GDC - newsy i ciekawostki
Twórca Manor Lords i inni deweloperzy pomstują na powracający problem z odurzaniem uczestników GDC
Jakub Błażewicz, 27 marca 2024, 11:14
Twórca Manor Lords dołączył do deweloperów zwracających uwagę na problem z odurzaniem uczestników Game Developer Conference i skandaliczne zachowanie służb San Francisco, w którym to mieście organizowana jest owa impreza.
Wydawcy obawiają się o przyszłość konsol Xbox
Adrian Werner, 26 marca 2024, 13:32
Na GDC 2024 atmosfera wokół konsol Xbox była ponoć nieciekawa. Niektóre firmy jakoby zastanawiają się, czy jest w ogóle sens wspierania platform Microsoftu.
„Chciwość wydawców pie**** wszystko od zawsze”. Swen Vincke skrytykował plagę zwolnień w branży gier, odbierając nagrodę dla Baldur’s Gate 3
Zuzanna Domeradzka, 21 marca 2024, 20:10
Podczas rozdania nagród na gali Game Developer Choice Awards 2024 CEO Larian Studios wypowiedział się na temat plagi zwolnień przetaczającej się przez branżę gier. Swen Vincke nie szczędził ostrych słów.
„To okropni i chciwi ludzie”. Twórca Dwarf Fortress nie kryje braku sympatii dla osób odpowiedzialnych za masowe zwolnienia w branży
Jakub Błażewicz, 20 marca 2024, 13:50
Nawet taki miłośnik krasnoludów jak twórca Dwarf Fortress uważa, że osoby odpowiedzialne za zwolnienia to „okropni ” i „bardzo chciwi ludzie”.
AI i zwolnienia to główne obawy twórców gier w 2024 roku
Jakub Błażewicz, 19 stycznia 2024, 16:27
Ponad 3 tysiące twórców gier odpowiedziało na ankietę organizatorów GDC 2024, odnosząc się do obaw o zwolnienia i etyczne wykorzystanie AI oraz niechęci do kryptowalut i… Elona Muska.
Grzechy i błędy Cyberpunka 2077, deweloper wyjaśnia, co poszło nie tak
Jakub Błażewicz, 23 marca 2023, 12:48
Nieliniowość w Cyberpunku 2077 rozczarowała część graczy. Projektant Miles Tost ze studia CD Projekt Red wyjaśnił, z czego to wynikało i jakie wnioski wyciągnęli z tego polscy twórcy.
Tak powinna wyglądać Forza Horizon 6 - oszałamiające demo Unreal Engine 5.2
Agnieszka Adamus, 22 marca 2023, 19:36
Podczas prezentacji State of Unreal pokazano imponujące demo technologiczne Unreal Engine 5.2. Trzeba przyznać, że robi ono piorunujące wrażenie.
Cyberpunk 2077 z wodotryskami na GDC - wiemy, co pokaże CD Projekt
Kamil Kleszyk, 11 marca 2023, 11:52
Poznaliśmy pierwsze szczegóły związane z udziałem CD Projektu w tegorocznej edycji Game Developers Conference. Nasza rodzima firma wspólnie z Nvidią zaprezentuje tryb graficzny Ray Tracing: Overdrive w grze Cyberpunk 2077.
Twórcy STALKER-a i CD Projekt zapowiadają moc atrakcji na GDC 2023
Jakub Błażewicz, 8 marca 2023, 11:31
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl zostanie pokazany przez firmy Nvidia i GSC Game World na GDC 2023. Liczne panele zapowiedziało też studio CD Projekt Red.
Game Pass nie będzie drugim Netflixem, twierdzą analitycy
Jakub Błażewicz, 24 marca 2022, 13:40
Game Pass odnosi spore sukcesy, ale raczej nie będzie dla gier wideo tym, czym był Netflix dla branży filmowej. Przynajmniej zdaniem jednego z analityków.
NFT w grach - co trzeci deweloper widzi w tym potencjał
Miriam Moszczyńska, 21 stycznia 2022, 09:49
Organizatorzy Game Developers Conference opublikowali raport State of the Game Industry 2022, w którym poruszyli wiele ważnych spraw nurtujących branżę gier wideo.
PC wciąż najpopularniejszą platformą pośród deweloperów. Dobry wynik PlayStation
Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2021, 11:47
Ankieta przeprowadzona przez organizatorów GDC wskazuje, że pecety są platformą cieszącą się największą popularnością pośród twórców gier. PlayStation 5 wzbudza zauważalnie większe zainteresowanie od Xboksa Series X/S.
Gra o złośliwej gęsi tryumfuje w GDC Awards
Miłosz Szubert, 19 marca 2020, 12:15
Minionej nocy ogłoszono zwycięzców Game Developers Choice Awards. Grą roku zostało Untitled Goose Game. Z kolei najwięcej statuetek zgarnęło Control od studia Remedy.
GDC 2020 przełożone na lato ze względu na koronawirusa
Konrad Serafiński, 29 lutego 2020, 09:40
Game Developers Conference, czyli w skrócie GDC, została przełożona z powodu obaw przed koronawirusem COVID-19. Organizatorzy poinformowali o tym społeczność w komunikacie, gdzie piszą również, że impreza powróci latem.
GDC – ponad połowa tworzonych obecnie gier powstaje z myślą o PC
Bartosz Krawcewicz, 25 stycznia 2020, 11:36
Organizatorzy Game Developers Conference przeprowadzili ankietę wśród deweloperów gier, z której możemy dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat trendów obecnie panujących w branży, np. tego, jaki odsetek twórców ma w zanadrzu projekty na PS5 i nowego Xboksa.
Death Stranding z największą liczbą nominacji do GDC Awards 2020
Bartosz Krawcewicz, 9 stycznia 2020, 10:22
Poznaliśmy listę produkcji, które 18 marca powalczą o statuetki Game Developers Choice Awards. W tym roku najwięcej nominacji zdobyły gry Death Stranding, Control oraz Outer Wilds.
Red Dead Redemption 2 z największą liczbą nominacji do GDC Awards
Adrian Werner, 5 stycznia 2019, 11:55
Ujawniono listę produkcji, które powalczą o nagrody Game Developers Choice Awards. Najwięcej nominacji otrzymały gry Red Dead Redemption 2, God of War oraz Marvel’s Spider-Man.
Poznaliśmy nominacje do nagród Game Developers Choice Awards
Adrian Werner, 6 stycznia 2018, 09:08
Poznaliśmy listę gier nominowanych do prestiżowych nagród Game Developers Choice Awards. Szanse na zdobycie największej liczby statuetek mają takie tytuły jak The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Mario Odyssey, Nier: Automata i Horizon Zero Dawn.
GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC
Krzysztof Nieradko, 2 lipca 2015, 13:10
Najnowsze badanie rynku przeprowadzone przez organizatorów Game Developers Conference przyniosło ze sobą sporo interesujących informacji. Wśród 250 europejskich deweloperów, którzy wypełnili stosowną ankietę, 62 procent pracuje nad pecetową produkcją, podczas gdy 23 i 20 procent z nich zamierza wydać swoje gry na odpowiednio PlayStation 4 i Xbox One. Szczegółowo opisane wyniki znajdziecie w rozwinięciu.
DirectX 12 – rewolucja w świecie gier z końcem przyszłego roku
Michał Jodłowski, 21 marca 2014, 12:00
DirectX 12, najnowsza wersja API firmy Microsoft, została oficjalnie zapowiedziana podczas konferencji GDC 2014. Nowa technologia ma znacznie usprawnić wykorzystywanie podzespołów i zmniejszyć zużycie zasobów, będąc jednocześnie wspierana przez znaczą część sprzętu obsługującego obecnie DirectX 11. Ponadto DirectX 12 będzie dostępny nie tylko na pecetach i Xboksach One, ale także na telefonach i tabletach. Na konfrontację zapowiedzi z rzeczywistością poczekamy jednak do końca 2015 roku.
Intel Pentium Anniversary Edition zapowiedziany - mistrz podkręcania dla każdego
Bartosz Woldański, 20 marca 2014, 12:05
Firma Intel ujawniła na konferencji prasowej podczas trwającej właśnie imprezy Game Developers Conference (GDC) swoje plany na przyszłość. Jednym z najciekawszych punktów prezentacji okazał się nowy procesor z serii Pentium, który ma charakteryzować się niską ceną oraz odblokowanym mnożnikiem, a co za tym idzie – podatnością na podkręcanie.
Samaritan - demo technologiczne od Epic Games przerodzi się w grę?
Kamil Zwijacz, 18 marca 2014, 12:42
Podczas wystąpienia na Game Developers Conference Jay Hosfelt, główny animator pracujący w studiu Epic Games, wyjawił, że firma tworzy zupełnie nową markę. Nie podzielił się żadnymi szczegółami, jednak zaprezentowane podczas panelu szkice koncepcyjne przywołują na myśl słynne demo technologiczne Samaritan.
Nowy Steam Controller zaprezentowany
Bartosz Woldański, 15 marca 2014, 12:23
Firma Valve ogłosiła, że nowy prototyp kontrolera Steam, nad którym pracuje w pocie czoła od wielu miesięcy, zostanie zaprezentowany podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference (GDC), która odbędzie się już w przyszłym tygodniu. Nie musimy jednak czekać do wydarzenia, by spojrzeć na odmieniony projekt gamepada, ponieważ do sieci trafiły obrazki prezentujące jego odświeżony wygląd.
Pecety najpopularniejszą platformą wśród deweloperów, PlayStation 4 wygrywa w kategorii konsol - wyniki ankiety GDC
Adrian Werner, 19 lutego 2014, 10:15
Organizatorzy konferencji GDC przeprowadzili wśród kilku tysięcy deweloperów ankietę, w której zapytano, jakie platformy zamierzają oni wspierać grami. Wygrały pecety, a wśród konsol największą popularnością cieszyło się PlayStation 4.
Znamy nominacje do nagród GDC za rok 2013
Krzysztof Mysiak, 10 stycznia 2014, 10:13
Opublikowano listę tytułów nominowanych do Game Developers Choice Awards za rok 2013, prestiżowych nagród przyznawanych przez twórców gier. Nominacje w największej liczbie kategorii zdobyły The Last of Us, Tearaway i Gone Home. Przyznanie statuetek nastąpi 19 marca, podczas Game Developers Conference.
Project Phoenix od AMD i Crytek pokazuje „grafikę następnej generacji” – demo technologiczne z GDC 2013
Szymon Liebert, 12 kwietnia 2013, 12:19
Project Phoenix to demo technologiczne od firm AMD i Crytek, pokazujące „grafikę następnej generacji”. Materiał powstał na bazie silnika CryEngine 3 i został zaprezentowany za zamkniętymi drzwiami na imprezie GDC 2013.
Wiedźmin 3: Dziki Gon i nowe ciekawostki z Game Developers Conference 2013
Łukasz Szliselman, 4 kwietnia 2013, 12:46
Podczas tegorocznego GDC studio CD Projekt RED zdradziło kilka nowinek na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dotyczą one m.in. animacji i systemu walki, a także przerywników filmowych z udziałem Jaskra.
Prezentacje silników Unreal Engine 4 i FOX Engine
Michał Kułakowski, 29 marca 2013, 19:01
W sieci pojawiły się dwa nowe filmy pokazujące możliwości silników graficznych Unreal Engine 4 i FOX Engine. Obejrzymy więc ponad trzyminutowe demo Infiltrator, które zostało zapowiedziane w tym tygodniu przez Epic Games. Ze strony studia Hideo Kojimy możemy natomiast liczyć na prezentację technologii oświetlenia oraz animacji i modeli postaci.
Diablo III ucierpiało przez domy aukcyjne – twierdzi Jay Wilson z firmy Blizzard
Szymon Liebert, 29 marca 2013, 10:43
Domy aukcyjne zaszkodziły Diablo III – powiedział Jay Wilson, były dyrektor gry z firmy Blizzard. Podczas panelu na imprezie GDC 2013 deweloper wyjaśnił, że ten element produkcji zaskoczył jej autorów. Wilson podał też ciekawe statystyki: w Diablo III codziennie grywa milion osób.
Space Hulk - pierwszy zapis rozgrywki
Adrian Werner, 29 marca 2013, 09:30
W sieci pojawił się piętnastominutowy filmik stanowiący zapis rozgrywki z turowej strategii Space Hulk. To pierwsza okazja, aby zobaczyć jak gra prezentuje się w akcji.
Leisure Suit Larry: In the Land of the Lounge Lizard HD pojawi się w maju. Twórcy wyjawiają plany na przyszłość
Łukasz Szliselman, 29 marca 2013, 09:24
Zgodnie z najświeższymi doniesieniami, w Leisure Suit Larry: In the Land of the Lounge Lizard HD zagramy w drugiej połowie maja. Po premierze tytułu, twórcy zajmą się produkcją hazardowej gry free-to-play w świecie Larry’ego Laffera.
PlayStation 4 z dużym dyskiem twardym. Mamy nowe informacje na temat DualShocka 4 i kamery PS Eye
Kamil Zwijacz, 28 marca 2013, 12:59
Podczas prezentacji na Game Developers Conference ujawniono garść nowych informacji na temat konsoli PlayStation 4, kontrolera DualShock 4 i nowej wersji kamery PlayStation Eye. Dowiedzieliśmy się także, że do sprzętu dołączane będą dyski twarde o dużej pojemności i headsety.
Graficzne rewelacje od Nvidii – realistyczna fizyka destrukcji, ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych
Łukasz Szliselman, 28 marca 2013, 12:00
Firma Nvidia zaprezentowała najnowsze wersje swoich technologii odwzorowania fizyki. Zademonstrowane symulacje pokazują kolejny poziom w odwzorowaniu realistycznej destrukcji, ruchów ubrań, płynów i efektów cząsteczkowych.
Fotorealistyczne twarze w wydaniu Activision
Łukasz Szliselman, 28 marca 2013, 10:50
Firma Activision zaprezentowała nowoczesną technologię renderowania twarzy. Trzeba przyznać, że efekty pracy grafików z amerykańskiej korporacji robią ogromne wrażenie. Zobaczcie sami!
Blacklight Retribution, Primal Carnage: Genesis i Spelunky wśród niezależnych gier zapowiedzianych na PS4, PS3 i PSV
Marcin Pietruszewski, 26 marca 2013, 11:55
Producenci gier niezależnych szturmują rynek konsol firmy Sony. Podczas Game Developers Conference poznaliśmy listę tytułów, które mają pojawić się na PlayStation 3, PlayStation 4 i PlayStation Vita. Wśród nich znajdziemy wiele projektów znanych już wcześniej z innych platform.
CryEngine 3 i Unreal Engine 4 – nowości wprost z GDC
Przemysław Bartula, 26 marca 2013, 11:08
Firma Crytek podczas odbywającego się obecnie Game Developers Conference, zaprezentowała zwiastun gier tworzonych przy wykorzystaniu jej najnowszego silnika – CryEngine 3. Podobnie postąpili deweloperzy z Epic Studios, upubliczniając teaser silnika Unreal Engine 4.
Na imprezie GDC pod koniec marca poznamy szczegóły gry Phantom Pain
Marcin Skierski, 15 marca 2013, 18:45
Joakim Mogren, którego prawdziwa tożsamość wciąż pozostaje nieznana, zapowiedział w wywiadzie dla programu GT.TV, że na imprezie Game Developers Conference poznamy konkrety dotyczące tajemniczej gry Phantom Pain. Joakim Mogren to rzekomy prezes studia Moby Dick, które swój pierwszy projekt ujawniło na ubiegłorocznej imprezie Spike VGA.
Battlefield 4 – oficjalna zapowiedź i pokaz 26 marca?
Michał Kułakowski, 9 marca 2013, 17:05
Wszystko wskazuje na to, że Electronic Arts przygotowuje się do oficjalnej zapowiedzi Battlefield 4. Premierowy pokaz gry najprawdopodobniej będzie miał miejsce 26 marca w San Francisco, w czasie trwającej tam branżowej konferencji GDC.
Badanie GDC - 44% deweloperów chce skorzystać z crowdfundingu
Marcin Skierski, 4 marca 2013, 11:40
Z badania przeprowadzonego przez organizatorów imprezy Game Developers Conference wynika, że 44% ankietowanych deweloperów ma zamiar skorzystać z crowdfundingu, aby zdobyć fundusze na stworzenie gry. Pokazuje to coraz większą popularność tego modelu finansowania.
Journey, Dishonored i The Walking Dead wśród najczęściej nominowanych do nagród Game Developers Choice
Marcin Pietruszewski, 25 stycznia 2013, 12:25
Coroczne nagrody Game Developers Choice zostaną przyznane już po raz trzynasty. Właśnie poznaliśmy listę gier nominowanych do zwycięstwa w poszczególnych kategoriach.
Twórcy gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów rezygnują z zabezpieczeń DRM w przyszłych tytułach
Marek Oramus, 9 marca 2012, 09:30
Marcin Iwiński ze studia CD Projekt RED zapewnił podczas konferencji Game Developers Conference 2012, że w żadnym przyszłym tytule tej firmy nie zostanie wykrorzystane zabezpieczenie DRM. Z kolei w Wielkiej Brytanii wyczerpano pulę dostępnych egzemplarzy edycji kolekcjonerskiej gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów na Xboksa 360.
Bastion, The Elder Scrolls V: Skyrim, Portal 2 oraz Wiedźmin 2: Zabójcy Królów walczą o nagrody Game Developers Choice
Mateusz Kądziołka, 6 stycznia 2012, 10:11
Organizatorzy dwunastej edycji Game Developers Choice Awards – konkursu, w którym profesjonaliści przyznają wyróżnienia najlepszym produkcjom mijającego roku – opublikowali w Sieci listę gier nominowanych do tych prestiżowych nagród branżowych.
Spiral Knights, Rift i FrontierVille w walce o nagrody Game Developers Choice Online Awards
Mateusz Kądziołka, 24 sierpnia 2011, 10:35
Organizatorzy konferencji GDC Online opublikowali w sieci listę tytułów nominowanych do nagród Game Developers Choice Online Awards przyznawanych najlepszym grom sieciowym. Wśród tegorocznych faworytów są Rift, Spiral Knights oraz FrontierVille.
GDC prawie na żywo - naGRAnie #14
Przemysław Zamęcki, 12 marca 2011, 19:16
Po raz czternasty (a właściwie piętnasty, jeśli liczyć odcinek zerowy) spotykamy się z Wami w naGRAniu, czyli cyklicznym podcaście serwisu gameplay.pl. Jednocześnie przepraszamy słuchaczy za tygodniową obsuwę, ale była ona spowodowana czynnikami niezależnymi od nas (prawdę mówiąc ode mnie, no, ale nie wnikajmy w szczegóły ;)
Wymieszajmy narrację i mechanikę - Kent Hudson na GDC11
Krzysztof Gonciarz, 5 marca 2011, 07:41
Ciekawy wykład o pozytywnym wykorzystaniu mechaniki w narracji i narracji w mechanice.
GDC 2011: Thief 4 żyje
Łukasz Malik, 5 marca 2011, 07:33
Thief 4 żyje, a w grze będzie użyty system GRAPS, który będzie dostosowywał muzykę do tego co się dzieje na ekranie. Niestety to tyle informacji, które mamy dla Was z GDC.
Cliff Bleszinski i kreatywna siła przebicia (GDC11)
Krzysztof Gonciarz, 4 marca 2011, 11:17
Wykład o robieniu szumu wokół siebie.
Chris Crawford wspomina dawny świat gier komputerowych (GDC11)
Krzysztof Gonciarz, 4 marca 2011, 10:12
"Frodo nie rozwiązywał na skraju wulkanu zagadek, nie skakał i nie walczył z przeciwnikami!"
Satoru Iwata krytykuje AppStore, dostrzega problemy branży i wspomina jej historię (GDC 2011)
Krzysztof Gonciarz, 3 marca 2011, 07:25
Prezes Nintendo wygłosił najważniejszy wykład tegorocznego Game Developers Conference. Byliśmy tam i wysłuchaliśmy jego słów.