Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 sierpnia 2023, 14:10

Alan Wake 2 czerpie z popularnego filmu Martina Scorsese i Control [Aktualizacja: 14 minut gameplayu]

Co kryje się za najnowszym trailerem Alana Wake’a 2? Sam Lake ze studia Remedy postanowił uchylić rąbka tajemnicy.

Źródło fot. Remedy Entertainment
i

Aktualizacja

W sieci pojawił się 14-minutowy gameplay z Alan Wake 2 prosto z targów gamescom. Możecie go zobaczyć poniżej:

Oryginalna wiadomość (23 sierpnia)

Wczoraj zaprezentowano nowy zwiastun Alana Wake’a 2, który ujrzał światło dzienne z okazji targów gamescom 2023 (zobaczycie go poniżej). W nieco ponad półtoraminutowym trailerze upchnięto sporo treści, które z pewnością zainteresują fanów tego cyklu horrorów.

O tym, co znaczą przedstawione na zwiastunie poszlaki i symbolika, opowiedział dyrektor kreatywny Remedy – Sam Lake.

Inspiracja Taksówkarzem?

Na zwiastunie możemy zobaczyć Nowy Jork, a raczej jego przerażające, ciemne odbicie w postaci Leża Mroku, w którym pisarz ma się znajdować, szukając ucieczki.

Sam Lake potwierdził, iż ta mroczna interpretacja miasta była inspirowana tym, co wykreowano w Taksówkarzu Martina Scorsese z 1976 r.

To bardzo ikoniczna, pełna przestępczości atmosfera niebezpiecznego i przerażającego Nowego Jorku – każda powierzchnia pełna graffiti, mnóstwo śmieci na ulicach, zawsze jest noc, zawsze pada deszcz.

Powiązania z Control

Nowy zwiastun pobudził wyobraźnię fanów, którzy zaczęli w Alanie Wake’u 2 dopatrywać się powiązań z poprzednią grą studia Remedy – Control.

Pod koniec trailera widzimy protagonistę stojącego w przepełnionej czerwonym światłem surrealistycznej lokacji z torami kolejowymi, a towarzyszące tej scenerii szepty przypominają Syk (ang. Hiss) – międzywymiarowy byt, który pojawił się w Control właśnie.

Sam Lake przyznaje, że pomiędzy Alanem Wake 2 i Control mogą wystąpić pewne powiązania, lecz nie doprecyzował, o co dokładnie chodzi.

Mogę potwierdzić, że Syk nie odgrywa w żadnej znaczącej roli w tym doświadczeniu. Czerwone światło z pewnością jest częścią podróży, którą rozpoczęliśmy z Control, patrząc na uderzające wizualizacje i horrory w stylu art house.

Światło i ciemność są ważnymi elementami, a […] nie zawsze jest to czyste białe światło. Stylizacja w dużej mierze opiera się również na nowoczesnej fotografii z lampą błyskową. Używamy więc kolorowych świateł, aby powiązać je z nadprzyrodzonymi wydarzeniami. […] ma to swoje własne kontekstowe znaczenie w tej grze i w Mrocznym Miejscu.

To nie jest tak, że „ta produkcja jest częścią Remedy Connected Universe". Myślę, że nasi odbiorcy i fani Control będą zaskoczeni liczbą powiązań, ale […] może nie należy o tym myśleć tylko w kontekście.

W zwiastunie znaleziono więcej powiązań, tak jak chociażby fragment talk-show z prawdziwymi aktorami – jego tytuł to In Between With Mr. Door. O postaci Mr Doora wspomina również jeden z bohaterów Control – brat protagonistki, Dylan, który twierdzi, że Pan Drzwi nawiedza go w snach.

Sam Lake nie potwierdził tego potencjalnego punktu wspólnego ani mu nie zaprzeczył, możliwe więc, że deweloperzy faktycznie planują głębsze powiązania w ramach tzw. Remedy Connected Universe.

Deweloper mówił także o wielu easter eggach i innych „smaczkach” dla fanów. Pełne omówienie zwiastuna znajdziecie tutaj.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej