autor: Łukasz Szliselman
Wiedźmin 3: Dziki Gon i nowe ciekawostki z Game Developers Conference 2013
Podczas tegorocznego GDC studio CD Projekt RED zdradziło kilka nowinek na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dotyczą one m.in. animacji i systemu walki, a także przerywników filmowych z udziałem Jaskra.
Na tegorocznym Game Developers Conference wysłannik serwisu Kotaku dowiedział się od przedstawicieli studia CD Projekt RED kilku ciekawostek na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Nowe informacje zebraliśmy poniżej.
Najczęściej powtarzaną zmianą, której spodziewamy się po kolejnej odsłonie polskiej serii RPG jest duży, otwarty świat. Okazuje się jednak, że swoboda w Wiedźminie 3 nie kończy się na nieskrępowanym poruszaniu się po lokacjach. Gracze będą mogli sami zdecydować, w jakiej kolejności brać się za poszczególne misje fabularne i poboczne. Co jakiś czas pomiędzy zadaniami pojawią się przerywniki filmowe, podsumowujące ostatnie przygody Geralta. Wystąpią one również wtedy, gdy powrócimy do zabawy po dłuższej przerwie. W takim wypadku zobaczymy krótką animację, w której stary kumpel wiedźmina, Jaskier, przypomni nam co się działo do tej pory.
CD Projekt RED mówi stanowcze „nie” sekwencjom QTE. Znikną one nie tylko ze starć na śmierć i życie lecz również z wszelkiej maści mini gier. Pojedynki wręcz zostaną oparte na podstawowym systemie walki – wyprowadzanie ciosów pięściami nie powinno różnić się zbytnio od atakowania mieczem. Natomiast zupełnie zabraknie siłowania się na rękę.
Walkę urozmaici wiele różnych nowości. Już po samej postawie Geralta poznamy, czy przeciwnik stanowi zagrożenie, czy nie. Stając naprzeciw pojedynczego wroga wiedźmin będzie raczej rozluźniony, przekonany o swojej wyższości. Inaczej zachowa się jednak, gdy przyjdzie mu się zmierzyć z całą grupą atakujących. Zauważymy wówczas, że Geralt wyraźnie spięty i bardziej czujny.
W trakcie starć animacje mają być dobierane w zależności od pozycji postaci, kierunku ataku i tym podobnych czynników. Dzięki temu twórcy chcą uniknąć powtarzających się sekwencji identycznie wyglądających ruchów. Każde naciśnięcie przycisku odpowiadającego za atak ma oznaczać wyprowadzenie nowego ciosu, zatem „zaklikowywanie” myszki, czy pada, minie się z celem. Z kolei parowanie odbędzie się na zasadzie przytrzymania odpowiedniego przycisku. Geralt będzie w stanie się poruszać podczas blokowania. Posługiwanie się znakami zostanie uproszczone – dalej wybierzemy je z kołowego menu, ale podczas walki pomocne okażą się skróty klawiszowe.
Nieodłącznym elementem wiedźmińskiego wyposażenia są wszelakiej maści wywary i dekokty. Tym razem ścieżka rozwoju skupiająca się na alchemii nie będzie przeznaczona tylko dla orłów (czytaj: masochistów aka hardcore’owych graczy), a podążanie nią przyniesie spore korzyści. W „trójce” mikstury (w tym uzdrawiające) wypijemy nawet podczas walki. Twórcy wspominają jednak, że niektóre buteleczki warto będzie opróżnić zanim wdamy się w konflikt. Rzecz jasna „wiedźmińskie smakołyki” nadal będą toksyczne, a ich przedawkowanie zaowocuje przedwczesną śmiercią.
Jak już z pewnością zdążyliście zauważyć, w Wiedźminie 3 zadebiutują środki transportu w postaci łodzi i koni. O ile z pokładu tych pierwszych nie poprowadzimy działań ofensywnych (wszelkich zagrożeń, w tym wielorybów, będzie trzeba unikać), o tyle walka z końskiego grzbietu ma być możliwa. Trzeba pamiętać jednak, że jest to swego rodzaju uzupełnienie umiejętności Geralta, a nie jego główny atut. Atakowanie wszystkich napotkanych potworów z siodła będzie raczej kiepskim pomysłem.
CD Projekt RED nie rezygnuje ze swojej polityki przeciwnej uciążliwym zabezpieczeniom antypirackim. Wiedźmin 3: Dziki Gon, tak jak poprzednie odsłony cyklu, będzie pozbawiony DRM-ów. Twórcy wychodzą z założenia, że piraci prędzej czy później dopną swego, nie ma więc sensu psuć krwi uczciwym graczom. Możemy się też spodziewać masy darmowych aktualizacji i mini dodatków. Niewykluczone jednak, że twórcy opracują większe, płatne rozszerzenie.
Wciąż niejasna pozostaje kwestia daty premiery produkcji. Wiedźmin 3: Dziki Gon pojawi się w bliżej nieokreślonym terminie, w 2014 roku, w wersji na PC, PlayStation 4 oraz na następcę Xboksa 360. Możliwe, że grywalna wersja produkcji zostanie zaprezentowana na tegorocznych targach E3, w dniach 11-13 czerwca.
- Zapowiedź – Ostatnia przygoda Geralta - co przyniesie gra Wiedźmin 3: Dziki Gon?
- Oficjalna strona serii Wiedźmin