt, który mogły opanować wyłącznie osoby po Ciemnej Stronie Mocy – dzięki niemu możemy chwycić przeciwnika za gardło i go udusić). Umiejętność okazała się zbyt mocna, więc EA DICE zmniejszyło jej skuteczność o 55%.
Przypomnijmy, że Star Wars: Battlefront II zadebiutowało na rynku 17 listopada 2017 roku – multiplayerowy FPS trafił na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Mimo miłych dla oka materiałów promocyjnych, gra poniosła porażkę, a nabywcy produktu potępiali twórców, szwedzkie studio EA DICE, za mikropłatności, które zachwiały balansem rozgrywki. Wirtualni żołnierze kupujący przedmioty, bonusy czy też skrzynki za prawdziwe pieniądze mieli przewagę nad zwykłymi, niedzielnymi graczami, którym nawet przez myśl nie przeszło zainwestować dodatkowe fundusze.
Pod naciskiem graczy, którym było dane przedpremierowo zagrać w Star Wars: Battlefront II, wydawca omawianej gry, Electronic Arts, postanowił usunąć wszelkie przedmioty dające bonusy, eliminując tym samym system pay-to-win. Od tego czasu twórcy systematycznie dodają nową zawartość w celu odzyskania zaufania graczy. Oprócz nowych map, postaci i trybów do gry powrócił system mikropłatności w nowej, przyjaznej wersji – skrzynki z losowym łupem zawierają tylko przedmioty kosmetyczne, niedające przewagi na polu bitwy.
Obecnie EA DICE nie jest zainteresowane stworzeniem kolejnej części Battlefronta – jeden z pracowników szwedzkiego studia oznajmił, że jego zespół woli skoncentrować się na rozwinięciu drugiej odsłony, aniżeli odstawić ją na boczny tor. Po najnowszej aktualizacji możemy wnosić, że deweloper nie rzucał słów na wiatr.