Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 kwietnia 2020, 14:44

autor: Adrian Werner

Ukazała się wersja beta imponującego moda do STALKER-a

Ukazała się wersja beta moda STALKER Clear Sky Remaster, który gruntownie ulepsza oprawę graficzną FPS-a S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Z tej okazji udostępniono również świeży zwiastun.

Ukazała się pierwsza wersja beta projektu STALKER Clear Sky Remaster, czyli modyfikacji, która ulepsza oprawę graficzną klasycznej strzelanki studia GSC Game World z 2008 roku. Obecnie mod dostępny jest tylko dla osób, które wspierają autorów za pośrednictwem Patreona. Po zakończeniu testów finalna wersja zostanie udostępniona wszystkim zainteresowanym w serwisie ModDB. Na razie możemy podziwiać świeży zwiastun, prezentujący wprowadzone ulepszenia.

Projekt ulepsza silnik gry, tak aby wykorzystywał możliwości 64-bitowych systemów operacyjnych. Poprawiono grafikę wszystkich lokacji, dodając nowe obiekty i mocno ulepszając roślinność. Mod oferuje także wysokiej jakości efekt Ambient Occlusion i ładniejsze oświetlenie.

Ukazała się wersja beta imponującego moda do STALKERa - ilustracja #1
Dopiero po zakończonych beta-testach projekt trafi do darmowej dystrybucji.

STALKER Clear Sky Remaster podmienia również masę tekstur na nowe, wykonane w znacznie wyższej rozdzielczości. Mocno podrasowano również modele postaci i zwierząt.

Do tego wszystkiego dorzucone zostały wszystkie zmiany oferowane przez moda Sky Reclamation Project (SRP), który koncentruje się na usunięciu błędów technicznych. W sumie więc STALKER Clear Sky Remaster opracowano tak, aby zapewnić optymalną wersję gry – z poprawioną grafiką i lepiej dopracowaną, ale bez istotnych zmian w zawartości.

  1. Stroja projektu w serwisie ModDB
  2. S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - recenzja gry
  3. S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej