Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX
Firma Nvidia ogłosiła, że na karcie GeForce RTX 2060 Minecraft z ray tracingiem ma działać w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.
Pecetowa wersja gry Minecraft wkrótce otrzyma wsparcie dla ray tracingu. Pokazane materiały wideo są imponujące, więc wielu fanów zastanawiało się, jak wyglądać będzie kwestia wydajności. Teraz firma Nvidia zdradziła pierwsze konkrety na ten temat.
Dowiedzieliśmy się, że twórcy celują w 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p na GeForce 2060 RTX. Ta karta to najtańszy układ (można go kupić za ok. 1,5 tys. złotych) oferujący sprzętowe wsparcie dla ray tracingu.
Oczywiście Minecraft to prosta wizualnie produkcja, więc dobra wydajność nie jest specjalnym zaskoczeniem. Mimo to fakt, że najtańsza karta RTX ma być w stanie udźwignąć grę z ray tracingiem w 60 FPS-ach i FullHD jest dobrą nowiną.
Nowoczesne gry korzystające z ray tracingu są szalenie wymagające, co mocno ogranicza popularność tej technologii. Dlatego dodawanie jej do starszych produkcji jest ciekawym pomysłem. Dokładnie w tym specjalizować się ma nowe studio Nvidii, o czym pisaliśmy w zeszłym tygodniu.
Przypomnijmy, że na razie wciąż nie wiemy, kiedy ukaże się aktualizacja dodająca ray tracing do Minecrafta. Warto wspomnieć, że w zeszłym tygodniu do sieci trafił imponujący zapis rozgrywki, pokazujący jak gra będzie prezentowała się z tą opcją.