Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2015, 13:20

autor: Kamil Zwijacz

Sniper: Ghost Warrior 3 z 40 mln budżetem na produkcję

Szef firmy CI Games, Marek Tymiński, wyjawił, że budżet gry Sniper: Ghost Warrior 3 wynosi około 40 milionów złotych, a ponadto 15 - 17 milionów pochłonie marketing. Premiera produkcji ma się odbyć w drugim kwartale 2016 roku.

O Sniper: Ghost Warrior 3, trzeciej odsłonie popularnej polskiej serii strzelanek, wiemy już od dobrych kilku miesięcy. W lipcu doczekaliśmy się nawet pierwszego pokazu rozgrywki (stosowny materiał wideo znajdziecie w dalszej części wiadomości), a ostatnio podczas targów gamescom położyliśmy dłonie na prezentowanym demie. Dziś natomiast dowiedzieliśmy się, że premiera pełnej wersji planowana jest na drugi kwartał 2016 roku, a budżet tytułu wyniesie 40 milionów złotych. Marek Tymiński, szef firmy CI Games, wyjawił też, że na marketing zostanie przeznaczone dodatkowych 15 – 17 milionów złotych, jednak niewykluczone, że deweloper i wydawca (Polacy zamierzają samodzielnie rozprowadzać gotową grę m.in. w Stanach Zjednoczonych) zainwestuje w promocję jeszcze więcej pieniędzy. Ponadto zdradzono, że:

„Jesteśmy dość mocno zaawansowani w produkcji, grę tworzy około 80-osobowy zespół w Polsce, większy zespół jest wśród partnerów, większość prac outsourcingowych zakończy się z końcem tego roku. Długość gry to kilkanaście godzin."

Sniper: Ghost Warrior 3 w skrócie:
  • Gatunek: strzelanka FPP
  • Deweloper: CI Games
  • Platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne
  • Data premiery: drugi kwartał 2016 roku
  • Inne: budżet produkcji wynosi 40 mln zł, a na promocję zostanie przeznaczonych przynajmniej 15 – 17 mln zł

Krótko pisząc, firma wierzy w trzecią odsłonę Snipera na którego wyda znacznie więcej, niż na najbardziej ceniony tytuł CI Games – Lords of the Fallen, na którego przeznaczono 40 milionów złotych (w kwocie tej zawierają się koszty promocji). Nic jednak dziwnego. Marka, pomimo mieszanych opinii, jest już rozpoznawalna na świecie. Pierwsza część serii sprzedała się w ponad 3 milionach egzemplarzy (dane z listopada 2012 roku), a dwójka rozeszła się w ponad 2 milionach sztuk.

Trzecia odsłona ma duże szanse powtórzyć sukcesy poprzedniczek i miejmy nadzieję, że pobije je także jakością wykonania. Tytuł oferować ma m.in. większy nacisk na skradanie się, teren działań ma być rozleglejszy, misje mniej liniowe, a oprawa graficzna dużo ładniejsza. Jak to wszystko sprawdzi się w praniu, przekonamy się jednak po premierze.

Sniper: Ghost Warrior 3 to jedna z najdroższych polskich gier wideo. - Sniper: Ghost Warrior 3 z 40 mln budżetem na produkcję - wiadomość - 2015-08-12
Sniper: Ghost Warrior 3 to jedna z najdroższych polskich gier wideo.