autor: Amadeusz Cyganek
Windows 7 z obsługą DirectX 12
To dość niespodziewana decyzja Microsoftu – koncern z Redmond oficjalnie objął system operacyjny Windows 7 wsparciem dla graficznego API DirectX 12. Na początek efekty jego działania zobaczymy w grze World of Warcraft.
Po ponad 10 latach od premiery, która nastąpiła 22 października 2009 roku, Microsoft oficjalnie zakończy wsparcie dla jednego z najpopularniejszych systemów operacyjnych, czyli Windowsa 7. Dojdzie do tego 14 stycznia 2020 roku. Jak się okazuje, absolutnie nie przeszkadza to gigantowi z Redmond we wzbogacaniu tego OS-u o nowe funkcje dedykowane graczom.
W sieci pojawiły się bowiem informacje o oficjalnej obsłudze najnowszej wersji popularnego graficznego API – DirectX 12 – przez Windowsa 7. Na razie rozwiązanie to wspiera tylko jedna gra – to World of Warcraft i właśnie w sieciowym hicie Blizzarda gracze odczują poprawę wydajności. Choć nie będzie to powszechnie stosowane narzędzie, przedstawiciele Microsoftu potwierdzili, że pracują nad wdrożeniem DirectX 12 na Windows 7 także z innymi deweloperami. Działania zapewne dotyczą najpopularniejszych tytułów, ale czasu nie ma zbyt wiele – ich sfinalizowanie musi dokonać się do 14 stycznia 2020 roku, czyli wspomnianej daty końca wsparcia technicznego „siódemki”.
Taka decyzja Microsoftu oznacza spore ułatwienie dla Blizzarda, bowiem pozwoli firmie dystrybuować tylko jedną wersję World of Warcraft (dotychczas wydawca oferował dwie edycje, obsługujące DirectX 11 oraz DX12). Trzeba przyznać, że to zaskakująca informacja, bo mamy do czynienia z operacją dość niestandardową jak na produkt znajdujący się w końcowym cyklu swojego „życia”.
Ciekawostką jest fakt, że w kontekście Windowsa 7 Microsoft pracuje także nad aktualizacjami funkcji Continuum, umożliwiającej podłączenie smartfona z systemem Windows Mobile do urządzeń zewnętrznych takich jak monitor czy klawiatura i korzystanie z niego jak z komputera, jak również nad poprawkami Windows Store.