Gra o złośliwej gęsi tryumfuje w GDC Awards
Minionej nocy ogłoszono zwycięzców Game Developers Choice Awards. Grą roku zostało Untitled Goose Game. Z kolei najwięcej statuetek zgarnęło Control od studia Remedy.
- Rozdano Game Developers Choice Awards. Grą roku ogłoszono Untitled Goose Game. Z kolei najwięcej statuetek zgarnęło Control.
- Poznaliśmy również zwycięzców nagród IGF. Tutaj tryumfowało A Short Hike.
Choć impreza Game Developers Conference (w skrócie GDC) została przeniesiona na lato, nie wpłynęło to na termin rozdania Game Developers Choice Awards. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, minionej nocy poznaliśmy zwycięzców tych prestiżowych nagród. Najlepszą grą roku 2019 według International Choice Awards Network (ICAN), w skład którego wchodzą wybrani twórcy gier z różnych gałęzi branży elektronicznej rozrywki, zostało Untitled Goose Game od studia House House Games. Kapitułę Game Developers Choice Awards urzekł uroczy styl tytułu oraz jego gameplay, którego istotnymi elementami są rozwiązywanie zagadek, skradanie się oraz kreatywne myślenie. Zresztą nie ją jedną. Przypominamy bowiem, że Untitled Goose Game otrzymało także najważniejsze wyróżnienie podczas gali D.I.C.E. Awards.
Innym dużym wygranym Game Developers Choice Awards okazało się Control. Najnowsze dzieło studia Remedy zgarnęło trzy statuetki – za najlepszą technologię, dźwięk oraz styl graficzny. Powody do zadowolenia ma także ekipa ZA/UM. Otrzymali oni nagrody za najlepszy debiut oraz najlepszą fabułę (Disco Elysium). Istotnym zwycięzcą był również Sky: Children of the Light. Artystyczna przygodówka od studia thatgamecompany zwyciężyła w głosowaniu publiczności.
Z kolei największym przegranym Game Developers Choice Awards okazało się Death Stranding. Produkcja Hideo Kojimy i jego zespołu miała szansę na aż siedem nagród, ale nie otrzymała żadnej.
Podczas gali Game Developers Choice Awards rozdano także wyróżnienia specjalne, nieprzyznawane przez ICAN. Nagrodą dla ambasadora organizatorzy gali zdecydowali się obdarować Kate Edwards, byłą przewodniczącą International Game Developers Association i obecną dyrektorkę Global Game Jam. Z kolei statuetkę dla pioniera zgarnęła Roberta Williams za jej pracę przy tak kultowych przygotówkach, jak King’s Quest, Mystery House czy Phantasmagoria.
Poniżej prezentujemy pełną listę laureatów Game Developers Choice Awards
Gra roku
Zwycięzca
- Untitled Goose Game (House House/Panic)
Pozostali nominowani
- Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
- Control (Remedy Entertainment/505 Games)
- Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)
- Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
Najlepsza gra VR/AR
Zwycięzca
- Vader Immortal (ILMxLAB/Disney)
Pozostali nominowani
- Blood & Truth (SCEE Studio London/Sony Interactive Entertainment)
- Asgard's Wrath (Sanzaru Games/Oculus Studios)
- Boneworks (Stress Level Zero)
- Pistol Whip (Cloudhead Games)
Najlepszy styl graficzny
Zwycięzca
- Control (Remedy Entertainment/505 Games)
Pozostali nominowani
- Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
- Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)
- Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
- Disco Elysium (ZA/UM)
Najlepsza technologia
Zwycięzca
- Control (Remedy Entertainment/505 Games)
Pozostali nominowani
- Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
- Call of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision)
- Apex Legends (Respawn Entertainment/Electronic Arts)
- Noita (Nolla Games)
Najlepsza fabuła
Zwycięzca
- Disco Elysium (ZA/UM)
Pozostali nominowani
- Control (Remedy Entertainment/505 Games)
- Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
- The Outer Worlds (Obsidian Entertainment/Private Division)
- Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
Najlepsza gra mobilna
Zwycięzca
- What the Golf? (Triband Productions/The Label Limited)
Pozostali nominowani
- Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
- Grindstone (Capybara Games)
- Sky: Children of the Light (thatgamecompany)
- Call of Duty: Mobile (TiMi Studios/Activision)
Nagroda za innowację
Zwycięzca
- Baba Is You (Hempuli)
Pozostali nominowani
- Untitled Goose Game (House House/Panic)
- Disco Elysium (ZA/UM)
- Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
- Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
Najlepsze mechanizmy rozgrywki
Zwycięzca
- Baba Is You (Hempuli)
Pozostali nominowani
- Outer Wilds (Mobius Digital/Annapurna Interactive)
- Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
- Sekiro: Shadows Die Twice (FromSoftware/Activision)
- Untitled Goose Game (House House/Panic)
Najlepsza oprawa audio
Zwycięzca
- Control (Remedy Entertainment/505 Games)
Pozostali nominowani
- Death Stranding (Kojima Productions/Sony Interactive Entertainment)
- Sayonara Wild Hearts (Simogo/Annapurna Interactive)
- Untitled Goose Game (House House/Panic)
- Call of Duty: Modern Warfare (Infinity Ward/Activision)
Najlepszy debiut
Zwycięzca
- ZA/UM (Disco Elysium)
Pozostali nominowani
- Mobius Digital (Outer Wilds)
- William Chyr Studios (Manifold Garden)
- Foam Sword Games (Knights and Bikes)
- Chance Agency (Neo Cab)
Nagroda publiczności
Zwycięzca
Sky: Children of the Light (thatgamecompany)
Nagroda dla pioniera
Roberta Williams
Nagroda dla ambasadora
Kate Edwards
Nagrody IGF
Przy okazji Game Developers Choice Awards przyznano także nagrody IGF dla najlepszych produkcji niezależnych. Tutaj największym wygranym okazało się A Short Hike od Adama Robinsona-Yu. Tytuł został uznany za najlepszego „indyka” roku zarówno przez jury, jak i publiczność. Pełną listę laureatów znajdziecie poniżej.
Nagroda główna imienia Seumasa McNally’ego
Zwycięzca
- A Short Hike (Adam Robinson-Yu)
Pozostali nominowani
- Eliza (Zachtronics)
- Untitled Goose Game (House House)
- Mutazione (Die Gute Fabrik)
- Slay the Spire (Mega Crit Games)
- Anodyne 2: Return to Dust (Sean Han Tani & Marina Kittaka)
Najlepsze mechanizmy rozgrywki
Zwycięzca
- Patrick's Parabox (Patrick Traynor)
Pozostali nominowani
- Katana ZERO (Askiisoft)
- Lonely Mountains: Downhill (Megagon Industries)
- Slay the Spire (Mega Crit Games)
- A Short Hike (Adam Robinson-Yu)
- Elsinore (Golden Glitch)
Najlepsza oprawa graficzna
Zwycięzca
- Knights and Bikes (Foam Sword)
Pozostali nominowani
- Mutazione (Die Gute Fabrik)
- Void Bastards (Blue Manchu)
- Creature in the Well (Flight School Studio)
- Eastward (Pixpil)
- Stone Story RPG (Martian Rex / standardcombo)
Najlepsza fabuła
Zwycięzca
- Heaven's Vault (inkle)
Pozostali nominowani
- Mutazione (Die Gute Fabrik)
- Elsinore (Golden Glitch)
- Wide Ocean, Big Jacket (Turnfollow)
- Eliza (Zachtronics)
- LIONKILLER (Sisi Jiang)
Najlepsza oprawa audio
Zwycięzca
- Mutazione (Die Gute Fabrik)
Pozostali nominowani
- Observation (No Code)
- Vectronom (Ludopium)
- Astrologaster (Nyamyam)
- Knights and Bikes (Foam Sword)
- Untitled Goose Game (House House)
Nagroda Nuovo dla najbardziej abstrakcyjnej i nietypowej gry
Zwycięzca
- The Space Between (Christoph Frey)
Pozostali nominowani
- Tales From Off-Peak City Vol. 1 (Cosmo D)
- Infini (Barnaque)
- Life Tastes Like Cardboard (Demensa)
- Promesa (Julián Palacios)
- Song of Bloom (Philipp Stollenmayer)
- The Longing (Studio Seufz)
- PAGAN: Autogeny (Oleander Garden)
Najlepsza gra studencka
Zwycięzca
- BORE DOME (Goblin rage)
Pozostali nominowani
- Orbital Bullet (SmokeStab)
- A Juggler's Tale (kaleidoscube)
- Forgotten (Mutiny Games)
- Neon Beats (OKYO Games)
- Nothing In Sight (Nothing In Sight Team)
Nagroda publiczności
Zwycięzca
- A Short Hike (Adam Robinson-Yu)
Na koniec zapraszamy jeszcze do obejrzenia pełnej gali Game Developers Choice Awards oraz IGF Awards. Ze względu na zaistniałe okoliczności, była ona dość nietypowa. Jej zapis znajdziecie w tym miejscu.