Zwiastun Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu
Firma Nvidia zaprezentowała trailer Minecrafta z obsługą ray tracingu. Oficjalne wsparcie dla tej technologii ma pojawić się w tej popularnej produkcji od studia Mojang AB w przyszłym roku.
Choć ambitne DLC Super Duper Graphics Pack do Minecrafta zostało skasowane, nie oznacza to końca prób ulepszenia oprawy wizualnej kultowej produkcji od studia Mojang AB. Przy okazji rozpoczynających się targów gamescom 2019 firma Nvidia zaprezentowała trailer tytułu, zapowiadający nadchodzące wsparcie dla ray tracingu. Można go obejrzeć poniżej.
Ray tracing (a właściwie path tracing, gdyż taka forma tej technologii będzie wykorzystywana) w Minecrafcie ma zachwycić graczy szczegółowością cieni, oświetlenia oraz odbić – wszystko to w stale zmieniającym się świecie. Całość ma być w pełni modowalna, co powinno ułatwić prace osobom starającym się upiększyć popularną produkcję. O przykładach ich starań pisaliśmy pod koniec czerwca.
Jak podaje serwis Wccftech, oficjalne wsparcie dla ray tracingu w Minecraficie ma pojawić się w przyszłym roku. Saxs Persson, dyrektor kreatywny marki w firmie Microsoft, jest podekscytowany perspektywą obecności tej technologii w popularnej grze, co czuć w jego najnowszej wypowiedzi:
RTX nada światu Minecrafta zupełnie nowe odczucia. W normalnej grze blok złota po prostu wydaje się żółty, lecz z włączonym ray tracingiem ujrzysz niesamowity widok, ujrzysz promienie, ujrzysz nawet odbicia rzeczy na jego powierzchni.
Grywalna wersja Minecrafta z ray tracingiem będzie dostępna na targach gamescom 2019. Jeśli zatem ktoś jest ciekaw, jak całość sprawuje się w akcji, może odwiedzić w tym tygodniu niemiecką Kolonię.