autor: Kamil Zwijacz
Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]
Studio Cloud Imperium Games udostępniło wszystkim osobom, które wsparły finansowo kosmiczny symulator Star Citizen, najnowszą wersję gry, oznaczoną jako alfa 2.0. Jednocześnie okazało się, że na produkcję tego tytułu gracze przekazali już ponad 100 milionów dolarów.
AKTUALIZACJA:
Stało się, brakujące kilkadziesiąt tysięcy dolarów pozyskano w ciągu kilkunastu godzin i obecnie licznik zbiórki pieniędzy na Star Citizen pokazuje ponad 100 milionów dolarów!
- Kosmiczny symulator od studia Cloud Imperium Games
- Gra dostępna obecnie w wersji alfa 2.0
- Projekt finansowo wsparło już ponad milion osób, którzy przekazali twórcom prawie 100 milionów dolarów
Kilkanaście dni temu studio Cloud Imperium Games udostępniło grę Star Citizen w wersji alfa 2.0 wybranym ze społeczności graczom. Zamknięte testy zakończyły się i najnowsza edycja wyczekiwanego kosmicznego symulatora jest już dostępna dla wszystkich uprawnionych osób, które wsparły projekt finansowo. Oznacza to, że da się rozgrywać 17 misji w otwartym świecie, bawić się w trybie FPS, czy też przemierzać kosmos na pokładzie swojego statku. Najważniejsze szczegóły dotyczące zawartości alfy 2.0 znajdziecie poniżej (po pełną rozpiskę odsyłam tutaj), w tym miejscu opublikowano patch notes, natomiast tutaj wypunktowano wszystkie znane błędy. Premiera najnowszej wersji Star Citizena to jednak nie wszystko, gdyż wkrótce deweloperzy świętować będą także przekroczenie progu 100 milionów dolarów uzbieranych na produkcję gry.
W chwili pisania niniejszej wiadomości, licznik na oficjalnej stronie pokazuje 99 918 157 milionów dolarów, które wpłynęły od 1 082 484 osób, wiec do magicznego progu brakuje już niewiele. Tytuł jednak już dawno temu pobił wszelkie możliwe rekordy, jeżeli chodzi o crowdfunding, a poza tym należy do grona gier z najwyższym budżetem na produkcję. W Wikipedii możemy znaleźć stosowną listę, na której projekt studia Cloud Imperium Games znajduje się na 13 pozycji, przebijając takie hity jak Wiedźmin 3: Dziki Gon (81 milionów dolarów razem z kosztami marketingu), Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (80 milionów dolarów), Gran Turismo 5 (65 milionów dolarów) czy też Watch_Dogs (68 milionów dolarów).
Miejmy zatem nadzieję, że pieniądze te zaowocują w przyszłości świetną grą, a na razie cieszymy się tym co jest.
Skrócona lista elementów alfy 2.0:
Large World – Crusader:
- 17 misji w otwartym świecie – 8 Comm Array, 8 Research i 1 Exploration;
- 20 losowych wydarzeń.
FPS:
- specjalna lokacja (stacja kosmiczna) zaprojektowana z myślą o walkach w trybie FPS;
- możliwość toczenia bojów w innych miejscach (chociażby na pokładach statków).
Lokacje:
- planeta Crusader;
- księżyce (Yela, Cellin oraz Daymar);
- stacje (Port Olisar, Security Post Kareah i Covelex Shipping Hub);
- stacja naprawcza Cry-Astro i 9 przekaźników.
Arena Commander:
- sześcioczęściowy samouczek;
- różne tryby single i multiplayer: Racing Mode (wyścigi), Free-flight (swobodne latanie), Vanduul Swarm (odpieranie kolejnych fal wrogów);
- tryby multiplayer: Battle Royale (walka każdy na każdego dla maksymalnie 16 graczy), Squadron Battle (starcia drużynowe dla maksymalnie 16 graczy), Capture the Core (wariacja na temat Caprure the Flag dla maksymalnie 12 graczy).
ArcCorp:
- miasto Area 18 na planecie ArcCorp, w którym znajdują się m.in. sklepy, bar i szpital;
- rozgrywka skupiona na eksploracji i interakcjach społecznych;
- możliwość jeżdżenia w Greycat Buggies – da się przejechać i zabić innego gracza;
- system czatu oraz emotek (animowanych i głosowych).
Hangar:
- moduł pozwalający m.in. na obejrzenie statku; elementów dekoracyjnych hangaru itd.;
- obecnie w grze znajdują się cztery typy hangarów: SelfLand, Aeroview, Revel & York oraz VFG Industrial.
Pozostałe:
- EVA – Extravehicular activity (wszelka aktywność wykonywana poza statkiem);
- statki wieloosobowe;
- podróże kwantowe;
- technologia Large World, pozwalająca na eksplorowanie ogromnych przestrzeni bez ekranów ładowania;
- system drużyn;
- dopalacze.
- Wielkie oczekiwania i zawirowania wokół Star Citizen - na co poszło 95 milionów dolarów?
- Star Citizen – kompendium wiedzy
- Oficjalna strona gry Star Citizen