autor: Bartosz Woldański
Nowy Steam Controller zaprezentowany
Firma Valve ogłosiła, że nowy prototyp kontrolera Steam, nad którym pracuje w pocie czoła od wielu miesięcy, zostanie zaprezentowany podczas tegorocznej edycji Game Developers Conference (GDC), która odbędzie się już w przyszłym tygodniu. Nie musimy jednak czekać do wydarzenia, by spojrzeć na odmieniony projekt gamepada, ponieważ do sieci trafiły obrazki prezentujące jego odświeżony wygląd.
Zapowiedziany pod koniec września ubiegłego roku Steam Controller wzbudził od samego początku spore emocje, mimo że mamy do czynienia „tylko” z kolejnym gamepadem. Jednak nieco różniącym się od obecnie dostępnych na rynku urządzeń wskazujących tego typu. O tym, czym kontroler firmy Valve wyróżnia się na tle innych padów, możecie szerzej przeczytać w naszej wiadomości. Chociaż jest ona już nieco nieaktualna, bowiem – jako że ciągle mamy do czynienia z prototypem – zaszły kluczowe zmiany w projekcie. Omówiono je wstępnie na konferencji Steam Dev Days, a teraz możemy przyjrzeć się dokładnie, jaka jest różnica pomiędzy starą a nową wersją kontrolera, która zostanie przedstawiona przez Valve na GDC 2014.
Zgodnie z obietnicą, odmieniony Steam Controller został pozbawiony dotykowego wyświetlacza na rzecz standardowych przycisków znanych z innych gamepadów. Najwidoczniej Valve, a być może także użytkownicy pierwszych prototypów, uznało, że rozwiązanie nie do końca się sprawdzało. Zatem zamiast ekranu dotykowego w samym sercu kontrolera zamieszczono dwa przyciski (stop i play) oraz logo firmy. Niżej znajduje krzyżak (po lewej stronie) oraz przyciski AXYB (po prawej stronie), czyli oznaczenia znane chociażby z xboksowego pada. Zapewne urządzenie ujrzymy w akcji już w przyszłym tygodniu na GDC 2014, a tymczasem pozostaje zobaczyć, jak poprzednia wersja prototypu z panelami dotykowymi zastępującymi gałki analogowe sprawdza się w wybranych grach.
Wydarzenie Game Developers Conference odbędzie się 17-21 marca 2014 roku w San Francisco. Oprócz Valve pojawi się wiele innych firm nie tylko z branży gier wideo. Na imprezie spodziewamy się między innymi ujawnienia przez koncern Microsoft bibliotek DirectX 12, które – podobnie jak OpenGL – mają być odpowiedzią na technologię AMD Mantle, do tej pory dostępną jedynie w Battlefieldzie 4.