CryEngine - newsy i ciekawostki
Hunt: Showdown po 5 latach od premiery zaskoczy graczy dużą zmianą
Adrian Werner, 6 marca 2023, 09:51
Hunt: Showdown ma już pięć lat, ale studio Crytek nie zamierza zwalniać tempa rozwoju gry. Twórcy ogłosili, że mają w planach m.in. gruntowne unowocześnienie warstwy technologicznej produkcji.
Crytek znowu teasuje Crysis Remaster
Adrian Werner, 25 marca 2020, 12:51
Studio Crytek po raz kolejny zasugerowało fanom, że pracuje nad remasterem gry Crysis, czyli popularnego FPS-a z 2007 roku.
Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu
Jakub Błażewicz, 13 listopada 2019, 20:10
Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.
Zobacz odtworzony Park Jurajski na silniku CryEngine
Paweł Woźniak, 21 września 2019, 12:47
Do sieci trafiła darmowa gra - Jurassic Dream - pozwalająca na zwiedzenie wyspy znanej z serii filmów Park Jurajski. Autor zdecydował się na usunięcie dinozaurów ze swojej produkcji, ale obiecuje, że mimo to fani będą mieli tam co robić.
Zapowiedź remasteru Crysisa w zwiastunie nowej wersji CryEngine 5.6?
Paweł Woźniak, 2 września 2019, 11:14
W zwiastunie najnowszej wersji silnika CryEngine oprócz ulepszonych funkcji możemy zobaczyć wyspę znaną z pierwszej części Crysisa. Całkiem możliwe, że jest to zapowiedź remasteru produkcji.
Kingdom Come: Deliverance 2 najpewniej powstaje na CryEngine
Bartosz Świątek, 23 sierpnia 2019, 17:00
Nasz redaktor przeprowadził obszerny wywiad z Tobiasem Stolz-Zwillingiem z Warhorse Studios. Jednym z tematów rozmowy był silnik CryEngine, który wykorzystano przy produkcji gry RPG Kingdom Come: Deliverance. Wszystko wskazuje na to, że kontynuacja również powstaje w oparciu o tę technologię.
Sniper Ghost Warrior Contracts z 25 kontraktami i ulepszonym CryEngine
Adrian Werner, 29 czerwca 2019, 12:28
Dowiedzieliśmy się kilku nowych rzeczy na temat Sniper: Ghost Warrior Contracts. Świeże konkrety dotyczą takich aspektów gry jak liczba kontraktów, ewentualne DLC oraz silnik graficzny.
Silnik Lumberyard przyczyną kiepskiej sytuacji w dziale gier Amazonu
Adrian Werner, 18 czerwca 2019, 11:49
Źle się dzieje w Amazon Game Studios. Zwolniono kilkudziesięciu pracowników i skasowano niezapowiedziane projekty. Jedną z głównych przyczyn tych kłopotów ma być silnik Lumberyard (opracowany na bazie CryEngine).
Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD
Jakub Mirowski, 16 marca 2019, 14:52
Firma Crytek pokazała demo o tytule Neon Noir, pokazujące możliwości CryEngine w kwestii technologii ray tracingu. Co ciekawe, skorzystać z nich zdecydowana większość nowoczesnych kart graficznych, również tych produkcji AMD.
Crytek pracuje nad nową grą wspierającą technologię SpatialOS
Michał Kułakowski, 23 stycznia 2019, 19:23
Crytek potwierdził, że pracuje nad nową produkcją wieloosobową. Powstaje ona na silniku CryEngine i korzysta z technologii SpatialOS, która ułatwia tworzenie ogromnych wirtualnych światów. Spółka zapowiedziała także bliższą współpracę z firmą Improbable, odpowiadającą za stworzenie SpatialOS.
Włoscy operatorzy w Rainbow Six Siege, Nowa edycja Nintendo Switch i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 21 marca 2018, 17:07
Dziś piszemy o filmiku z Rainbow Six Siege nieopatrznie zdradzającym nadejście dwojga włoskich operatorów (Alibi i Maestro), plotkach dotyczących ulepszonej edycji konsoli Nintendo Switch, prezentacji zaktualizowanej wersji silnika CryEngine i wynikach sondażu sprzętowego przeprowadzonego wśród posiadaczy gogli VR Oculus Rift. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
To jeszcze CryEngine czy już nie, czyli twórcy Star Citizena vs Crytek
Miłosz Szubert, 14 grudnia 2017, 10:25
Studio Crytek pozwało twórców Star Citizena - Cloud Imperium Games. Według niemieckich deweloperów, Chris Roberts i spółka złamali umowę dotyczącą korzystania z silnika CryEngine i tym samym naruszyli prawa autorskie.
Star Citizen porzuca CryEngine na rzecz... CryEngine
Kamil Zwijacz, 27 grudnia 2016, 11:12
Cloud Imperium Games postanowiło zmienić silnik napędzający grę Star Citizen. Przez kilka lat produkcja była rozwijana na bazie CryEngine, autorsko modyfikowanego przez programistów studia, ale od teraz deweloper korzysta z usług Amazonu i rozwijanej przez niego wersji CryEngine o nazwie Lumberyard.
Crytek zamyka większość swoich filii i wraca do korzeni
Kamil Zwijacz, 20 grudnia 2016, 19:12
Firma Crytek potwierdziła wcześniejsze doniesienia o kłopotach finansowych, informując w przesłanej wiadomości prasowej o zamknięciu kilku swoich oddziałów i pozostawieniu przy życiu tylko dwóch z nich - we Frankfurcie i Kijowie.
Wieści ze świata (Valve Software, CryEngine, PlayStation 4, Rocket League, Smite, SNOW) 25/5/2016
Krzysztof Mysiak, 25 maja 2016, 14:37
Dziś piszemy o pozwaniu Valve Software przez transseksualną byłą pracowniczkę, udostępnieniu za darmo kodu źródłowego CryEngine 5.1, prognozach sprzedaży PlayStation 4, funkcji cross-platform w Rocket League na PC i XOne, liczbie graczy w Smite oraz o dodaniu snowboardu i skuterów śnieżnych w aktualizacji do SNOW. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
CryEngine V – Crytek wypuścił następcę silnika CryEngine 3
Krzysztof Mysiak, 16 marca 2016, 18:30
Podczas GDC 2016 firma Crytek zaprezentowała (i od razu udostępniła) nowy silnik – CryEngine V. Od CryEngine 3 różni go głównie fakt, że jest udostępniany w modelu „Płać ile chcesz” (nawet za darmo), a także wsparcie dla DirectX 12 i urządzeń VR.
Amazon nawiązał współpracę z Crytekiem. Umowa opiewa na 70 mln dolarów
Kamil Zwijacz, 7 kwietnia 2015, 14:06
W serwisie Kotaku opublikowano informacje głoszące nawiązanie współpracy Cryteka z koncernem Amazon. W ramach umowy opiewającej na 50 - 70 mln dolarów, deweloper użyczy licencji na wykorzystanie technologii CryEngine.
Wander – eksploracyjna gra MMO bez walki na CryEngine
Krzysztof Mysiak, 20 listopada 2014, 10:00
Niezależne studio Wander tworzy grę o tym samym tytule, będącą specyficznym reprezentantem gatunku MMO, pozbawionym walki i rywalizacji, a koncentrującym się na eksploracji. Tytuł zmierza na pecety i PlayStation 4, a jego premiera ma nastąpić w marcu 2015 roku. Produkcję napędza silnik CryEngine.
Miscreated - postapokaliptyczne MMO na CryEngine w Early Access
Jakub Mirowski, 31 października 2014, 12:45
Miscreated, debiutancka produkcja studia Entrada Interactive, jest już dostępne w usłudze Wczesnego Dostępu na platformie Steam. Gra, powstająca w oparciu o silnik CryEngine, ma być w pełni gotowa za rok.
Crytek bliski bankructwa? Studio być może wykupi firma Wargaming
Kamil Zwijacz, 22 czerwca 2014, 12:50
Według informacji opublikowanych przez niemiecki magazyn Gamestar, studio Crytek, znane m.in. z serii strzelanek FPP Crysis, boryka się ze sporymi problemami finansowymi, wywołanymi słabą sprzedażą gry Ryse: Son of Rome oraz stosunkowo niewielkim zainteresowaniem technologią CryEngine. Niepotwierdzone doniesienia mówią, że deweloper być może zostanie wykupiony przez firmę Wargaming.
Hunt: Horrors of the Gilded Age - kooperacyjna gra akcji od Crytek
Adrian Werner, 3 czerwca 2014, 18:40
Studio Crytek zapowiedziało Hunt: Horrors of the Gilded Age, czyli trzecioosbową grę akcji nastawioną na tryb kooperacyjny dla czterech graczy. Nad projektem pracuje amerykański oddział firmy, w skład którego wchodzą głównie ludzie odpowiedzialni za serię Darksiders.
CryEngine będzie wspierał technologię AMD Mantle
Krzysztof Mysiak, 19 kwietnia 2014, 16:13
Cevat Yerli, szef studia Crytek, ujawnił, że silnik CryEngine „wkrótce” zaoferuje wsparcie dla stworzonej przez firmę AMD technologii Mantle. Do zapowiedzi doszło podczas imprezy GDC 2014 (mającej miejsce w marcu tego roku), więc wieści na temat efektów współpracy między obiema spółkami możemy oczekiwać już w najbliższej przyszłości.
Human Element od Roberta Bowlinga wykorzysta technologię CryEngine
Kamil Zwijacz, 22 marca 2014, 08:59
Studio Robotoki i firma Crytek ujawniły, że survivalowa gra Human Element wykorzysta technologię CryEngine. Produkcja dewelopera dowodzonego przez Roberta Bowlinga trafi na rynek prawdopodobnie w listopadzie 2015 roku, w wersji na komputery PC. Oprócz tego, tytuł ukaże się także na PlayStation 4 i Xboksie One, a specjalną edycję otrzymają również posiadacze urządzeń mobilnych. Prequel na konsolę Ouya został anulowany.
CryEngine - silnik od maja dostępny za 9,90 euro miesięcznie dla niezależnych deweloperów
Kamil Zwijacz, 20 marca 2014, 12:49
Firma Crytek ujawniła program Engine-as-a-Service (EaaS) skierowany do niezależnych deweloperów gier wideo. W jego ramach udostępniana będzie technologia CryEngine za 9,90 euro miesięcznie (cena za jednego użytkownika), bez pobierania dodatkowych opłat od sprzedaży ukończonych produkcji. Jednocześnie zapowiedziano, że niemiecki silnik wkrótce otrzyma wsparcie dla Mantle API.
Quixel Megascans - zobacz technologię generującą fotorealistyczną grafikę
Marcin Skierski, 19 marca 2014, 13:00
Firma Quixel opracowuje technologię Megascans z wykorzystaniem silnika CryEngine 3 i udostępniła film prezentujący jej możliwości. Jej zamierzeniem jest możliwość umieszczenia w grach niemalże fotorealistycznej oprawy graficznej.
Lichdom: Battlemage w Steam Early Access od 19 marca – znamy wstępne wymagania sprzętowe
Bartosz Woldański, 18 marca 2014, 18:00
Gra Lichdom: Battlemage pojawiła się w sklepie cyfrowej dystrybucji firmy Valve i od jutra będzie dostępna dla zainteresowanych graczy w ramach wczesnego dostępu Steam. Poznaliśmy również daty wydania poszczególnych wersji, w tym finalnej, oraz wymagania sprzętowe tej obiecującej produkcji FPP.
Cradle – przygodowa gra akcji wykorzystująca CryEngine trafiła na Kickstartera
Adam Zechenter, 26 stycznia 2014, 15:56
Niezależne studio Mojo Game ogłosiło zbiórkę funduszy za pośrednictwem platformy Kickstarter. Gracze będą mogli wesprzeć Cradle – pierwszy projekt młodego zespołu. Będzie to przygodowa gra akcji z elementami RPG, której premierę zaplanowano na rok 2015.
Trespasser na CryEngine, czyli fanowski remake
Łukasz Szliselman, 23 grudnia 2013, 10:22
Trwają prace nad remake'iem Trespasser - stareńkiego FPS-a z dinozaurami w roli głównej. Projekt powstaje jako modyfikacja do gry Crysis, a więc wykorzysta technologię CryEngine 2. Zobacz, jak mod wypada na tle oryginału.
CryEngine na smartfonach – Crytek tworzy darmową grę mobilną
Łukasz Szliselman, 12 grudnia 2013, 12:45
The Collectables to tytuł pierwszej produkcji studia Crytek przeznaczonej na urządzenia mobilne. Zespół znany przede wszystkim z FPS-ów formatu AAA stworzy darmową strzelaninę taktyczną, w której gracz pokieruje czteroosobowym oddziałem. Produkcję napędzać ma technologia CryEngine.
Lichdom od strony technicznej
Bartosz Woldański, 1 listopada 2013, 14:15
Niezależne studio Xaviant podzieliło się istotnymi informacjami na temat technicznej strony swojego pierwszego projektu zatytułowanego Lichdom. Gra, która powstaje we współpracy np. z amerykańskim koncernem AMD, będzie wykorzystywać najnowsze technologie.
Lichdom – pierwszoosobowe RPG akcji z magią w roli głównej
Łukasz Szliselman, 26 września 2013, 13:03
Studio Xaviant ogłosiło prace nad Lichdom – grą akcji FPP z elementami RPG. Jeśli chodzi o walkę, pierwsze skrzypce odegra magia z systemem tworzenia własnych zaklęć na czele. Korzystająca z technologii CryEngine 3 produkcja ukaże się wyłącznie na PC.
Project Reality 2 - kontynuacja popularnego moda do Battlefielda 2 weszła w fazę alfa
Kamil Zwijacz, 23 września 2013, 08:53
Twórcy Project Reality 2 ujawnili, że zapowiedziana w zeszłym roku kontynuacja moda do Battlefielda 2 żyje i ma się dobrze. Tytuł ukaże się na komputerach PC i będzie pełnoprawną, darmową produkcją.
Crytek zapowiada kolejną wersję silnika CryEngine
Michał Kułakowski, 21 sierpnia 2013, 18:10
Na trwających właśnie targach Gamescom, firma Crytek zapowiedziała nową wersję silnika graficznego CryEngine. Na razie nie znamy żadnych konkretnych technicznych szczegółów, ale producent zapewnia, że będzie ona współpracowała z najważniejszymi platformami sprzętowymi.
Everybody's Gone to the Rapture – nowa gra twórców Dear Esther zmierza na PlayStation 4
Bartosz Woldański, 20 sierpnia 2013, 20:09
Na konferencji koncernu Sony z okazji targów Gamescom zaprezentowano nowy zwiastun kolejnej nietuzinkowej gry twórców Dear Esther – Everybody's Gone to the Rapture. Niestety, poza enigmatycznymi scenami z rozgrywki i zapowiedzią tytułu na PlayStation 4 nie ujawniono żadnych świeżych informacji.
CryEngine 3 realistyczny jak nigdy – nowe demo na silniku studia Crytek
Szymon Liebert, 24 kwietnia 2013, 12:35
CryEngine 3 to wszechstronny silnik, przy pomocy którego można tworzyć wiele różnych środowisk. Udowadnia to filmik francuskiej firmy Enodo, zajmującej się realizowaniem wirtualnych przestrzeni dla zastosowań biznesowych.
CryEngine 3 i Unreal Engine 4 – nowości wprost z GDC
Przemysław Bartula, 26 marca 2013, 11:08
Firma Crytek podczas odbywającego się obecnie Game Developers Conference, zaprezentowała zwiastun gier tworzonych przy wykorzystaniu jej najnowszego silnika – CryEngine 3. Podobnie postąpili deweloperzy z Epic Studios, upubliczniając teaser silnika Unreal Engine 4.
Twórcy fanowskiego moda TimeSplitters Rewind współpracują z firmą Crytek
Marcin Pietruszewski, 15 marca 2013, 14:29
TimeSplitters to znana z konsol poprzedniej generacji seria strzelanin FPP, autorstwa Free Radical Design. Studio zostało przejęte w 2009 roku przez firmę Crytek, która nie była zainteresowana kontynuowaniem cyklu. Fani gry wzięli więc sprawy w swoje ręce i sami tworzą czwartą część TimeSplitters, współpracując przy tym z deweloperami oryginału.
Crash Bandicoot Returns będzie samodzielną grą na CryEngine 3 – fanowski remake kultowej serii
Szymon Liebert, 12 marca 2013, 14:26
Fanowska przeróbka Crash Bandicoot Returns zostanie wydana jako samodzielna gra na silniku CryEngine 3. Informacja pojawiła się na stronie projektu, który wystartował kilkanaście miesięcy temu jak mod do Crysisa.
Project Reality 2 - mod do Battlefielda 2 przekształcony w samodzielną grę na silniku CryEngine 3
Marcin Skierski, 3 marca 2013, 11:25
Twórcy popularnego moda Project Reality do strzelaniny Battlefield 2 zapowiedzieli jego kontynuację w postaci samodzielnej gry powstającej na silniku CryEngine 3. Produkcja będzie dostępna za darmo i skupi się w całości na rozgrywkach sieciowych.
Pokaz nowych możliwości silnika CryEngine 3
Aleksander Kaczmarek, 27 stycznia 2013, 18:07
Serwis crysis-hq.com opublikował materiały wideo nagrane podczas niedawnego spotkania społeczności fanowskiej z deweloperami ze studia Crytek. Wśród nich znalazła się prezentacja nowych możliwości silnika CryEngine 3.
Studio Warhorse pokazało nową grę – średniowiecznego RPG z otwartym światem
Szymon Liebert, 10 grudnia 2012, 14:50
Współtwórca gry Mafia II pokazał wczesne materiały wideo z nowego projektu, nad którym pracuje w studiu Warhorse. To średniowieczna produkcja RPG z otwartym światem, korzystająca z silnika CryEngine 3.
Crytek daje zielone światło dla fanowskiego moda TimeSplitters
Michał Kułakowski, 2 grudnia 2012, 17:27
Crytek wyraził zgodę na fanowski projekt, mający na celu kompletne odtworzenie pierwszej części gry TimeSplitters, wydanej pierwotnie w 2000 roku na PlayStation 2, przy pomocy silnika CryEngine. Co więcej, niemieckie studio nie wykluczyło szerszego wsparcia dla inicjatywy.
Star Citizen – ogłoszono kolejne progi społecznościowej zbiórki funduszy
Grzegorz Ferenc, 28 października 2012, 12:22
Chris Roberts ogłosił kolejne progi finansowe zbiórki funduszy na grę Star Citizen. Twórca serii Wing Commander zapowiada dodanie robota naprawczego po przekroczeniu granicy 750 tys. dolarów, a po osiągnięciu łącznie dwóch i pół miliona dolarów (wliczając w to akcję na oficjalnej stronie dewelopera) w produkcji pojawi się nowe statek bojowy.
Star Citizen – twórca serii Wing Commander planuje powrót w wielkim stylu
Aleksander Kaczmarek, 10 października 2012, 20:18
Podczas trwającej konferencji GDC Online w Austin Chris Roberts, twórca serii Wing Commander ujawnił swój nowy projekt. Star Citizen na nowo zdefiniować ma gatunek kosmicznych symulatorów. Na oficjalnej stronie gry ruszyła już zbiórka pieniędzy, które pomogą w sfinansowaniu produkcji.
Crysis 3 – Szef studia Crytek odpowiada na pytania fanów
Grzegorz Ferenc, 15 sierpnia 2012, 17:14
Dziś przed południem Cevat Yerli wziął udział w sesji pytań i odpowiedzi zorganizowanej przez platformę cyfrową Origin. Za pośrednictwem czatu odpowiedział na pytania związane z założeniami nowej gry studia Crytek.
Projekt Jelena – skasowana gra Cryteka przypominająca The Last of Us
Michał Kułakowski, 12 sierpnia 2012, 19:15
W 2008 roku studio Crytek pracowało nad grą, która mogła przypominać przygotowywane przez Naughty Dog The Last of Us. Ślady po skasowanym tytule przetrwały w postaci grafik koncepcyjnych oraz fragmentów lokacji, udostępnianych w demach technologicznych.
Prezentacja możliwości CryEngine 3 robi wrażenie
Kamil Ostrowski, 10 sierpnia 2012, 13:43
Firma Crytek opublikowała w sieci krótki filmik prezentujący możliwości najnowszej wersji silnika CryEngine. Niemcy znani są z dbałości o grafikę w swoich produkcjach, także jest na co popatrzeć. Jeżeli Crysis 3 będzie prezentował ten poziom, to wkraczamy w kolejną fazę na drodze do fotorealizmu w grach wideo.
Nowe screeny z gry Crysis 3
Grzegorz Ferenc, 23 lipca 2012, 10:30
Jeden z twórców gry Crysis 3 zamieścił na swoim blogu screeny z nadchodzącej strzelanki studia Crytek. Ukazują one wysoką jakość oświetlenia w czasie rzeczywistym.
Gra o zombie Class3 trafi na pecety
Marek Oramus, 9 lipca 2012, 10:40
Twórcy gry Class3 zapowiedzieli, że długo oczekiwana produkcja o zombie na silniku CryEngine 3 pojawi się na pecetach wkrótce po premierze konsolowej wersji.