„To był bardzo przygnębiający dzień”. Twórcy hitowego survivalu z otwartym światem rzucają nowe światło na pozew od Nintendo i wspominają szaloną premierę Palworld
Podczas panelu Game Developers Conference twórcy Palworld powspominali premierę gry i opowiedzieli o swojej reakcji na pozew ze strony firmy Nintendo.

Podczas trwającego obecnie wydarzenia Game Developers Conference zorganizowano panel z udziałem Johna Buckleya, pracującego w znanym z Palworld studiu Pocketpair. Powspominał on szaloną premierę gry we wczesnym dostępie oraz opowiedział o tym, jaki wpływ na firmę miał pozew ze strony Nintendo.
- Stwierdził on, że atmosfera w studiu jest bardzo przyjacielska i to pomogło zespołowi poradzić sobie z wieloma trudnościami. Po premierze Palworld osiągnęło rekord aktywności na poziomie 2,1 mln graczy bawiących się równocześnie na Steamie. Jak bardzo twórcy nie byli na to przygotowani, najlepiej pokazuje fakt, że początkowo ze serwery odpowiadał raptem jeden pracownik.
- Popularność gry zszokowała twórców. Pierwotnie zakładali, że wzbudzi ona zainteresowanie głównie w Japonii. W rzeczywistości stała się globalnym fenomenem. Autorzy twierdzą, że nie mają za bardzo pojęcia, dlaczego Palworld odniosło znacznie większy sukces niż poprzednie produkcje zespołu. Jak lekko żartobliwie stwierdził Buckley:
Ludzie zawsze pytają nas: jak przyciągnęliście tylu graczy? Ale my nie wiemy. Gdybyśmy wiedzieli, jak to zrobić, to zrobilibyśmy to ponownie, ale my naprawdę nie mamy pojęcia, jak to się stało.
Buckley przyznał również, że dzień, w którym studio został pozwane przez firmę Nintendo był bardzo przygnębiający, bo deweloperzy z Pocketpair są wielkimi fanami serii Pokemon.
- Twórcy obawiali się także reakcji najbardziej hardkorowych fanów Nintendo, dlatego zdecydowali się zatrudnić ochroniarzy do biura.
- Nintendo zarzuca twórcom Palworld naruszenie kilku patentów. Do tej pory dotyczyło to tylko Japonii, ale niedawno koncern uzyskał jeden z nich także w USA. Buckley nie odniósł się do tej kwestii bezpośrednio, ale warto zwrócić uwagę, że aktualizacje do Palworld mocno zmieniły kilka elementów gry – w sposób, który wydaje się zaprojektowany właśnie po to, aby oddalić rozwiązania w grze od wspomnianych patentów. Przykładowo stworki nie są już przyzywane poprzez rzucenie „pokeballem” i po prostu pojawiają się przy graczu.
Palworld ukazało się pierwotnie tylko na PC i konsolach Xbox One, Xbox Series X i Xbox Series S w styczniu 2024 roku. Osiem miesięcy później gra trafiła także na PS5.