autor: Konrad Hazi
EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite
EA opublikowało serię filmów prezentujących nowe możliwości silnika Frostbite w zakresie renderowania włosów. Technologia ma być wczesną zapowiedzią tego, jak mogą wyglądać gry przyszłości.
Firma Electronic Arts i studio DICE zaprezentowały kilka krótkich filmów pokazujących nowe metody renderowania włosów, zaimplementowane do silnika Frostbite. Jak podkreśla wydawca, celem jest zrobienie dużego kroku naprzód w generowaniu włosów w czasie rzeczywistym, tak aby uzyskać efekt zbliżony do filmowego.
Przyszłość gier
Zaprezentowane klipy dają też pewien ogląd na to, jak mogą wyglądać w przyszłości gry korzystające z Frostbite. Innymi słowy, możemy spodziewać się, że EA i DICE będą starały się wprowadzić nowy system renderowania włosów w grach następnej generacji.
Filmy ukazują między innymi zmiany poziomu melaniny oraz gładkości (co wpływa na naturalną modyfikację koloru), dynamiczne zmiany sztucznych barw włosów oraz zachowanie ich objętości. EA zapowiadziało, że w najbliższych tygodniach opublikuje więcej filmów ukazujących możliwości Frostbite Engine.