autor: Michał Kułakowski
Prezentacje silników Unreal Engine 4 i FOX Engine
W sieci pojawiły się dwa nowe filmy pokazujące możliwości silników graficznych Unreal Engine 4 i FOX Engine. Obejrzymy więc ponad trzyminutowe demo Infiltrator, które zostało zapowiedziane w tym tygodniu przez Epic Games. Ze strony studia Hideo Kojimy możemy natomiast liczyć na prezentację technologii oświetlenia oraz animacji i modeli postaci.
W ostatnim dniu konferencji deweloperów GDC, którą zorganizowano w San Francisco, w internecie pojawiły się nowe materiały związane z dwoma nowymi silnikami graficznymi stworzonymi z myślą o komputerach PC i konsolach kolejnej generacji.
Do sieci wyciekła przed czasem pełna wersja filmowego dema technologicznego Unreal Engine 4, zatytułowanego Infiltrator. Zostało ono zapowiedziane kilka dni temu, w postaci krótkiego teasera, przez firmę Epic Games. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych zwiastunów pokazujących możliwości engine'ów amerykanów, producenci zapewniają, że całe demo jest generowane w czasie rzeczywistym. Udowodnili to zresztą w trakcie panelu na GDC, modyfikując w locie oświetlenie oraz efekty pojawiające się na ekranie. Demonstracja miała odbywać się na komputerze wyposażonym w pojedynczą kartę GeForce GTX 680 i procesor Intel Core i7. Poprzednia wersja Unreal Engine była przez wiele lat jednym z najpopularniejszych silników wykorzystywanych przed dziesiątki twórców gier z całego świata. Epic liczy na to, że jego czwarta odsłona po raz kolejny stanie się obowiązującym standardem dla największych studiów deweloperskich.
Nieco inną prezentację przygotowali japońscy programiści ze studia Kojima Productions. Na filmie zarejestrowanym w trakcie panelu dyskusyjnego w San Francisco, o którym pisaliśmy już przy okazji zapowiedzi Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, zobaczymy w akcji silnik FOX Engine, który napędzać będzie nowe odsłony serii Metal Gear Solid oraz w zmodyfikowanej formie grę Pro Evolution Soccer 2014. Twórcy skupili się na kilku aspektach opracowanej technologii, mającej zapewniać fotorealistyczną grafikę. Po raz kolejny mogliśmy obejrzeć odtworzoną w wirtualnym świecie salę konferencyjną firmy, trójwymiarowe modele postaci, broni i przedmiotów, a także narzędzia oraz edytor przygotowany z myślą o deweloperach. Twórcy pokazali również fragmenty ubiegłorocznego zwiastuna Metal Gear Solid: Ground Zeroes, które w przeciwieństwie do oryginału zostały wygenerowane w czasie rzeczywistym, w świetle dziennym i przy bezchmurnej pogodzie. Poza tym, film przedstawia proces digitalizacji twarzy aktora, użyczającego swego wyglądu postaci w Metal Gear Solid 5.