Alan Wake 2 czerpie z popularnego filmu Martina Scorsese i Control [Aktualizacja: 14 minut gameplayu]
Co kryje się za najnowszym trailerem Alana Wake’a 2? Sam Lake ze studia Remedy postanowił uchylić rąbka tajemnicy.
Aktualizacja
W sieci pojawił się 14-minutowy gameplay z Alan Wake 2 prosto z targów gamescom. Możecie go zobaczyć poniżej:
Oryginalna wiadomość (23 sierpnia)
Wczoraj zaprezentowano nowy zwiastun Alana Wake’a 2, który ujrzał światło dzienne z okazji targów gamescom 2023 (zobaczycie go poniżej). W nieco ponad półtoraminutowym trailerze upchnięto sporo treści, które z pewnością zainteresują fanów tego cyklu horrorów.
O tym, co znaczą przedstawione na zwiastunie poszlaki i symbolika, opowiedział dyrektor kreatywny Remedy – Sam Lake.
Inspiracja Taksówkarzem?
Na zwiastunie możemy zobaczyć Nowy Jork, a raczej jego przerażające, ciemne odbicie w postaci Leża Mroku, w którym pisarz ma się znajdować, szukając ucieczki.
Sam Lake potwierdził, iż ta mroczna interpretacja miasta była inspirowana tym, co wykreowano w Taksówkarzu Martina Scorsese z 1976 r.
To bardzo ikoniczna, pełna przestępczości atmosfera niebezpiecznego i przerażającego Nowego Jorku – każda powierzchnia pełna graffiti, mnóstwo śmieci na ulicach, zawsze jest noc, zawsze pada deszcz.
Powiązania z Control
Nowy zwiastun pobudził wyobraźnię fanów, którzy zaczęli w Alanie Wake’u 2 dopatrywać się powiązań z poprzednią grą studia Remedy – Control.
Pod koniec trailera widzimy protagonistę stojącego w przepełnionej czerwonym światłem surrealistycznej lokacji z torami kolejowymi, a towarzyszące tej scenerii szepty przypominają Syk (ang. Hiss) – międzywymiarowy byt, który pojawił się w Control właśnie.
Sam Lake przyznaje, że pomiędzy Alanem Wake 2 i Control mogą wystąpić pewne powiązania, lecz nie doprecyzował, o co dokładnie chodzi.
Mogę potwierdzić, że Syk nie odgrywa w żadnej znaczącej roli w tym doświadczeniu. Czerwone światło z pewnością jest częścią podróży, którą rozpoczęliśmy z Control, patrząc na uderzające wizualizacje i horrory w stylu art house.
Światło i ciemność są ważnymi elementami, a […] nie zawsze jest to czyste białe światło. Stylizacja w dużej mierze opiera się również na nowoczesnej fotografii z lampą błyskową. Używamy więc kolorowych świateł, aby powiązać je z nadprzyrodzonymi wydarzeniami. […] ma to swoje własne kontekstowe znaczenie w tej grze i w Mrocznym Miejscu.
To nie jest tak, że „ta produkcja jest częścią Remedy Connected Universe". Myślę, że nasi odbiorcy i fani Control będą zaskoczeni liczbą powiązań, ale […] może nie należy o tym myśleć tylko w kontekście.
W zwiastunie znaleziono więcej powiązań, tak jak chociażby fragment talk-show z prawdziwymi aktorami – jego tytuł to In Between With Mr. Door. O postaci Mr Doora wspomina również jeden z bohaterów Control – brat protagonistki, Dylan, który twierdzi, że Pan Drzwi nawiedza go w snach.
Sam Lake nie potwierdził tego potencjalnego punktu wspólnego ani mu nie zaprzeczył, możliwe więc, że deweloperzy faktycznie planują głębsze powiązania w ramach tzw. Remedy Connected Universe.
Deweloper mówił także o wielu easter eggach i innych „smaczkach” dla fanów. Pełne omówienie zwiastuna znajdziecie tutaj.