autor: Michał Kułakowski
Jeszcze więcej destrukcji w pełnym demie Unreal Engine 4 z GDC
Deweloperzy silnika Unreal Engine 4 opublikowali pełną wersję dema technologicznego z konferencji GDC 2019, które prezentuje w widowiskowy sposób udoskonalony system zniszczeń i fizyki obiektów. Nowe opcje i możliwości zaprezentowane w klipie mają wkrótce zostać udostępnione producentom gier.
Kilka dni temu informowaliśmy, że podczas panelu State of Unreal na konferencji GDC 2019 Epic Games pokazało kolejne demo technologiczne rozwijanego przez siebie Unreal Engine 4. Niestety gracze mogli wówczas zobaczyć jedynie jego fragment. Producenci naprawili właśnie ten błąd i udostępnili pełną wersję filmu. Klip o nazwie Chaos, którego akcja rozgrywa się w świecie strzelanki Robo Recall, przedstawia nowy system fizyki obiektów. Zostanie on udostępniony w testowej wersji wraz z aktualizacją silnika o numerze 4.23. Twórcy zapowiadają, że oddadzą wówczas w ręce użytkowników szerokie możliwości i opcje konstruowania wirtualnych światów, pozwalające na osiągnięcie w czasie rzeczywistym efektów zniszczeń porównywalnych z kinowymi superprodukcjami. W filmie widzimy zresztą, jak w widowiskowy sposób równane z ziemią są kolejne budynki oraz inne elementy otoczenia.
Przypomnijmy, że historia Unreal Engine rozpoczęła się ponad 20 lat temu, wraz z pojawieniem się legendarnej strzelanki Unreal. Jego złota era rozpoczęła się w połowie ubiegłej dekady, wraz z debiutem konsol Xbox 360 i PlayStation 3 oraz upowszechnieniem się produkcji multiplatformowych. Od tego czasu silnik trzyma pozycję lidera na rynku i wykorzystywany jest przez deweloperów z całego świata. Są to zarówno największe studia, jak i niewielkie zespoły indie. Unreal Engine 4 został pokazany publicznie po raz pierwszy w 2012 roku.