autor: Kamil Zwijacz
Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara
Firma Nvidia opublikowała artykuł, w którym omówiono i przetestowano poszczególne opcje graficzne PC-towej wersji Grand Theft Auto V, w tym technologie Percentage Closer Soft Shadows oraz TXAA Anti-Aliasing.
Od kilku dni przeżywamy napływ informacji związanych z PC-towym Grand Theft Auto V, które trafiło na rynek w zeszłym tygodniu. Dziś również mamy kolejną wiadomość dla fanów produkcji, tym razem pochodzącą z obozu firmy Nvidia, która postanowiła dokładnie omówić kwestie graficzne wielkiego hitu studia Rockstar. Szczegółowy opis wszystkich niuansów, wraz z interaktywnymi grafikami porównawczymi, prezentującymi wpływ poszczególnych efektów na wizualia gry, znajdziecie w opublikowanym artykule, a poniżej znajdziecie próbkę tego, za co zabrali się specjaliści „Zielonych”.
Nvidia Percentage Closer Soft Shadows
Jest to rozwiązanie firmy Nvidia, dzięki któremu cienie stają się „miększe” wraz z odległością w jakiej padają od obiektu, który je rzuca, zwiększając tym samym realizm produkcji.
Nvidia TXAA Anti-Aliasing
Technika antyaliasingu (wygładzanie krawędzi), która łączy MSAA ze specjalnymi filtrami, podobnymi do tych stosowanych w filmach. Rozwiązanie to redukuje też temporal aliasing, czyli swego rodzaju migotanie wygładzonych obiektów podczas poruszania kamerą. Według Nvidii TXAA 2x pozwala osiągać jakość obrazu z MSAA 8x, przy wydajności MSAA 2x.
Oprócz własnych rozwiązań, Nvidia wzięła pod uwagę także szereg innych technologii, w tym Ambient Occlusion, filtrowanie anizotropowe, jakość trawy i tekstur w Grand Theft Auto V, czy też wpływ poszczególnych wersji bibliotek DirectX na wydajność produkcji. Zainteresowanych szczegółami zachęcam do rzeczonego artykułu.
PC-towa wersja Grand Theft Auto V dostępna jest od 14 kwietnia. Od listopada 2014 roku produkcję można nabyć w wersji na konsole PlayStation 4 i Xbox 360, a od września 2013 roku na PlayStation 3 i Xboksie 360.