autor: Michał Kułakowski
Crytek pracuje nad nową grą wspierającą technologię SpatialOS
Crytek potwierdził, że pracuje nad nową produkcją wieloosobową. Powstaje ona na silniku CryEngine i korzysta z technologii SpatialOS, która ułatwia tworzenie ogromnych wirtualnych światów. Spółka zapowiedziała także bliższą współpracę z firmą Improbable, odpowiadającą za stworzenie SpatialOS.
Firma Crytek ogłosiła, że pracuje w tej chwili nad nowym wieloosobowym projektem z segmentu AAA. Szczegóły dotyczące tajemniczej gry mają zostać podane w niedalekiej przyszłości. Zapowiedź ta towarzyszyła informacji prasowej spółki, w której ta pochwaliła się, że nawiązuje bliską współpracę z firmą Improbable, oferującą tzw. SpatialOS. Jest to oparty na technologii cloud computingu system, ułatwiający deweloperem tworzenie oraz utrzymanie ogromnych wirtualnych światów, przeznaczonych do zabawy multiplayer. Biorąc pod uwagę naturę projektów korzystających ze SpatialOS, a także doświadczenie Cryteka w produkcji strzelanek, możemy spodziewać się, że deweloper będzie próbować wejść na coraz trudniejszy rynek produkcji battle royale.
W ramach nawiązanego partnerstwa, Crytek zamierza wprowadzić do CryEngine natywne wsparcie dla SpatialOS, za sprawą testowanego właśnie dedykowanego Game Development Kit. Ułatwi on i przyspieszy twórcom implementowanie technologii Improbable. Szefowie Cryteka podkreślają, że z jej zalet korzysta już np. oparta na CryEngine gra Mavericks (wcześniej znana pod roboczą nazwą Project X), od listopada dostępna w programie wczesnego dostępu na stronie dewelopera, brytyjskiego studia Automaton. Jest to sieciowa strzelanka z elementami MMO, korzystająca z formuły battle royale, w której 1000 graczy walczy ze sobą na mapie o rozmiarach 12 na 12 kilometrów. SpatialOS wykorzystują także produkowane wciąż gry, takie jak Worlds Adrift, Seed oraz Scavengers.