autor: Zuzanna Domeradzka
Niespodziewanie Control na PC otrzymuje nową aktualizację. Dodaje ona misję dotąd dostępną wyłącznie na PlayStation, w której wystąpił reżyser Death Stranding 2
Control: Ultimate Edition otrzymało aktualizację wprowadzającą dodatkową zawartość. W końcu posiadacze gry na PC będą mogli zagrać w misję z Hideo Kojimą.

Od premiery wersji Ultimate gry Control od studia Remedy Entertainment minęło niemal 5 lat – od tego czasu nie otrzymała ona zbyt wielu aktualizacji, m.in. dlatego, że deweloperzy są pochłonięci opracowywaniem jej kontynuacji. Z tego też względu może zaskakiwać wypuszczenie całkiem sporego update’u skupiającego się nie tylko na poprawkach błędów.
Studio Remedy poinformowało, że Control: Ultimate Edition w wersji PC jeszcze dzisiaj otrzyma aktualizację (w pierwszej kolejności trafi na Steam i Epic Games Store, później na GOG-a). Update 1.30 ukaże się w późniejszym czasie również na PlayStation 5 i Xboxach Series X/S (deweloperzy dają sobie w ten sposób czas na dopracowanie aktualizacji, jako że nad rozwojem gry czuwa już tylko garstka ludzi).
Posiadacze Control: Ultimate Edition na PC oraz konsolach obecnej generacji w końcu otrzymają dostęp do de facto ekskluzywnej do tej pory zawartości. Najnowsza aktualizacja wprowadzi bowiem 3 stroje, które można było zdobyć wcześniej tylko za preorder gry. Oprócz tego gracze wszyscy gracze zapoznają się z misją „Dr. Yoshimi Tokui's Guided Imagery Experience”. W zadaniu tym usłyszymy głos samego Hideo Kojimy, czyli japońskiego dewelopera odpowiedzialnego m.in. za serię Death Stranding (warto tu przypomnieć, że wczoraj poznaliśmy datę premiery DS 2) czy Metal Gear Solid. Do tej pory mieli do niego dostęp tylko posiadacze wersji Digital Deluxe Control na PS4.
Ponadto update wprowadzi funkcje wpływające na oprawę graficzną oraz optymalizację Control: Ultimate Edition. Najważniejsze z nowinek to:
- obsługa technologii HDR;
- dodatkowa opcja graficzna – ultra ray tracing;
- obsługa monitorów o szerokoformatowych ekranach (do 48:9);
- ustawienie Field of View podczas rozgrywki;
- obsługa technologii DLSS dla dowolnych rozdzielczości oraz DLAA.
Poprawiono również rozmaite błędy wpływające bezpośrednio na rozgrywkę, a także usterki związane ze skalowaniem rozdzielczości czy denerwującymi dźwiękami w przerywnikach filmowych i napisach końcowych gry.