autor: Janusz Guzowski
Star Citizen zebrał ponad 150 milionów dolarów
Suma pieniędzy zebranych na produkcję kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczyła 150 milionów dolarów. Z tej okazji deweloperzy udostępnili graczom pierwszy w grze model bombowca typu stealth – okręt AEGIS Eclipse. W najbliższym czasie tytuł ma otrzymać aktualizację Alpha 3.0.
Tworzona przez studio Cloud Imperium Games gra Star Citizen przekroczyła kolejną symboliczną barierę, jeśli chodzi o ilość pieniędzy zgromadzonych na produkcję w ramach akcji crowdfundingowej. Na konto deweloperów trafiło już ponad 150 milionów dolarów – około 561 milionów złotych. Tytuł wsparło ponad 1,8 miliona użytkowników, co oznacza, że średnia wpłata wynosi 83 dolary – około 300 złotych.
Z okazji pobicia kolejnej bariery deweloperzy udostępnili graczom okręt AEGIS Eclipse. Jest to pierwszy w grze bombowiec typu stealth. Przyjemność z jego posiadania nie jest jednak darmowa. Podstawowa wersja statku kosztuje 250 dolarów (275 w podrasowanej wersji war bond) – co daje odpowiednio około 935 i 1030 złotych. Jest to przy tym cena promocyjna, obowiązująca jedynie do 2 czerwca. Po tym czasie wzrośnie do 305 dolarów (335 w edycji war bond) – czyli 1140 i 1250 złotych.
Ostatni raz o grze Star Citizen informowaliśmy niecały miesiąc temu. Wówczas deweloperzy mogli pochwalić się sumą zbiórek na poziomie 148 milionów dolarów. Oznacza to, że dodatkowe 2 miliony dolarów udało się uzbierać w ciągu niespełna trzech tygodni. Nad produkcją pracuje obecnie 428 pracowników, jednak z uwagi na bardzo ambitne plany studia Cloud Imperium Games ciągle nie wiemy, kiedy ukaże się pełna wersja gry i czy w ogóle to nastąpi. Twórcy zamierzają oddać do naszej dyspozycji kilka rozbudowanych modułów tworzących jedną, wielką całość, uwzględniając przy tym kampanię fabularną, w którą zaangażowani są tak znani aktorzy jak Gary Oldman czy Mark Hamill.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 29 czerwca gra ma otrzymać aktualizację Alpha 3.0. Poprawka wprowadzi między innymi system pozwalający lądować na powierzchniach planet, a także kilka nowych globów. W dalszej kolejności powinny ukazać się wersje 3.1.0 i 3.2.0 wprowadzające szereg nowości w trybie FPS.