Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2015, 13:34

RollerCoaster Tycoon World zadebiutuje dopiero w 2016; druga beta przesunięta

Studio Nvizzio Creations oraz firma Atari poinformowały o przesunięciu daty premiery gry RollerCoaster Tycoon World. Najnowsza odsłona słynnej serii strategii ekonomicznych zadebiutuje na początku 2016 roku, w grudniu zaś rozpoczną się kolejne beta-testy.

Własnym parkiem w RollerCoaster Tycoon World pokierujemy dopiero w przyszłym roku. - RollerCoaster Tycoon World zadebiutuje dopiero w 2016; druga beta przesunięta - wiadomość - 2015-11-13
Własnym parkiem w RollerCoaster Tycoon World pokierujemy dopiero w przyszłym roku.

Na przełomie października i listopada studio Nvizzio Creations przeprowadziło betatesty gry RollerCoaster Tycoon World. Najwyraźniej dały one twórcom do myślenia, bowiem na oficjalnym blogu produkcji oraz platformie Steam pojawił się wpis od przedstawicieli studia oraz wydawcy gry, firmy Atari, w którym poinformowano o przesunięciu daty premiery gry z grudnia bieżącego roku na początek 2016 roku. Również drugi weekend betatestów zostanie przełożony na grudzień – wtedy też, miejmy nadzieję, poznamy ostateczną datę premiery. Jak wyjaśnia wpis, powodem jest chęć dopracowania gry, by była godnym reprezentantem serii Rollercoaster Tycoon:

”Od zawsze naszym głównym celem było wydanie gry, z której bylibyśmy dumni, nieustępującej poprzednim odsłonom serii. Z nową datą premiery z pewnością nam się to uda – dostarczymy rozbudowane tycoonowe przeżycie wraz z kolejnymi szlifami i nowościami kupionymi przez dodatkowy czas”.

Jak przyznali twórcy, opinie pozyskane od uczestników bety okazały się dla zespołu bardzo cenne. Na ich podstawie zespół sporządził listę tych elementów, które na pewno zostaną udoskonalone do czasu wydania finalnej wersji, m.in. bardziej rozbudowany i szybszy system budowy ogrodzeń, możliwość tworzenia torów z gotowych elementów oraz poprawiony tryb testowania kolejek górskich. Nie zabraknie też dalszych szlifów produkcji oraz naprawienia licznych błędów, jak również zaimplementowania elementów zasugerowanych przez fanów (w tym lepszego wyszukiwania ścieżek). Podobnie jak dotychczas, w nadchodzących tygodniach twórcy będą zamieszczać materiały z produkcji na blogu oraz Twitchu, licząc na dalsze sugestie od graczy.

RollerCoaster Tycoon to seria strategii ekonomicznych, rozpoczęta przez studio Microprose. Zadaniem gracza jest stworzenie i zarządzanie parkiem rozrywki, rozbudowując go o kolejne atrakcje oraz dbając o zadowolenie zwiedzających (czytaj: zachęcić ich do wydawania pieniędzy). Pierwsza odsłona zadebiutowała w 1999 roku, a arcypopularne RollerCoaster Tycoon 3 rozeszło się w nakładzie 10 milionów egzemplarzy. Gorzej zakończył się romans cyklu z urządzeniami mobilnymi – RollerCoaster Tycoon 4 Mobile zgodnie zmieszano z błotem, między innymi za skandaliczny system mikropłatności oraz usunięcie opcji dostępnych w poprzednich odsłonach RCT.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej