budżety gier - newsy i ciekawostki
Gry są za długie, a nadmuchane budżety ograniczają kreatywność, twierdzi były szef PlayStation
Marcin Bukowski, 5 grudnia 2024, 09:14
Były szef PlayStation wypowiedział się negatywnie o rosnących budżetach gier, które zabijają kreatywność. Biznesmen uważa również, że obszerne tytuły nie pasują do aktualnej rzeczywistości.
Porażka Concorda miała kosztować Sony fortunę. Pojawiły się nowe wyliczenia
Jakub Błażewicz, 30 października 2024, 12:15
Sony szybko pogrzebało szansę na wskrzeszenie Concorda. Najwyraźniej, jeśli wierzyć ostatnim pogłoskom, gra studia Firewalk i tak zbyt wiele kosztowała wydawcę.
Polska strategia Play of Battle ma budżet 20 mln złotych. W demo zagramy w przyszłym roku
Adrian Werner, 11 października 2024, 10:15
Poznaliśmy budżet polskiego RTS-a Play of Battle, przy którym pomaga Jacek Bartosiak, jak również plany twórców na przyszły rok.
„Projekt w tarapatach może stać się naprawdę duży”. Producent Dragon Age i Anthem oszacował wydatki na Concorda
Maciej Gaffke, 2 października 2024, 10:50
Mark Darrah przeanalizował potencjalny koszt produkcji nieudanej strzelanki Concord. Według niego Sony rzeczywiście mogło wydać na nią ok. 400 milionów dolarów.
Nad twórcami Concorda zawisło widmo zwolnień. Produkcja gry miała kosztować 400 milionów dolarów
Jakub Błażewicz, 20 września 2024, 18:50
Reżyser Concorda przeszedł na niższe, wspierające stanowisko, a zespół Firewalk Studio ma obawy co do przyszłości zarówno projektu, jak i zespołu.
Ubisoft wierzy w sukces Star Wars: Outlaws. Gra ma największy budżet marketingowy w historii wydawcy
Adrian Werner, 22 lipca 2024, 11:48
Firma Ubisoft pokłada wielkie nadzieje w Star Wars: Outlaws. Wydawca zapewnił grze największy budżet marketingowy w swojej historii.
Kultowe Crazy Taxi powróci jako wysokobudżetowy reboot dzięki firmie SEGA [Aktualizacja: potwierdzenie]
Jakub Błażewicz, 1 lipca 2024, 12:23
Crazy Taxi powróci wraz z wieloma innymi starymi seriami firmy SEGA, przy czym ta konkretna gra ma powstawać jako wysokobudżetowy reboot.
Max Payne Remake nie jest robiony „na odwal się”. Odnawiane klasyki mają budżet na poziomie Alan Wake 2
Adrian Werner, 21 marca 2024, 11:25
Studio Remedy pochwaliło się, że Max Payne Remake ma budżet porównywalny z tym, jakim dysponował Alan Wake 2.
Twórca Tekkena komentuje krytykę mikrotransakcji. „Jeśli nic nie zrobimy, gra umrze za kilka miesięcy”
Jakub Błażewicz, 29 lutego 2024, 09:40
Zapowiedź dodania mikrotransakcji do Tekkena 8 sfrustrowała graczy, ale z kolei te narzekania zirytowały Katsuhiro Haradę. Ojciec serii wskazał, jak bardzo wzrosły koszty produkcji gier.
Wiemy, ile pieniędzy pochłonęła produkcja Palworld. Początkowo hit Steama miał powstać w rok
Maciej Gaffke, 22 stycznia 2024, 22:28
Takuro Mizobe, jeden z twórców Palworld i CEO studia Pocketpair, zdradził, ile pieniędzy wydano do tej pory na produkcję gry. Przekazał również, że tytuł jest „daleki od ukończenia”.
Star Citizen otrzymał od graczy 650 milionów dolarów, tylko w listopadzie wpłacili 28 mln
Hubert Śledziewski, 4 grudnia 2023, 11:40
Zbiórka pieniędzy na grę Star Citizen przekroczyła już 650 milionów dolarów. Końca produkcji wciąż jednak nie widać.
CD Projekt wydał ogromne pieniądze na ratowanie reputacji Cyberpunka 2077
Kamil Kleszyk, 6 października 2023, 11:36
Fatalny stan techniczny gry Cyberpunk 2077 na premierę spowodował, że CD Projekt musiało sięgnąć głęboko do portfela, aby odzyskać zaufanie fanów.
Co miało większy budżet, Last of Us 2 czy Horizon Forbidden West? Sony niechcący ujawniło liczby
Jakub Błażewicz, 28 czerwca 2023, 21:55
Budżety The Last of Us: Part 2 oraz Horizon Forbidden West nie miały wyjść na światło dzienne, ale Sony nie postarało się z redakcją dokumentów sądowych.
Zbiórka na Star Citizen przebiła już łączny koszt produkcji CP2077, GTA 5 i RDR2
Jakub Błażewicz, 14 czerwca 2023, 18:22
Twórcy gry Star Citizen zebrali już tyle pieniędzy, że mogli by sami ufundować nie jedną, a co najmniej kilka gier na miarę Cyberpunka 2077 i GTA 5.
GTA 6 najdroższą grą w historii? Najnowsze plotki podają szaloną kwotę
Adrian Werner, 11 maja 2023, 09:51
W sieci pojawiły się ciekawe plotki, sugerujące szaloną kwotę, jaką pochłonie opracowanie GTA 6.
Forspoken kosztowną porażką, na grę wydano furę pieniędzy
Adam Celarek, 16 marca 2023, 15:00
Do sieci trafiła informacja o horrendalnym budżecie krytykowanego Forspoken. Społeczność graczy zareagowała zdziwieniem na wieść o ogromnych kosztach produkcji.
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty największym dodatkiem w historii CDP pod względem budżetu [Aktualizacja]
Adrian Werner, 20 stycznia 2023, 11:45
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty zapowiada się na dużą produkcję. Ma to być największe rozszerzenie w historii studia CD Projekt RED. AKTUALIZACJA: pod względem budżetu, pomyłka Parkietu.
„Budżety exclusive'ów na PS5 wyniosą 200 mln dolarów”, przewiduje weteran Sony
Adrian Werner, 6 września 2021, 12:49
Były szef Sony Worldwide Studios przewiduje, że budżety tytułów ekskluzywnych na PlayStation 5 będą rzędu 200 mln dolarów dla największych gier.
Genshin Impact pokazuje kosmiczne koszty rozwoju gry-usługi
Paweł Musiolik, 24 lutego 2021, 10:55
Szef studia MiHoYo zdradził, ile kosztowało stworzenie Genshin Impact. Chińskie studio wydało 100 milionów dolarów, a każdego roku w rozwój produkcji chce inwestować dwukrotność tej sumy.
Cyberpunk 2077 może mieć większy budżet od GTA 5
Jakub Błażewicz, 14 listopada 2020, 10:00
Analitycy Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska zaktualizowali prognozy sprzedaży gry Cyberpunk 2077. Podali też przewidywany budżet polskiej produkcji, który może okazać się wyższy niż w przypadku Grand Theft Auto V.
Były szef studiów PlayStation o zbyt drogiej produkcji gier: „To nie może trwać”
Bartosz Świątek, 25 czerwca 2020, 14:29
Shawn Layden – były prezes SIE Worldwide Studios, który pracował w Sony przez 25 lat – twierdzi, że koszty tworzenia gier stają się zbyt wysokie i w branży coś musi się zmienić. Jego zdaniem wyjściem mogłoby być postawienie na krótsze, bardziej skondensowane produkcje.
Star Citizen jedną z najdroższych gier w historii; zebrano 300 mln dolarów
Paweł Woźniak, 14 czerwca 2020, 13:38
W ramach zbiórki społecznościowej na symulator kosmiczny Star Citizen zebrano już ponad 300 mln dolarów. Czyni to produkcję jednym z najdroższych tytułów w historii gier wideo.
Remedy zadowolone z Control. Gra nie jest hitem, ale sprzedaje się dobrze
Adrian Werner, 5 grudnia 2019, 09:47
Prezes studia Remedy Entertainment zdradził, że wyprodukowanie gry Control kosztowało niecałe 30 mln euro. Zespół jest zadowolony z dotychczasowych wyników sprzedaży i spodziewa się, że gra będzie radziła sobie dobrze jeszcze przez długi czas.
Budżet Star Citizen przekroczył 200 milionów dolarów
Michał Kułakowski, 17 listopada 2018, 19:10
Budżet kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczył właśnie pułap 200 milionów dolarów. Od czasu zapowiedzi gry, która nastąpiła sześć lat temu, jej twórcy stale zbierają pieniądze, sprzedając graczom nie tylko dostęp do samego wciąż niedokończonego tytułu, ale także do statków oraz innych wirtualnych przedmiotów.
Shenmue III zebrało 7 milionów dolarów
Jakub Błażewicz, 23 lipca 2018, 19:14
Studio Ys Net poinformowało o zebraniu 7 milionów dolarów na produkcję Shenmue w ramach kampanii crowdfundingowych. Tym samym udało się osiągnąć kolejny cel dodatkowy wyznaczony przez twórców.
House Flipper – symulator remontowania domów kolejnym sukcesem PlayWay
Jakub Błażewicz, 21 maja 2018, 20:30
Firma PlayWay poinformowała o bardzo dobrej sprzedaży gry House Flipper. Wystarczył jeden dzień, by symulator remontów domów studia Empyrean zwrócił twórcom koszty produkcji, wynoszące ok. 500 tys. zł. Tym samym deweloper zdecydował się jak najszybciej wypuścić konsolowe i mobilne wersje tego tytułu.
Shadow of the Tomb Raider może kosztować nawet 135 mln dolarów
Adrian Werner, 12 maja 2018, 09:27
Szef studia Eidos Montreal dał do zrozumienia, że budżet Shadow of the Tomb Raider może wynieść nawet 135 mln dolarów, z czego 100 mln poszłoby na samą produkcję, a 35 mln na marketing.
Budżet Detroit: Become Human oraz dobra sprzedaż Heavy Rain
Jakub Błażewicz, 19 stycznia 2018, 11:00
W sieci pojawiły się informacje na temat produkcji studia Quantic Dream. Według doniesień koszt produkcji Detroit: Become Human zamyka się w kwocie 30 milionów euro, natomiast Heavy Rain zdołało dobić do 5,3 miliona sprzedanych egzemplarzy.
Polskie CI Games bierze kredyt na produkcję Lords of the Fallen 2 i dwóch innych gier
Michał Kułakowski, 11 stycznia 2018, 18:25
Rodzime studio CI Games ogłosiło właśnie, że podpisało ważną umowę kredytową. Deweloper planuje do 2020 roku przeznaczyć w sumie ponad 100 milionów złotych na produkcję trzech dużych tytułów. Jednym z nich będzie RPG akcji Lords of the Fallen 2.
Byli pracownicy Visceral Games o zamknięciu studia i sprzedaży Dead Space 2
Miłosz Szubert, 18 października 2017, 10:55
Zach Wilson, jeden z byłych pracowników zamkniętego niedawno Visceral Games, podzielił się pewnymi liczbami dotyczącymi Dead Space 2. Scott Warner, również niegdyś zatrudniony w studiu, zdradził natomiast swoje przemyślenia dotyczące tego, czy aby na pewno za wynikłą wczoraj sytuację powinniśmy winić wyłącznie EA.
Star Citizen zebrał ponad 150 milionów dolarów
Janusz Guzowski, 21 maja 2017, 17:07
Suma pieniędzy zebranych na produkcję kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczyła 150 milionów dolarów. Z tej okazji deweloperzy udostępnili graczom pierwszy w grze model bombowca typu stealth – okręt AEGIS Eclipse. W najbliższym czasie tytuł ma otrzymać aktualizację Alpha 3.0.
Premiera Horizon Zero Dawn; budżet gry przekroczył 45 mln euro
Kamil Zwijacz, 1 marca 2017, 10:31
Od dziś w polskich sklepach możecie znaleźć Horizon Zero Dawn - najnowszą przygodową grę akcji na konsolę PlayStation 4. Przy okazji poznaliśmy kilka ciekawostek związanych z produkcją, w tym jej budżet.
Star Citizen - budżet produkcji wynosi już 110 milionów dolarów
Kamil Zwijacz, 14 marca 2016, 10:07
Pod koniec 2015 roku budżet wyczekiwanej gry Star Citizen dobił do 100 milionów dolarów. W ciągu kilku kolejnych miesięcy fani wsparli twórców dodatkowym workiem pieniędzy i obecnie licznik na stronie produkcji pokazuje 110 milionów dolarów.
Kampanie solowe pochłaniają 75% budżetów gier FPS - tako rzecze Cliff Bleszinski
Adrian Werner, 1 lutego 2016, 10:08
Podczas konwentu PAX Prime pracujący nad grą LawBreakers projektant Cliff Bleszinski zdradził, że powodem, dla którego coraz więcej FPS-ów ukazuje się bez kampanii solowych, są olbrzymie koszty opracowania trybów fabularnych - potrafią one pochłonąć 75% całego budżetu.
Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 13 grudnia 2015, 09:06
Studio Cloud Imperium Games udostępniło wszystkim osobom, które wsparły finansowo kosmiczny symulator Star Citizen, najnowszą wersję gry, oznaczoną jako alfa 2.0. Jednocześnie okazało się, że na produkcję tego tytułu gracze przekazali już ponad 100 milionów dolarów.
Trine 3 - zbyt wysokie koszty produkcji powodem krótkiej kampanii
Adrian Werner, 23 sierpnia 2015, 11:05
Trine 3: Artifacts of Power wywołuje sporo kontrowersji, gdyż gra okazała się znacznie krótsza niż poprzednie części. Autorzy przyznali właśnie, że powód tego jest prosty – zwyczajnie zabrakło im pieniędzy.
Wiedźmin 3: Krew i wino - budżet dodatku wyniesie około 9 mln zł
Kamil Zwijacz, 18 sierpnia 2015, 11:52
Z dokumentu opublikowanego przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego wynika, że studio CD Projekt RED otrzymało z Unii Europejskiej 150 tysięcy euro dofinansowania na produkcję dodatku do trzeciego Wiedźmina, zatytułowanego Krew i wino. Kwota ta odpowiada 7% całego budżetu projektu, co oznacza, że studio wyda na dodatek około 2,14 miliona euro, a więc około 9 milionów złotych.
Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (10 - 16 sierpnia 2015 r.)
Adrian Werner, 17 sierpnia 2015, 19:50
W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się wiele. Zamknięto jedno ze studiów, podczas gdy inne podpisało umowę ze światowym wydawcą. Poznaliśmy także wyniki sprzedaży Dying Light oraz konkrety odnośnie pierwszego dodatku i dowiedzieliśmy się, ile kosztować będzie wyprodukowanie Sniper: Ghost Warrior 3.
Sniper: Ghost Warrior 3 z 40 mln budżetem na produkcję
Kamil Zwijacz, 12 sierpnia 2015, 13:20
Szef firmy CI Games, Marek Tymiński, wyjawił, że budżet gry Sniper: Ghost Warrior 3 wynosi około 40 milionów złotych, a ponadto 15 - 17 milionów pochłonie marketing. Premiera produkcji ma się odbyć w drugim kwartale 2016 roku.
Polski SUPERHOT z budżetem na poziomie 500 tys. dolarów
Kamil Zwijacz, 26 lutego 2015, 11:33
Twórcy polskiej logicznej gry FPP SUPERHOT ujawnili, że dzięki dodatkowym umowom biznesowym udało im się powiększyć budżet produkcji z 250 tys. dolarów do około 500 tys. dolarów. Kwota ta jest wystarczająca, by zapewnić deweloperom spokojną i bezstresową pracę.
Lords of the Fallen – budżet gry wyniósł 32 miliony złotych
Artur Raciborski, 28 października 2014, 13:54
Dzisiaj nastąpiła premiera gry Lords of the Fallen, stworzonej przez polskie studio CI Games i wygląda na to, że jest to jak dotąd największa produkcja tej firmy. Marek Tymiński, prezes przedsiębiorstwa, ujawnił budżet produkcyjny tytułu, który wyniósł aż 32 miliony złotych.
Star Citizen – budżet na produkcję zamknie się w 80-100 mln dolarów
Krzysztof Mysiak, 21 lipca 2014, 12:32
Chris Roberts wyjawił w wywiadzie dla serwisu Gamespot, że według jego szacunków końcowy budżet gry Star Citizen wyniesie 80 do 100 milionów dolarów. Kwota ta dotyczy jednak w znacznej mierze samego dewelopingu – nie wiemy, ile pieniędzy przeznaczonych zostanie na marketing tytułu.
Destiny pochłonie pół miliarda dolarów. Zobacz nowy film z komentarzem twórców
Łukasz Szliselman, 6 maja 2014, 11:59
Bobby Kotick, szef firmy Activision Blizzard, powiedział, że produkcja i marketing gry Destiny ma kosztować jakieś 500 milionów dolarów, co prawdopodobnie okaże się rekordowym wynikiem. Przy tej okazji polecamy również nowy dziennik dewelopera dotyczący ekwipunku w nowej produkcji twórców Halo.
Grand Theft Auto V grą o największym budżecie w historii
Krzysztof Mysiak, 9 września 2013, 09:51
Serwis The Scotsman zdobył informacje na temat kosztów produkcji Grand Theft Auto V. Z budżetem w wysokości 265 milionów dolarów dzieło studia Rockstar North staje się najdroższą grą w dziejach. Poznaliśmy też liczbę pre-orderów i oczekiwany zysk ze sprzedaży gry.
Wiedźmin 3: Dziki Gon z budżetem na produkcję przekraczającym 45 mln zł. CD Projekt RED szykuje niespodzianki
Bartosz Woldański, 13 czerwca 2013, 11:20
Adam Kiciński, prezes zarządu CD Projekt, zdradził, że produkcja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie kosztować przeszło 45 milionów złotych. Budżet, wraz z dodatkowymi wydatkami na kampanię promocyjną, może przekroczyć nawet 100 milionów złotych. Przedstawiciel firmy ujawnił również najbliższe plany studia CD Projekt RED.