autor: Bartosz Świątek
Minecraft RTX - zobacz gameplay z ray tracingiem
W czasie targow PAX Aus 2019 zaprezentowano gameplay z Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu. Po zmianach tytuł prezentuje się bardzo dobrze.
W czasie targów PAX Aus 2019, które odbyły się w miniony weekend w australijskim mieście Melbourne, firmy Mojang oraz Nvidia zaprezentowały Minecrafta z włączoną funkcją ray tracingu - przy czym chodzi o oficjalną implementację tej technologii, a nie moda (fanowska modyfikacja oferująca omawianą funkcję jest dostępna już od pewnego czasu). Trwający ponad czternaście minut gameplay z tej wersji gry trafił do sieci - znajdziecie go poniżej.
Trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę dobrze - realistycznie rozchodzące się światło i wiarygodnie odtworzone cienie zmieniają grę nie do poznania, nadając grafice zupełnie nowy wymiar. Gameplay prezentuje też nowe tekstury, które mają zadebiutować wraz z ray tracingiem. Warto dodać, że zaprezentowany fragment pochodzi z wersji beta, co oznacza, że niektóre rzeczy mogą jeszcze ulec zmianie.
Nie wiadomo, kiedy aktualizacja z ray tracingiem trafi do Minecrafta. Zaprezentowane demo działało na karcie Nvidia GeForce RTX (nie sprecyzowano modelu, ale na pokazach tego typu raczej nie używa się układów ze średniej półki).