RollerCoaster Tycoon World otrzyma lepszą oprawę graficzną
Po negatywnym przyjęciu zwiastuna RollerCoaster Tycoon World, twórcy (nowo powstałe studio Nvizzio Creations, które niedawno zastąpiło Area 52 Games) postanowili uspokoić zaniepokojonych fanów. W oparciu o uzyskane opinie twórcy zamierzają wprowadzić poważne zmiany w stylistyce oprawy graficznej.
Dwa tygodnie temu firma Atari wypuściła zwiastun RollerCoaster Tycoon World zawierający pierwsze fragmenty rozgrywki. Spotkał się on z bardzo negatywną reakcją fanów serii, którym do gustu nie przypadła zwłaszcza mało atrakcyjna grafika. Ilość głosów krytycznych była tak duża, że autorzy, czyli ludzie ze studia Area 52 Games, na oficjalnym blogu obiecali gruntowne ulepszenie tego elementu przed premierą. Po pierwsze poinformowali, że zwiastun powstał w oparciu o wersję, która nie osiągnęła jeszcze nawet fazy alfa. Co więcej, przy opracowywaniu tego materiału projekt korzystał z silnika Unity 4.6, a wkrótce zostanie przestawiony na edycję 5 tej technologii. Umożliwi to wprowadzenie wyższego poziomu detali oraz znacznie lepszego systemu oświetlenia.
Jednocześnie autorzy nie udają, że silnik jest jedynym problemem, jaki fani mieli z trailerem RollerCoaster Tycoon World. Zamiast tego, opierając się na opiniach społeczności, zamierzają wprowadzić gruntowne zmiany do stylu wizualnego projektu, który skręci mocniej w stronę realizmu. Autorzy chcą, aby wszystkie atrakcje wyglądały tak, jak gdyby były zbudowane z prawdziwych materiałów oraz prezentowały się jak atrakcje, które mogłyby istnieć w rzeczywistości. Ponadto deweloperzy postanowili porzucić stylistykę Americana, odwołującą się do historii Stanów Zjednoczonych. Zamiast tego lunaparki mają wyglądać tak, jak te, które możemy odwiedzić dzisiaj w świecie rzeczywistym.
Jednocześnie studio Area 52 Games zapewniło, że gra zostanie wydana dopiero wtedy, gdy osiągnie poziom umożliwiający jej spełnienie oczekiwań fanów. Nawet jeśli oznaczać to będzie spore opóźnienia premiery. Zarówno deweloper, jak i wydawca chcą mieć pewność, że RollerCoaster Tycoon World będzie godnym następcą swoich poprzedniczek.
Taka determinacja nie jest zaskakująca, gdyż wcześniejsze odsłony były olbrzymimi hitami (samo RollerCoaster Tycoon 3 sprzedało się w 10 mln egzemplarz), więc wszystkie strony są zainteresowane, aby nie zmarnować szansy na opracowanie kolejnego przeboju.
Ostatni rok był dla fanów RollerCoaster Tycoon pełen emocji i to najczęściej negatywnych. Wpierw ostrożne nadzieje wzbudziły doniesienia, że firma Atari zamierza wskrzesić tę markę. Potem ujawniono fatalne RollerCoaster Tycoon 4 Mobile, które okazało się prymitywną produkcją zaprojektowaną tylko po to, aby wyciągać pieniądze poprzez mikropłatności.
Nie musieliśmy jednak czekać długo na światełko w tunelu. Wydawca świadom fatalnego przyjęcie wersji mobilnej szybko ogłosił, że zmierzająca na pecety odsłona będzie zupełnie innym projektem, niekorzystającym z modelu Free-2-Play i nawiązującym do rozwiązań poprzednich gier z serii. Niestety, słaby zwiastun ponownie zadeptał optymizm społeczności.
Pozostaje mieć nadzieję, że autorom uda się skutecznie wprowadzić odpowiednie zmiany i otrzymamy wreszcie kontynuację, na jaką ten cykl zasługuje.