Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu
Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.
Ponad pół roku temu mogliśmy zobaczyć demo technologiczne Neon Noir, prezentujące wykorzystanie ray tracingu na silniku CryEngine. Dziś Crytek udostępnił je w formie benchmarku pozwalającego na sprawdzenie, jak nasz komputer radzi sobie z tą technologią. Aplikację możecie pobrać za darmo z oficjalnego sklepu firmy.
Neon Noir korzysta z eksperymentalnego rozwiązania Total Illumination, umożliwiającego korzystanie z ray tracingu na większości popularnych kart grafiki, nawet tych niemających dedykowanych rdzeni obsługujących tę technologię. Uwzględnia to układy AMD, które jak na razie nie otrzymały oficjalnego wsparcia dla ray tracingu (aczkolwiek może się to zmienić wkrótce). Jednak nie ma co liczyć na rychłe wykorzystanie nowej funkcji CryEngine przez twórców gier. Poprzednio Crytek wspominał o udostępnieniu jej najpóźniej w grudniu, jednak ostatecznie Total Illumination pojawi się dopiero w 2020 roku w ramach dużej aktualizacji. Do tego czasu firma będzie pracować nad optymalizacją oraz wsparciem kolejnych API pokroju Vulkana oraz DirectX 12. Niemniej już teraz możecie sprawdzić swój sprzęt pod kątem tej technologii, aczkolwiek nie jest to pierwszy benchmark testujący ray tracing.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
- Procesor: AMD Ryzen 5 2500X CPU / Intel Core i7-8700 lub lepszy
- Karta grafiki: AMD Vega 56 8 GB VRAM / Nvidia GTX 1070 lub lepsza (8 GB VRAM)
- Pamięć RAM: 16 GB
- Inne: DirectX 11