Nvidia odwzorowała lądowanie misji kosmicznej Apollo 11
Nvidia pokazała możliwości ray tracingu publikując odtworzone (i ulepszone) nagranie z lądowania statku misji kosmicznej Apollo 11 na Księżycu. Właśnie mija 50. rocznica tego wiekopomnego wydarzenia.

Dziś 50. rocznica misji kosmicznej Apollo 11. Pół wieku temu Neil Armstrong, Buzz Aldrin i Michael Collins wylądowali na Księżycu. Z tej okazji Nvidia opublikowała film oddający cześć wszystkim zaangażowanym w misję. Możemy zobaczyć w nim najnowsze możliwości technologiczne producenta – zapowiadane na konferencji GTC 2019 układy GPU obsługujące ray tracing w czasie rzeczywistym.
Temat nie jest nowy. Pięć lat temu firma użyła swojej technologii, by obalić teorię spiskową poddającą w wątpliwość prawdziwość misji. Z kolei rok temu ulepszyła demonstrację przy użyciu architektury Turing. Jednak dopiero teraz możemy zobaczyć, na co w pełnej okazałości stać Nvidię. Oglądając, warto zwrócić uwagę na to, jak w symulacji zachowuje się światło – idealnie odwzorowuje rzeczywiste cienie, odbicia i załamania. I na komentarz Buzza Aldrina, występującego gościnnie w filmie.